• _eXistenZ_
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-09 11:32
Meiner Damen und Hern,

hier op de zaak hebben we als router een Cisco 1800 hangen, aan de ene kant prikt hier een glasvezelkabel in en aan de andere kant prikt er een switch in via UTP.

Deze router willen we zo dom mogelijk maken omdat we zelf dom zijn. Dat wil zeggen, niemand snapt precies hoe het apparaat werkt, daarom willen we het ding in bridge mode zetten en er een Astaro-machine achter hangen waarmee we in een webinterfaceje kunnen klikken.

De echte Cisco-pro's zullen hier wel van balen, maar zo krijgen wij een stuk betere grip op het proces, er gaat nu bijvoorbeeld soms ook vanalles fout qua packages die niet aankomen bij onze VOIP-centrale.

Kan iemand ons in de goede richting wijzen om dit op te zetten? Het enige dat ik weet van de Cisco is dat we via telnet een bestand moeten downloaden, hier wijzigingen in moeten doorvoeren, deze weer uploaden en dan de boel reloaden.

Ik kom wel deze howto tegen maar die zegt dat het eigenlijk niet mogelijk is? :(
Verder kom ik weinig informatie tegen want er zullen niet veel mensen zijn die een Cisco in bridge mode draaien...

[Voor 5% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-11-2010 14:41]

There is no replacement for displacement!

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh. Als er een glasvezel inprikt, zoek een manier om die glasvezel in je astaro-doos te prikken en neem de instellingen over?

Om welke dienst via glas gaat 't eigenlijk?

[Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 05-11-2010 14:50]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DGTL_Magician
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:50

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:39:
Meiner Damen und Hern,

hier op de zaak hebben we als router een Cisco 1800 hangen, aan de ene kant prikt hier een glasvezelkabel in en aan de andere kant prikt er een switch in via UTP.

Deze router willen we zo dom mogelijk maken omdat we zelf dom zijn. Dat wil zeggen, niemand snapt precies hoe het apparaat werkt, daarom willen we het ding in bridge mode zetten en er een Astaro-machine achter hangen waarmee we in een webinterfaceje kunnen klikken.

De echte Cisco-pro's zullen hier wel van balen, maar zo krijgen wij een stuk betere grip op het proces, er gaat nu bijvoorbeeld soms ook vanalles fout qua packages die niet aankomen bij onze VOIP-centrale.

Kan iemand ons in de goede richting wijzen om dit op te zetten? Het enige dat ik weet van de Cisco is dat we via telnet een bestand moeten downloaden, hier wijzigingen in moeten doorvoeren, deze weer uploaden en dan de boel reloaden.

Ik kom wel deze howto tegen maar die zegt dat het eigenlijk niet mogelijk is? :(
Verder kom ik weinig informatie tegen want er zullen niet veel mensen zijn die een Cisco in bridge mode draaien...
Er zijn genoeg mensen die een Cisco in bridge mode draaien. Ik zal even een config voor je opzoeken.

En hierbij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
bridge irb
!
interface Vlan1
 ip address <IP Adres> <Netmask>
 bridge-group 1 
! 
interface Dialer1 
 description ADSL Dialer 
 ip address negotiated 
 no ip redirects 
 no ip unreachables 
 no ip proxy-arp 
 encapsulation ppp 
 dialer pool 1 
 dialer idle-timeout 0 
 no cdp enable 
 bridge-group 1 
! 
interface BVI1 
 no ip address 
 no ip redirects 
! 
ip forward-protocol nd

[Voor 13% gewijzigd door DGTL_Magician op 05-11-2010 17:02]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• twiekert
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-09 13:21

twiekert

is professioneel prutser

Je kan ook Cisco Configuration Professional gebruiken. Kan je ook lekker rondklikken in een GUI. Je moet wel een beetje verstand hebben van netwerken e.d.

En uiteraard je cisco zo instellen dat je die kan managen met CCP :)

Nu even niet!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee