Toon posts:

Sata conroller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sormano
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 10:15
Hallo,

Binnekort wil ik een simepele server kopen voor thuis, hier wil ik een externe sata poort op hebben maar ik kan niet echt een geschikt moederbord hiervoor vinden, nu heb ik wel een moederbord op het oog maar zonder externe sata poorten.

Nu wil ik deze controller kopen: Klik
Op dit moederbord: klik

Bij sata controller staat max apparaten: 6
houdt dit in dat ik niet 6 harddisks in mijn server kan hangen + nog 2 externe, of kan dat wel gewoon omdat het via PCI gaat?

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46

EoG

BOFH

Een beetje lezen op Alternate doet wonderen:
Er kunnen maximaal twee poorten tegelijk worden gebruikt.
:)

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:49
Sormano schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:59:
Bij sata controller staat max apparaten: 6
houdt dit in dat ik niet 6 harddisks in mijn server kan hangen + nog 2 externe, of kan dat wel gewoon omdat het via PCI gaat?
Tuurlijk, die 6 slaat alleen op de s-ata connectors op het bord zelf. Via PCI-e kun je er gewoon meer toevoegen.

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 04:59
Op de Sitecom kaart kun je maximaal 2 poorten tegelijk gebruiken.
Op je moederbord heb je 6 poorten die allemaal gebruikt kunnen worden.
In totaal zou je dus 8 SATA poorten tot je beschikking hebben.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je koopt een moederbord met meer SATA connectoren, dan hoef je weer geen los kaartje te kopen.
Veel borden bieden SATA 6Gbps op een externe controller en vaak ook nog eSATA + PATA via een aparte controller wat intern ook nog wel eens een poort oplevert. Zo kan ik op m'n P55A-GD65 bordje al 9 SATAapparaten intern aansluiten zonder losse kaartjes.

30" monitor te koop

• Sormano
Oke allemaal bedankt voor de reacties....

@Terw_dan,

Het is een heel mooi MB maar het is niet de juiste socket helaas....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik gaf ook alleen maar een voorbeeld. Voor S775 zijn er ook zat borden met meerdere SATApoorten natuurlijk.

30" monitor te koop

• Sormano
Ik kan zosnel niet iets vinden wat in dezelfde prijsklasse zit als dit MB + sata controller. Met de specs die ik graag wil...

Maar ik weet genoeg.

Bedankt allemaal :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee