Windows 7 Theme - 1e keer niet alle standaard themes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 15:46
Nu ik een nieuwe laptop heb, maak ik weer gebruik van Windows. Deze keer Windows 7.

Werkt allemaal best goed, maar ik blijf op 1 'foutje' terug komen, waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Ik heb Windows 7 Ultimate 64bit in het Engels en het Nederlands (dmv de taalpakket update).

Hier komt het: Als ik rechterknop op het bureaublad doe en dan Personalize kies, dan kan ik een Theme kiezen. Opvallend is dat het US theme dan nog niet erbij staat en wanneer ik uit het rijtje standaard themes het tweede theme kies, dan wordt het eerste geactiveerd. Kies ik het eerste, dan wil er of niets gebeuren, of een High Contrast Theme wordt ingeschakeld.
Sluit ik het venster en doe ik nogmaals rechterknop -> Personalize, dan staat het US theme er ook ineens bij en werkt alles wel naar behoren.

Via google heb ik nog niemand anders kunnen vinden met hetzelfde probleem, maar dat kan ook komen doordat ik niet goed weet hoe ik dit moet omschrijven.

Heeft iemand hier een idee? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Voer in de address bar van Explorer dit eens in (of via Start->Run als je de Run-button enabled hebt):

code:
1
C:\Windows\Globalization\MCT\MCT-US\Theme\US.theme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 15:46
YellowOnline schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:10:
Voer in de address bar van Explorer dit eens in (of via Start->Run als je de Run-button enabled hebt):

code:
1
C:\Windows\Globalization\MCT\MCT-US\Theme\US.theme
Bedankt voor de reactie.
Het 'handmatig' activeren van de US.theme gaf ook geen resultaat (tenminste niet wanneer het US theme niet onder de themes terug te vinden was). Deze aanklikken of via Run uitvoeren opende wel het themes venster, maar er veranderde dan niets.

Uiteindelijk lijkt het erop dat ik het opgelost heb:

Actie:
Via regedit alle verwijzingen naar het US theme verwijderd.
Alle verschillende landen themes eenmaal uitgevoerd zodat ze in het themes venster terug te vinden zijn.

Resultaat:
Us theme staat niet langer onder Aero themes, maar onder My Themes en tot nu toe heeft de fout zich niet meer voorgedaan. Ik kan nu een theme aanklikken en dát theme wordt ook actief.