Toon posts:

[win2008] Bestanden op share soms niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06-09 09:56
Ik heb een server, Windows 2008 R2 en een client Windows 7. Het komt soms voor dat op een share bestanden niet zichtbaar zijn voor de client, maar vanaf een andere client wel. Laatst had ik een share die gewoon helemaal leeg leek te zijn. Zelfs na meermalig F5'en bleef ie leeg. Andere shares gedroegen zich normaal.

Nu een hele andere share die het eerst gewoon deed, toont slechts 2 mapjes, waarvan een met een grijs kruis erdoor. Als ik daarop dubbelklik: "The file is current not available for use on this computer".

Het is een doodnormale share, volgens mij. Het is echt niet de eerste keer dat ik bestanden deel. De share laat het SOMS afweten, hoogstwaarschijnlijk na een periode dat de share tijdelijk offline was, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Omdat dit SOMS voorkomt, is het geen rechtenprobleem. Het is ook geen probleem met de netwerkverbinding, want andere shares doen het prima. De share is ook niet kapot ofzo, want vanaf een andere client gaat het prima. Ik kan niet testen met een andere client, want ik weet niet wanneer dit probleem zich precies voordoet.

Dus wat is dit voor raar iets?

/edit
Net ontdekt dat ik als die share uitzet, dat de share met incomplete inhoud gewoon "beschikbaar" blijft :? :?

[Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 05-11-2010 02:02]

日本!🎌

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-09 07:49
_Thanatos_ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:44:
Net ontdekt dat ik als die share uitzet, dat de share met incomplete inhoud gewoon "beschikbaar" blijft :? :?
Offline files aanstaan voor die share?

• _Thanatos_
Ik kan nergens die optie vinden... Op de server staat er bij de properties van de share wel een optie "caching", maar die staat op "only the files and programs that users specify are available offline", terwijl op de client is iets met "offline files" in geen velden of wegen te bekennen. Maar dat zal komen doordat die service op de client disabled is.

日本!🎌

• _Thanatos_
Maargoed, hoe krijg ik die share nou weer goed?

/edit
Uiteindelijk op dit artikel uitgekomen. Het geeft een mooi inzicht in hoe "offline files" tussen enabled en disabled kan blijven hangen. En daardoor kunnen sharees dus onbereikbaar worden, of juist bereikbaar blijven als ik ze wegflikker. Dat is onzin en dat moet gewoon uit.

Ook heb ik met veel moeite (courtesey of windows' security model) in c:\windows\csc\ de gewraakte "cache" handmatig kunnen verwijderen, door eerst recursief de owner te wijzigen en vervolgens mezelf rechten te geven die directories te wijzigen. *SIGH*

Maargoed, voor eventuele andere mensen met dit probleem: dit heeft het voor mij gefixt.

[Voor 88% gewijzigd door _Thanatos_ op 08-11-2010 23:29]

日本!🎌

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Thanatos_ schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:06:
Ook heb ik met veel moeite (courtesey of windows' security model) in c:\windows\csc\ de gewraakte "cache" handmatig kunnen verwijderen, door eerst recursief de owner te wijzigen en vervolgens mezelf rechten te geven die directories te wijzigen. *SIGH*
Daar is ook gewoon een officiele manier voor zodat het zonder sloop- en breekwerk kan.

• _Thanatos_
Dat is ook hak- en breekwerk, want die methode 1 gaat niet werken bij mij: ik heb geen tabblad "offline files". Dan moet ik dus uitvoeren:

REG.EXE. REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\NetCache" /v FormatDatabase /t REG_DWORD /d 1 /f
Are u kidding me?!

日本!🎌

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-09 19:00
kdding you? gewoon een dword value aanmaken met waarde 1 genaamd FormatDatabase in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\NetCache, wat is daar zo moeilijk aan?

Newton's 3rd law of motion

• _Thanatos_
Het feit dat een paar kliks altijd makkelijker is dan zo'n commando bedenken ;)

日本!🎌

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-09 07:49
Die Offline files zijn niet spontaan 'aan' gegaan natuurlijk 8)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Thanatos_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:52:
REG.EXE. REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\NetCache" /v FormatDatabase /t REG_DWORD /d 1 /f
Are u kidding me?!
Da's de officiele Microsoft manier en daarmee de beste garantie dat het geen vervelende bijeffecten heeft. Jouw zelfbedachte "laat ik maar wat dingen wissen en hopen dat het goed afloopt" heeft die garantie allerminst.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Thanatos_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:07:
Het feit dat een paar kliks altijd makkelijker is dan zo'n commando bedenken ;)
Moet je daarom gelijk zo overdreven gaan reageren?
Het lijkt er nu voornamelijk op dat je eigenlijk liever lekker wil vitten en daar is dit niet het juiste forum voor.

Je bent zelf ook slim genoeg (hoop ik) om in te zien dat je dat ook met het handje kan instellen. Tenzij je beheerder via policies bijvoorbeeld voorkomt dat eenvoudige eindgebruikers regedit kunnen starten, en dan heb je zoals aangegeven andere en vooral nettere manieren om zoiets op te lossen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee