Toon posts:

[CS:S] CPU/GPU/Gaming problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gaetan_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08-11-2010
Hey Tweakers :),

Ik heb sinds even geleden een computer 2e hands aangekocht.
Ik heb als 15 jarige namelijk niet echt het budget om een nieuwe pc aan te kopen.

Maargoed, nu is het probleem dat ik op deze computer niet kan gamen.

Hieronder de specs:
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ 3,10 GHz
RAM: 4 GB
GPU: Nvidia Geforce 9500 GT (Raar maar waar niet de GPU van op de afbeeldingen met die super grote cooling fan. Deze cooling werkt via metalen "blokjes")
Moederbord: Geen idee..
-----------------------------

Nu heb ik het probleem, dat ik niet echt goed kan gamen op de computer.

Zodra ik het spel opstart (Counter Strike Source of Gmod)
loopt het goed, zodra ik een server join kan ik "smooth" gamen.

Na een tijdje smooth gamen, krijg ik een zogenaamde lagg bui, of lagg moment.
Dan kan ik dus totaal niet (goed) gamen. Die lagg bui duurt ong 1-2 minuutjes. (Soms langer)

Daarna kan ik weer smooth gamen, dan krijg ik weer een laggbui, smooth, lagg, smooth, lagg,...

En zo gaat het maar door. Ook heb ik tijdens de lagg bui'en tussen de 95 en 100% processorverbruik.
Al sinds ik de computer heb.

Ook is mijn printplaat van GPU warm, dat is ook niet echt normaal volgens mij..
Mijn processor koeling blok zit ook vol stof, dit kuis ik op zodra ik perslucht te pakken heb.

De normale temperaturen (verschillen nauwelijks tijdens gamen of niet gamen):

SCREENSHOT TEMPERATUREN
Snap er niets van...

Ook heb ik al de laatste drivers van GPU geinstaleerd. Helpte niets.

Ik hoop dat ik hier wat oplossingen vindt.

Regards,
Gaetan.

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-09 12:38
Als ik je bericht zo lees dan denk ik eerder dat het probleem te maken heeft met of je internetverbinding of dat er een ander proces op de achtergrond draait op het moment dat je die lag bui krijgt.

Je zegt dat je tijdens die lag bui een processorgebruik van 100% hebt.
Als je kijkt in de taakbeheer/taskmanager, kan je dan ook aangeven welk proces het meeste cpu gebruikt anders dan je spel?

Als ik jou was zou ik eens goed je PC cleanen zowel hardware- als softwarematig. Dus je fans cleanen, stof verwijderen uit je kast etc en op je pc eens een grondige virusscan uitvoeren, scannen op spyware, trojans etc.

Dat de printplaat van je videokaart warm wordt is niet zo heel erg als deze maar niet zo heet wordt dat je hem niet meer kan aanraken. Als je je kaart nog wel kan aanraken zonder je handen te verbranden dan is het niet erg. Warmte is immers een feit bij hardware.

Kijk of je daarmee je probleem kan verhelpen.

Misschien handig voor ons om te weten is of je die lag bui ook hebt als je alleen single player speelt. Dus als je niet het internet op gaat.

Als je het dan niet hebt dan ligt het aan je verbinding naar internet toe. Mogelijk dat je router niet goed staat geconfigureerd o.i.d.

Laat ons even weten of het gelukt is met de stappen die ik hierboven heb genoemd.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Gaetan_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08-11-2010
Hey,

Ik heb al gekeken naar mijn processen.

En de enige processen die veel gebruiken zijn MSN & Chrome.

Ook als ik deze afsluit, heb ik nog steeds lagg.
Ook in single player heb ik die laggs, dus het ligt niet aan mijn internet verbinding.

Maar, ik ga inderdaad alles eens serieus uitkuisen, en eventueel een nieuwe GPU.

Want ook mijn koelingsblok van mijn CPU is echt smerig.

Dus die moet ik dringend gaan opkuisen met perslucht.
Ook heb ik die laggs in exploring. Niet gamend dus.

Dit enkel bij (zware) programmas.
Als ik bv een transfer doe via Filezilla lagg ik, als ik broadcast met Sam Broadcaster lagg ik ook.

Maar meestal enkel bij gamen.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee