Toon posts:

Geheugen en videokaart upgraden, probleem met sysinfo ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MissXxv
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 28-02-2011
Op mijn Ubuntu computer heb ik sysinfo geinstalleerd zodat ik kan kijken wat de specificaties zijn van mijn systeem, zodat ik nieuw geheugen en een nieuwe videokaart kan bestellen die compatibel is met mijn systeem.
Sysinfo geeft goede informatie over mijn videokaart, maar ik zie geen duidelijke informatie over mijn geheugen en dat zou wel moeten.

Informatie van sysinfo:

Ubuntu 10.04 (luicid)

Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz
2672.582 MHz
L2 cache: 512 KB

Memory total: 749 MiB
Swap total: 2192 MiB

Cached: 277 MiB
Active: 339 MiB
Inactive: 347 MiB

GeForce4 MX 460
Card type: AGP 4x
Video RAM: 64 MB
GPU Frequency: 400 MHz

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom trek je je bak niet gewoon open en kijk je wat erin zit? Dat moet je toch doen als je wil gaan upgraden, en het is een stuk mer failsafe dan een stuk software.

30" monitor te koop

• MissXxv
Ben gewoon benieuwd hoe ik dit via software kan uitvogelen. :)

• MissXxv
Niemand? (A)

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07:38

Ed_L

Crew Council
Als dit echt een software-ding is, dan zit je in het verkeerde subforum. Ik move het topic even de goede kant op.

• MissXxv
Je hebt gelijk.

Is er nog iemand die mij kan helpen?

• blaataaps
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Wat zegt lshw?

• MacGrumpy
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
lspci kan vaak nuttige informatie geven, b.v.

01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation G96 [GeForce 9400 GT] (rev a1)

als je nvidia drivers gebruikt kan je nvidia-settings proberen om meer informatie te krijgen. (zoals geheugen, geheugen bus breedte etc).

edit: lshw heeft ook een gui lshw-gtk, kan handig zijn om de grote hoeveelheid info te bekijken.

[Voor 15% gewijzigd door MacGrumpy op 11-11-2010 09:12]

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@MacGrumpy
Het gaat hem om systeem geheugen, niet het geheugen op zijn videokaart ;) Je kunt moeilijk lopen doen door een software tool te zoeken die het kan, maar je kunt natuurlijk ook even je kast los trekken ;)

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• DeKaerften
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Wat voor informatie zou er teruggeven moeten worden? Waarschijnlijk wordt de informatie die je verwacht te zien niet teruggegeven, omdat je moederbord het niet ondersteund.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:57
MissXxv schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:39:
Sysinfo geeft goede informatie over mijn videokaart, maar ik zie geen duidelijke informatie over mijn geheugen en dat zou wel moeten.
Denk dat je info over je geheugen beter kunt opvragen door de spd uit te lezen. Als ik zo een beetje zoek zou dat via lm_sensors moeten kunnen.
Op mijn Ubuntu computer heb ik sysinfo geinstalleerd zodat ik kan kijken wat de specificaties zijn van mijn systeem, zodat ik nieuw geheugen en een nieuwe videokaart kan bestellen die compatibel is met mijn systeem.
Daarvoor kun je beter utzoeken wat voor een mainboard erin zit en vervolgens in de manual kijken en eventueel naar de QVL.

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20-09 19:36

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Gewoon opzoeken met dmidecode. In mijn bak krijg je dan iets alla:
Memory Device
Array Handle: 0x0032
Error Information Handle: Not Provided
Total Width: 64 bits
Data Width: 64 bits
Size: 2048 MB
Form Factor: DIMM
Set: None
Locator: DIMM0
Bank Locator: BANK0
Type: DDR2
Type Detail: Synchronous
Speed: 667 MHz (1.5 ns)
Manufacturer: Manufacturer0
Serial Number: SerNum0
Asset Tag: AssetTagNum0
Part Number: PartNum0
(keer 4)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• MissXxv
Bedankt Kees, dat zocht ik! :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee