Externe HD en Drive:verlengde USB kabels onvoldoende power?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
He mensen,

Elders ook al gepost (dus de champignon grappen kunnen we nu wel achterwege laten) PC in me kruipruimte gezet.
Heerlijk hoe stil het is in de woonkamer echt geniaal. (al merk ik nu dat me monitor heeel licht zoomt...)

Ontopic:
Ik heb me USB kabels "verlengt" simpel weg zijn 3 meter USB kabels.
Alleen nu werken me Samsung G2 portable Externe HD (USB powerd) en me Samsung slim externe DVD brander (USB powerd) niet helemaal lekker.
Werken beide wel, lichtjes knipperen laadje gaat open. maar W7 herkend de HD soms wel en soms niet of blijft vragen om een format van de HD
En de Drive komt soms wel en soms niet voor in me "overzicht"
Zowel de driver krijgen "dubbel" power van een dubbele USB male stekker die naar een mini-male USB gaat.
(de Samsung G2 heeft dit officeel niet eens nodig) aangesloten op 2 verschillende USB kabels.

Als ik beide direct op de PC aansluit (zonder 3 meter USB kabel dus) zijn er geen problemen.

Probleem: kennelijk is er "power" verlies in de 3 meter USB kabel.
Opties:
* PC uit de kruipruimte... grappig nee, gaan we ook niet doen.
* Andere USB poorten? zit ook 2X 3.0 USB op Mobo zouden deze meer "power" leveren?
* "hoger" kwaliteit USB kabel
* aparte AC-powerd USB-hub.

Laatste heeft mij "voorkeur"

iemand advies,ervaring of mening?

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB3.0 kan 900mA max leveren ipv 500mA, dus dat zou 1.8A leveren als je 2 poorten gebruikt. De reden dat het fout gaat is waarschijnlijk dat je teveel verlies hebt door de lengte van de kabels. Dus of je moet kortere kabels gaan gebruiken, of je moet meer power door de kabels heensturen.
Een powered hub kan dit ook prima (maar dat kost je dan weer een extra apparaat ertussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
@Terw_dan

MMhh... meer power door kabel heen sturen?
hoe?

(onder tussen ben ik in de kruip ruimte USB 3.0 aan sluiten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Powered hub er tussen zetten of voor stroom een losse voeding gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BroederM schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:24:
MMhh... meer power door kabel heen sturen?
hoe?
Door poorten te gebruiken die meer prik leveren (bijv USB3.0 poorten, of als je een Gigabyte bordje hebt de poorten die tot 1.5A leveren ipv 0.5A). In het uiterste geval kun je nog zelf gaan solderen of dus een powered hub gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Powerd USB-hub word het dus...
(USB 3.0) werkt ookt niet optimaal.

beetje jammer dit, had wel onderzoek gedaan maar maximale lengte USB i.v.m. signaal maar niet of er power over blijft.
Snap ook niet dat probleem geen enkele keer naar voren is gekomen in test setup.

bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Soms zie je externe schijven die je op 2 USB poorten kan aansluiten, om meer power te krijgen. Misschien kun je zo iets proberen? Een USB splitter, maar van de 2e poort enkel de voedingslijnen aansluiten.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Big Womly schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:41:
Soms zie je externe schijven die je op 2 USB poorten kan aansluiten, om meer power te krijgen. Misschien kun je zo iets proberen? Een USB splitter, maar van de 2e poort enkel de voedingslijnen aansluiten.
Die gebruikt hij blijkbaar al. Zie:
BroederM schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:15:
Zowel de driver krijgen "dubbel" power van een dubbele USB male stekker die naar een mini-male USB gaat.
(de Samsung G2 heeft dit officeel niet eens nodig) aangesloten op 2 verschillende USB kabels.

[ Voor 38% gewijzigd door Krypt op 05-11-2010 14:52 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
komt gebruikte ik al maar was dus niet een stabiele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou een USB lader werken die je met een kortere kabel aansluit? Dat combineren met data kabel, zou dat werken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1