Toon posts:

[Testcase] Nachtfotografie meets Vliegtuigspotten..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ReseTTim
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:29

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Zoals eerder gemeld heb afgelopen maandag een avondje nachtfotografie gedaan.. hieruit heb ik onderstaande foto's selecteerd.. Tijdens het fotograveren was het redelijk mistig, dit is ook terug te zien in de foto's.. Alle foto's zijn gemaakt in Haarlem, langs de A4 en A5.

Foto's zijn gemaakt met mijn antieke lenzen Nikon 70-210mm f4 en de Nikon 28mm f2.8.

#1 overkant van het spaarne

#2 zelfde foto als #1, echter iets anders na bewerkt.. denk dat de onderste wel beter is..

#3 brug over het spaarne

#4 verlichting bij schiphol voor vliegtuigen te laten landen.

#5 Vliegtuig komt binnen..

#6 Viaduct onder de A4

#7 Erin..

#8 A5, net na de bocht

#9 De groene bordjes in de bocht van de A5

#10 idem, zie #9

ik twijfel ook weer in verschil in nabewerking tussen de #9 en #10.. iig was een leuk avondje schieten :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Tyno
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

De titel past denk ik niet helemaal bij de serie. Ik was in de verwachting om allemaal vliegtuigen in het donker te zien, nu zijn alleen de 4 en 5 enigsinds vliegtuig gerelateerd. De rest van de foto's had net zo goed op een willekeurige andere plek in Nederland kunnen zijn gemaakt.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
waarom demo in de tag ? Bij een demo verwacht ik iets te leren, iets nieuws te zien, maar dat vind ik hier nu niet echt het geval. Veel te donkere foto's, niet echt boeiend. Als het nu echt iets nieuws was wat je deed dan kon men daar nog wel overheen kijken, maar dit is gewoon nachtfotografie, meer niet.

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-09 06:38
Foto 4,5,6 en 8 zijn erg leuk om naar te kijken. De rest is wat minder pakkend.

foto 9 vind ik iets mooier als 10. Maar vooral doordat foto 10 minder duidelijk is. Het is 'rommelliger'
Foto 2 vind ik ook mooier als foto 1, de kleuren bij 1 zijn te geel.

Had inderdaad ook iets meer met vliegtuigen verwacht, maar dat klopt dus niet, geeft natuurlijk niet zoveel.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-09 22:20

Deathchant

Don't intend. Do!

ik moet helaas wat strenger zijn.

1 en 2: dezelfde foto's, anders bewerkt. Te donker en geen spannende dingen te zien.
3: VEEL te donker. ik zie amper wat het is.
4 en 5: dezelfde foto alleen met 1x licht aan en 1x licht uit. Overall veel te donker en wederom zit ik naar een paal te kijken waarin verder niks gebeurt.
6: veel te donker. Leuk dat je zo wat mist ziet, maar verder is er niks te zien.

7: je bent in een viaduct.....je hebt hier een te hoog standpunt genomen waardoor een heel groot deel van de bovenkant te overheersend is en weinig informatie bevat. Ik zou deze dan ook kroppen om em aangenamer te maken. Daarnaast vind ik het "wandelpad" best storend, maar daar kun jij niks aan doen. Kortom, ik zou nooit gekozen hebben om deze foto te maken.

8 heeft al zoveel variaties gehad, dat ik het niet meer origineel vind.
9 en 10....we staan te kijken naar een vangrail.....

Je post 3x een foto dubbel. Kies er ene en zet die hier neer.
Veelal zijn de foto's echt te donker en (no offence) erg saai. Er gebeurt gewoon niks op de foto's.
Sorry, maar je foto's brengen naar mij alleen de boodschap over dat ze ondanks de lange sluiters onbewogen zijn, maar meer ook niet.

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee