• Voyagerscout
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 22:19
Hallo allemaal
Ik heb wat research gedaan, en daaruit bleek dat mijn m2n32-sli deluxe een hoop "nieuwe" cpu's ondersteund.
http://support.asus.com/c...&model=M2N32-SLI%20Deluxe
Ik heb op dit moment een AMD Athlon 64 X2 4200+, maar wil graag overstappen op iets snellers.
Nu ga ik dus ook nieuw geheugen kopen van 1066 MHz.

Dit alles hoort volgens vele sites compatible te zijn met het moederbord. Maar, draaien ze dan wel op hun volle potentie? De ene site zegt dat dit bordje een AM2+ moederbord is, wat suggereert dat het HT3.0 heeft. Weer een ander zegt van niet.

Als ik dus dat 1066MHz geheugen er in doe (4 reepjes 1gb OCZ sli-ready), met een phenom processor, gaat dat dan op zn volle snelheid draaien?

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Na een korte google zoekactie, kom ik tot de conclusie dat dit een am2 MB is. Betekend dat het geen HT3.0 heeft. Ondanks dat dit een verlaging van de performance inhoud kun je dit MB nog best upgraden met een recente processor (hoewel je voor €60 tot €80 ook een prima am3 bordje kunt kopen) en een leuke perfomance boost krijgen

• Voyagerscout
Hmhm snap ik
maar ik ben best blij met dit mobo stiekum ;)
Ik heb ook heel vaak gezien dat het een AM2 bord is, maar bij Asus staat hij onder de categore Am2+, en vele sites zeggen ook dat het AM2+ is.
En daarom vat ik t niet helemaal:P

• jaapsander
Wel vreemd inderdaad dat hij in sommige gevallen als AM2+ wordt bestempeld. Om het zeker te weten kun je natuurlijk de handleiding van de MB er bij pakken en de specificaties lezen (afkorting was toch RTFM ;) ) Verder is het natuurlijk zonder om dit MB zomaar te vervangen door een am3 bord.

• Voyagerscout
In de manual staat idd AM2 ;)
Ik ga er dus maar van uit dat het AM2 is.

Deze site echter, maakt mij dus enorm aan het twijfelen
http://www.nforcershq.com...-compatible-motherboards/
Hier lijkt het alsof dit mobo gebouwd is als AM2 mobo, maar dr gwn goede onderdelen op zijn gezet, waardoor met een BIOS update, het zichzelf omtoverd in een volledig AM2+ mobo.

Dus:P Dat kan gelijk verklaren waarom de manual zegt dat het AM2 is.

Maakt die BIOS update het hele moederbord dus AM2+, of zorgt deze update er alleen voor dat de processor eventueel ondersteund wordt?

• jaapsander
In dat artikel staat dat je MB compatibel is met een AM2+ cpu, niet dat het een AM2+ socket MB is. Nu kon je op de CPU support list van je MB lezen dat deze (na waarschijnlijk een bios update) ook AM3 Cpu's ondersteund (maar dit wil nog niet zeggen dat het MB AM3 is ;) )

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Idd, de langzamere HT link blijf je gewoon houden. Waarom trouwens de keuze voor 4x1GB DDR2 1066 en niet bv 2x2GB DDR2 800/1066?

• Voyagerscout
Ehm
Ik had een goed aanbod?
Eigenlijk weet ik t niet zo, qua prijs scheelt t nu niet veel.
Dan heb ik dus 2x dual channel Ddr2 Sli-ready 1gb

Of dat sli ready iets scheelt weet ik niet, je kan t iig in de bios aanvinken:P

En qua snelheid scheelt t toch niets? 2x 2gb of 4x 1gb
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee