Toon posts:

Soepel switchen tussen WiFi en Wired onder WIndows7

Pagina: 1
Acties:

• driesb
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05-07-2011

driesb

www.driesbessels.com

Topicstarter
Hallo,
in huis gebruik ik zowel WiFi als Wired toegang tot mijn netwerkje maar ik krijg het niet voor elkaar om soepel te switchen tussen die verbindingen. Als ik Wired wil gebruiken moet ik eerst WiFi disconnecten.
Ik heb al IP metrics ingesteld om de Wired verbinding de voorkeur te geven maar dat maakt niets uit, Windows blijft bij voorkeur connecten via WiFi.
Weet iemand hoe ik dat kan veranderen zodat Wired de default wordt en WiFi slechts 'uitwijk' ?
dank
Dries

dries

• Gratzip
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Wilde gok:
netwerkcentrum->draadloze netwerken beheren->dubbelklik op je netwerk->vinkje uitzetten bij automatisch verbinding maken als dit netwerk binnen bereik is

Wat is er eigenlijk mis met eerst draadloos uit moeten zetten? Als je een laptop hebt heb je daar meestal gewoon een knopje voor.

• Marmotje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13-09 15:22
Kwam via google op onderstaande:

http://www.networking-the...ered-network-vs-wireless/

of deze:
http://blogs.technet.com/...rs-wired-connections.aspx

edit:
In heel veel laptops(als het een laptop is) kun je in de bios ook wel instellendat als je er een netwerkabel inplugt hij het draadloze lan uitschakelt...

[Voor 49% gewijzigd door Marmotje op 05-11-2010 13:05]

apt-get moo

• Kurzweil
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik moet ook altijd wifi uit zetten voordat hij de 100 maal snellere bekabelde verbinding gebruikt. Natuurlijk kan ik elke keer wifi uit zetten met de knop die op praktisch alle laptops zit maar het moet toch ook automatisch kunnen. Op internet kom ik alleen geklooi met ip metrics vinden maar dat werkte inderdaad niet.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee