• Maks
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:00
Hallo allemaal, ik werd zo gek van de 2e RROD die ik had met mijn Xbox dat er iets moest gebeuren.

Ik heb nu een extra fan gesoldeerd die rechtstreeks op de GPU is gericht (dat moet wel werken tegen de rrod imho :p).

Een foto van hoe het er nu uit ziet:

Als je wel eens een xbox hebt open geschroefd zie je dat er nu een fan in plaats van de DVD speler zit, die wil ik graag naar buiten uitvoeren. Daar heb ik alleen wel een langere 12 pins kabel voor nodig die de DVD speler van energie voorziet (data gaat via een normale SATA kabel, die heb ik wel natuurlijk).

Dit is de kabel:

Weet iemand hoe deze heet? En waar ik die kan kopen of zelf kan maken? Hij hoeft maar een paar centimeter langer dan het origineel te zijn. Ik heb alles nagezocht maar kan nergens vinden hoe deze heet. Hij is 12 pins, de pinout heb ik ook gevonden (niets bijzonders).

Ik heb hem bij elektronica neergezet omdat ik denk dat een vraag over een kabel hier het beste past, als ie ergens anders moet graag verplaatsen :)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:43

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
De echte tweaker knipt hem door en soldeert er een extra stuk draad tussen, uiteraard wel met krimpkous eromheen ;)

En als ik je een tip mag geven, knip niet gelijk het hele kabeltje door, want dat kan nog wel eens verwarrend zijn bij deze, omdat alle kabeltjes groen zijn :+

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Maks
ThinkPad schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:54:
De echte tweaker knipt hem door en soldeert er een extra stuk draad tussen, uiteraard wel met krimpkous eromheen ;)

En als ik je een tip mag geven, knip niet gelijk het hele kabeltje door, want dat kan nog wel eens verwarrend zijn bij deze, omdat alle kabeltjes groen zijn :+
True, als ik echt niets vind dan doe ik dat. Ik zie mijzelf wel als tweaker maar dan wel een hele luie :')

• Silver Wolf III
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-07-2019

Silver Wolf III

No Not a Fox But an Wolf yarrr

misschien dat dit nuttig kan zijn weet het niet zeker maar ik ben hier laatst nog op gekomen toen ik de dvd drive wou ombouwen.
http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=10888.0
maar het is denk ik het makkelijkst om wat 0.75mm draad te halen en het zelf te doen. Misschien dat je een kwartier a half uur bezig bent om het netjes door te solderen en je krimpkous er op te krimpen. dan kan je meteen je eigen lengte bepalen en hoef je niet af te hangen van Standaard afmetingen.

BTW handige oplossing die fan op de gpu

ANY OF MY POSTS ARE RESEARCHED AND/OR COMPILED BITS OF INFORMATION* AND YOU SHOULD FOLLOW THEM AT YOUR OWN RISK.

• zynex
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik heb laatst ongeveer hetzelfde gedaan om een 12v fanmod uit te voeren. Zoals hierboven al is aangegeven gewoon de kabel doorknippen, solderen en voorzien van krimpkous en dan pas de volgende kabel doorknippen. :p

edit:
Misschien is een 12v fanmod voor jou ook wel handig aangezien je een xenon moederbord hebt.

[Voor 21% gewijzigd door zynex op 13-11-2010 00:36]

• Oyster
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Oyster

Perpetual

Niet erg sjiek om je DVD speler naar buiten te brengen. Een nettere oplossing is om een heatsink + heatpipe van een Jasper te scoren. Dan kan je DVD speler lekker blijven zitten.

[Voor 18% gewijzigd door Oyster op 13-11-2010 00:38]

Officially certified

• Maks
Oyster schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:36:
Niet erg sjiek om je DVD speler naar buiten te brengen. Een nettere oplossing is om een heatsink + heatpipe van een Jasper te scoren. Dan kan je DVD speler lekker blijven zitten.

[afbeelding]
Ik heb ook zo'n heatsink, dus gewoon de normale heatsink met dat "aanhangsel". Dat was echter zooo klein dat ik daar geen vertrouwen in had en voor een extra fan ben gegaan.

En bedankt zynex en Silver Wolf III; van de 12 Volt fan mod had ik al gehoord, ik vroeg me af hoeveel lawaai dat zou maken. En die link met die externe module is echt freakin' awesome :p, zou dat de HD DVD drive behuizing zijn misschien?

Anyway; Ik heb nu de koeler met 4 schroeven definitief op de GPU heatsink gezet, de naden van de fanduct dichtgeplakt met wat tape zodat er geen lucht langs lekt. Een gat in de behuizing gemaakt (mooi rond geworden :p) en de drive geïsoleerd met wat geluidsdempende matten.

Heb geen foto's gemaakt helaas, maar hij doet het nu goed en het geluidsniveau is ongeveer hetzelfde. Die Samsung drives maken nu eenmaal veel geluid :p.

• Silver Wolf III
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-07-2019

Silver Wolf III

No Not a Fox But an Wolf yarrr

goed om te hooren dat het alemaal gelukt is en dat het werkt.

ANY OF MY POSTS ARE RESEARCHED AND/OR COMPILED BITS OF INFORMATION* AND YOU SHOULD FOLLOW THEM AT YOUR OWN RISK.

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
Dat is volgens mij inderdaad de externe HD-DVD drive,

Heb je wel je X clamps vervangen (deze veroorzaken namelijk je RROD, ze trekken aan het MoBo door krimpen/uitzetten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee