Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307073

Topicstarter
Beste leden,

Al een tijdje heb ik een problemen met het opstarten van mijn pc. Wanneer ik de pc start komt er op mijn beeldscherm ''geen ingangssignaal'' te staan en gaat het hierna op zwart.

Het betreft het volgende systeem:

HP Pavilion A6370
Motherboard: M2N68-LA (Narra3)
Processor: AMD Phenom X4 9500
Memory: 3 GB
Video graphics: NVIDIA GeForce 8500 GT
Hard drive: 750 GB
Power Supply: 300W

Het lukte de afgelopen tijd na een aantal keer proberen meestal wel om de computer opgestart te krijgen, maar vaak liep de pc dan alsnog na enige tijd vast (het scherm veranderde van kleur en/of bleef hangen, net als het geluid). Nu is dit zelfs volledig onmogelijk geworden.

Ik heb al geprobeerd een ander beeldscherm aan te sluiten op de pc, maar zonder succes.

Denken jullie dat het probleem bij mijn voeding ligt? Zo nee, wat zou dan de oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-06 06:57

EoG

BOFH

Dit klinkt niet als een voeding; vaak als een voeding defect is valt je PC volledig uit, uit je verhaal kan ik opmaken dat dit niet het geval is?

Het beste kun je eens gaan kijken naar geheugen, videokaart en als laatste wellicht nog het moederboard. Geheugen en videokaart zou je natuurlijk kunnen testen d.m.v. andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 23:27
99 kans dat het de videokaart is. Bakken die handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Videokaart en voeding kunnen beide in principe. Welke voeding heb je?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kan ik testen of het de videokaart is?
Ik heb namelijk nog een aantal keer een spel gespeeld nadat de pc al een aantal keer was vastgelopen?
Zou dit dan nog steeds kunnen?
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:51:
Videokaart en voeding kunnen beide in principe. Welke voeding heb je?
Ik weet niet welke voeding ik heb (dit vermeldt hp niet, behalve 300Watt). Kan ik hier op een of andere manier achterkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47
Als je op je moederbord ook een VGA / DVI uitgang hebt, kun je je videokaart eruit halen en je monitor daar op aansluiten. Als het dan werkt dan is het vrijwel zeker je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gerwim schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:37:
Als je op je moederbord ook een VGA / DVI uitgang hebt, kun je je videokaart eruit halen en je monitor daar op aansluiten. Als het dan werkt dan is het vrijwel zeker je videokaart.
Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 307073 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:13:

Ik weet niet welke voeding ik heb (dit vermeldt hp niet, behalve 300Watt). Kan ik hier op een of andere manier achterkomen
Zijkant van de behuizing eraf halen, staat op de voeding zelf.

Maar omdat ik nu pas zie dat je een HP hebt heeft dit weinig zin, zit namelijk altijd wel een redelijke voeding in. Kan dan nog steeds wel de voeding zijn natuurlijk maar videokaart net zo goed. :p
Anoniem: 307073 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:21:
[...]

Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dit kan doen?
Eerst zou ik kijken of je op het moederbord ook aansluitingen hebt voor de beeldscherm of dat alleen de videokaart dat heeft. Is te zien aan de achterkant van de PC trouwens. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:26:
[...]

Zijkant van de behuizing eraf halen, staat op de voeding zelf.

Maar omdat ik nu pas zie dat je een HP hebt heeft dit weinig zin, zit namelijk altijd wel een redelijke voeding in. Kan dan nog steeds wel de voeding zijn natuurlijk maar videokaart net zo goed. :p

[...]

Eerst zou ik kijken of je op het moederbord ook aansluitingen hebt voor de beeldscherm of dat alleen de videokaart dat heeft. Is te zien aan de achterkant van de PC trouwens. ;)
Ik heb mijn beeldscherm aangesloten op die port aan de achterkant van de pc en de pc startte op :) ! Kennelijk is het dus als ik jou goed begrijp de videokaart die kapot is. Heb jij adviezen voor een videokaart die ik er in kan zetten? Het liefst heb ik wel een betere dan dat ik nu heb, maar het zou fijn zijn als ik niet mijn koeling en/of voeding moet vervangen.

Heel erg bedankt al zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 19:57
moederbord heeft gewoon een pci-e 16x slot, dus alle moderne kaarten kunnen er op. (mits ze niet al te veel stroom gebruiken ivm je voeding/te lang zijn voor je behuizing)
(http://h10025.www1.hp.com...2245&product=4095032#N373) .

[ Voor 18% gewijzigd door Bastard op 05-11-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou je een foto van de zijkant van de voeding (waar de specs op staan) kunnen maken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedoel je dit?: Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/29z7c40.jpg

link naar groter plaatje: http://i52.tinypic.com/jac9av.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 307073 op 05-11-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja idd, een (tweedehands) HD4770 is wel een mooie kaart. Is veel sneller en best zuinig. :)

Waarschijnlijk moet je nog wel een molex naar 6 pins PCI-e verloopje hebben, omdat de voeding niet zo'n stekker heeft, maar dit komt trouwens ook vaak wel bij de videokaart.
Afbeeldingslocatie: http://forum.tt-hardware.com/fichiers/uploads/upload_16_3/molex-to-pci-express-2.jpg
Zo'n ding dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok heel erg bedankt voor al je hulp :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 23:27
je kan als je een oven hebt, je videokaart bakken/refloawen dan doet die het weer.
Je moet de plastic koeler er dan wel afhalen, dan de kaart 10minuten op 200graden.
Laten afkoelen, koeler weer monteren en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jbkappirossi schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:21:
je kan als je een oven hebt, je videokaart bakken/refloawen dan doet die het weer.
Je moet de plastic koeler er dan wel afhalen, dan de kaart 10minuten op 200graden.
Laten afkoelen, koeler weer monteren en gaan.
Ik schat in dat de TS niet de kennis/handigheid heeft in het demonteren/disassembleren van een videokaart+koelblok om dit vervolgens te bakken en weer terug te monteren, gezien de reacties in dit topic. Met andere woorden, denk niet dat dit een veilige/haalbare optie is.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:34:
Ja idd, een (tweedehands) HD4770 is wel een mooie kaart. Is veel sneller en best zuinig. :)

Waarschijnlijk moet je nog wel een molex naar 6 pins PCI-e verloopje hebben, omdat de voeding niet zo'n stekker heeft, maar dit komt trouwens ook vaak wel bij de videokaart.
[afbeelding]
Zo'n ding dus.
Ik heb de videokaart die jij aanraadde inmiddells gekocht. Ik heb de videokaart geplaatst, maar bij het aansluiten op de voeding kom ik er nog niet helemaal uit met die molex. De voeding heeft een 4-pins aansluiting en geen 6-pins aansluitingen, om toch hem te kunnen aansluiten in de 6-pins ingang van de videokaart is een verloopstekkertje nodig. Alleen als ik dit verloopstekkertje gebruik staat in de handleiding dat dit een bad connection geeft. Wat moet ik nu doen?

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
Gewoon aansluiten! :D

http://specs.tweak.to/18230

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 307073 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:52:
Alleen als ik dit verloopstekkertje gebruik staat in de handleiding dat dit een bad connection geeft. Wat moet ik nu doen?
Zou niet weten wat ze bedoelen, moet gewoon werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Topicstarter
Ik heb hem gewoon aangesloten en de pc werkt weer : ) ! Er is nog wel een ding dat ik me afvraag: er staat op de verpakking van de videokaart dat hij minimaal 500 watt nodig heeft. Is het aan te raden om mijn voeding van 300w dus te vervangen, of kan ik deze gewoon behouden?

Topicstarter
Haha :P. Maar even serieus: het kan dus gewoon met deze voeding?

• -The_Mask-
  • Niet online
Moet gewoon kunnen, daarom was dat ook de kaart die ik adviseerde. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Topicstarter
Ok, heel erg bedankt voor al je hulp nogmaals, ik ben blij dat mijm pc weer naar behoren werkt :D
Pagina: 1