Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaeger83
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-05-2023
Hallo,

Misschien een noob question, maar ik kom er gewoon niet uit!

Wat ik wil is mijn NAS, of enkele mappen / bestanden daarop, backuppen op een externe HDD (Samsung Story 1,5TB) die aan mijn PC hangt.

Ik heb een Conceptronic CH3MNAS met tweemaal een 1,5TB Samsung HD154UI. Deze heb ik geconfigureerd in JBOD, (en geen RAID1) omdat ik anders al snel te weinig ruimte zou hebben voor foto's, films, muziek en nog wat ander spul.

Nu is het probleem dat ik nog geen oplossing heb om alle data op mijn NAS te backuppen. Er is voldoende software om vanaf een PC / HDD naar een NAS te backuppen, maar ik wil dat dus precies andersom.

Heeft iemand tips hoe ik dat kan doen?? Alle hulp is meer dan welkom!

Gr Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij de Synology (en Qnap's) heb je gewoon een backup optie vanaf je NAS console als je ingelogd bent. Of Conceptronic dit ook heeft weet ik niet. Zegt de handleiding hier niks over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:56
Welk OS gebruik je?
Voor Windows kun je Synctoy gebruiken, mits je de NAS schijven van een driveletter hebt voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaeger83
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-05-2023
@Viper; ik kan via het menu inderdaad kiezen voor 'download' of 'backup', maar ook daarvoor geldt dat ik alleen dingen naar de NAS toe kan halen en niets zou kunnen 'uploaden' naar een andere HDD.

@Bas-R: ik gebruik windows 7. Synctoy ken ik niet, maar ik heb inderdaad de NAS gemount op schijf Z:. Dat zou dus een mogelijkheid kunnen zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
jaeger83 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:42:
@Viper; ik kan via het menu inderdaad kiezen voor 'download' of 'backup', maar ook daarvoor geldt dat ik alleen dingen naar de NAS toe kan halen en niets zou kunnen 'uploaden' naar een andere HDD.

@Bas-R: ik gebruik windows 7. Synctoy ken ik niet, maar ik heb inderdaad de NAS gemount op schijf Z:. Dat zou dus een mogelijkheid kunnen zijn...?
Synctoy is een zogenaamde powertool van Microsoft, een gratis stukje software waar je heel makkelijk mapsynchronisaties mee kan uitvoeren. Ik gebruik het nu al een tijdje en ben er aardig tevreden over, het wijst zich helemaal vanzelf met een heerlijk simpele interface. Aangezien je de nas als beschikbare drive hebt ingesteld dan zou het daarmee idd heel simpel moeten kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 05-11-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:56
MicGlou schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:59:
[...]

Synctoy is een zogenaamde powertool van Microsoft, een gratis stukje software waar je heel makkelijk mapsynchronisaties mee kan uitvoeren. Ik gebruik het nu al een tijdje en ben er aardig tevreden over, het wijst zich helemaal vanzelf met een heerlijk simpele interface. Aangezien je de nas als beschikbare drive hebt ingesteld dan zou het daarmee idd heel simpel moeten kunnen.
Inderdaad, wat MicGlou zegt.
Je zou dit eenvoudig zelf kunnen gebruiken, aangezien je de NAS als drive hebt gemapt.

Gratis, eenvoudig en krachtig. Dit is een mooi stukje software van Microsoft.

Succes!
Pagina: 1