Toon posts:

Wat te kiezen? expertise gevraagt

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views

• DrumM
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 04-08 12:26
Beste Tweakers,

Ten eerste hoop ik dat ik mijn topic op de goede plek heb gepost! excusses als het niet zo is.

Nu mijn vraag, Ik ben erg slecht in het zoeken op internet en kom er ook niet meer uit met alle nieuwe techologie. Toen ik mijn pc kocht was er nog maar DDR en nu is dat al weer DDR3!
Hetzelfde met de CPU's... en ik weet nu niet welke te kiezen voor mijn nieuwe pc
ik zit te twijfelen tussen de AMD Phenom II X6 1090T en de intel core i7 950
Welke van de 2 is nou sneller ?
En geheugen moet ik voor de 8gb gaan of mischien meer ?

En GPU's hetzelfde, ik zou graag een moster van een pc kopen en mijn budget rijkt tot aan de 2000 euro

enige hulp van de experts gevraagt bij mijn keuze van de cpu

bij voorbaat dank

[Voor 3% gewijzigd door DrumM op 05-11-2010 14:54]

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:33

M2M

medicijnman

zie de laatste BBG is eigenlijk het enige advies wat ik je kan geven.

Oow ja, niet te vergeten, investeer niet te veel geld in je hardware. 6 maanden later is het nog maar de helft waard.

-_-

• PerfectLight
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-09 15:07
Kijk maar even in the Best Buy Guide van 4 dagen geleden..

• DrumM
Daar heb ik gekeken maar kwam toch niet uit mijn keuze over de cpu's
De meeste mensen gaan voor de 950 maar is deze dan wel sneller als de amd 1090t
gaan mensen voor het geld of voor de prestatie

en in de BBG staan gelijk allerlij rand spullen die ik al heb waardoor ik bang ben dat ze daardoor een iets mindere cpu gekozen hebben om een betere prijs neer te zetten

[Voor 30% gewijzigd door DrumM op 05-11-2010 14:59]

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

als je googlet op i7 950 vs amd 1090t krijg je genoeg response van sites waar je de prestaties kunt vergelijken in alle soorten apps/games

Hardware.info Overclock Team

• Sebedees
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:23
Toch kun je het beste je vraag daar stellen. Ze geven je ook gewoon advies als je van de BBG wil afwijken. Dit soort topics gaan normaal gesloten op slot.
[BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010

Als je heel veel spullen al hebt kun je ook terecht bij de Upgradeguide: [UG Aanschaf] Gamesysteem

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-09 13:27

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

link naar de buren,

hier kan je alle opties bekijken, en oordelen,

ligt er namelijk een beetje aan wat je wilt met je cpu

...

• rapture
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05-09 15:16

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is een verouderde opvatting om een monster pc te halen. Meestal is hardware tegenwoordig meer dan snel genoeg zodat het weinig zin heeft om nog verder up te graden. De tijd toen we op een tekstverwerker moeten wachten is grotendeels voorbij zodat computers zitten te idle'en totdat we eindelijk eens een knop indrukken.

De generatie tweakers die 10 jaar geleden computers nooit snel genoeg vonden (het boeltje overklokten, 50 dB ventilatoren in huis haalden,...) zijn ondertussen tot de conclusie gekomen dat zuinigheid, stilte en net goed genoeg voor je job de norm van tegenwoordig is.

Een maand geleden heb ik mijn desktop van nieuwe onderdelen voorzien omdat een dualcore van 2005 te beperkt begint te worden. Ik had voor mijn scriptie 2 dualcore laptops aan elkaar moeten ducttapen om net genoeg performance voor een stapel virtuele machines + frap filmpjes van youtube video's die in virtuele machines afgespeeld werden.

Meer cores is voor mij dus beter en de goedkoopste weg naar hexacore is AMD Phenom X6 1055T. Moederbord eronder en 4 GB ram erop gesmeten. Tegen dat 1866 MHz geheugen mainstream wordt en 2 latjes van 4 GB (liefst op 1,5 V) goedkoop wordt, kan ik nog naar 12 GB gaan.

Alleen bijsteken als je effectief tegen de grenzen botst ipv nu bakken geld tegen aansmijten voor "als je het later misschien ooit nodig hebt". Anders betaal je teveel en straks gebruik je het niet zodat je geld weggesmeten hebt. Veel geld erin stampen heeft weinig zin om nu van bv 100 naar 120 performance te gaan, want over 2 à 3 jaar zit iedereen op 200 performance zodat de 100 of 120 nog altijd traag blijft. Dan is het slimmer om de vrek uit te hangen, nu weinig geld op 90 zetten en over 2 jaar kan je voor weinig geld 180 halen. Er zijn mensen die denken dat ze 3000+ euro moeten inzetten om 150 te halen en 5 jaar uit te houden. Tegen dan zit je met een dure 150 slak tov 400.

Minder uitgeven is efficiënter met je geld omgaan en je kan door de jaren heen dingen aanpassen tegen lagere prijzen aanpassen.

Eerste stap is omschrijven hoe je je huidige computer gebruikt en cpu-load, geheugengebruik,... in kaart brengen.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

• DrumM
Bedankt allemaal

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:33

M2M

medicijnman

wat ik zou doen is de BBG bekijken, en schrappen wat je allemaal niet nodig hebt. Vervolgens goed kijken naar wat je over hebt aan hardware. Dan zoek je reviews op van de betreffende onderdelen en kun je eventueel uitbreiden / vervangen wat je zelf belangrijk vind.

Als je bijvoorbeeld voldoende opslagruimte belangrijk vind, kun je altijd extra schijven aan je lijstje toevoegen. Als je extra performance op die schijven wil, kun je investeren in een degelijke PCI-E RAID kaart.

Als je grafische performance belangrijk vind, kun je de kaarten die aangeprezen worden in de BBG vervangen door pre-oc'de exemplaren. Als je de cpu snelheid belangrijk vind, en je bent een beetje ondernemend tweakert, kun je extra koeling aanschaffen en de processor wat extra snelheid meegeven.

Met zo'n BBG moet je dus ook flexibel omgaan en eigenlijk niet exact zoals gepresenteerd ten harte nemen. Waarom niet? Als je geen verstand van zake hebt, is het verstandig om je voldoende in te lezen en vooronderzoek te doen in de materie. Vervolgens ben je geen leek meer op dat gebied en ga je vanzelf dingen veranderen naar je eigen wensen. Opties die je niet nodig hebt kun je bijvoorbeeld schrappen (cardreader bijvoorbeeld) of vervangen voor andere exemplaren (harde schijven). Waarom zou je die anderhalve TB schijf in de BBG aanschaffen, als je je huidige 500GB schijf slechts voor 20% gebruikt?

Heb je daar geen zin / tijd voor, dan kun je beter een prefab exemplaar aanschaffen bij de grotere computerboeren. De kans dat een persoon die niet geïnteresseerd is in computer hardware, de tijd neemt om een computer in elkaar te schroeven is niet groot. De kans dat het dan mis gaat alsie het wel probeert wordt alleen maar groter, met frustraties en kapotte onderdelen tot gevolg. Neemt zo'n persoon de tijd om de boekjes van de onderdelen (moederbord vooral) door te nemen, en stap voor stap een computer in elkaar te zetten kan er weinig mis gaan. Mensen die niet door het boekje bladeren missen bijvoorbeeld de afstandsbusjes tussen het moederbord en de backplate met een bergje kortsluiting tot gevolg.

En voor alle mensen daartussenin zijn de BBG topics de aangewezen plek om je config te posten en er constructief commentaar op te ontvangen.

-_-

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010 is a genoemd, dat is een erg goede plek om te beginnen met orienteren :)

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee