[MBP] Internet hangt na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:23
Ik werk sinds twee maanden op een Macbook Pro 13" en ben er erg blij mee. Hij is tot nu toe 3x echt vast gelopen, en dat vind ik als ervaren hevig computergebruiker niet te veel.

Er is echter wel een irritant probleem die zich steeds vaker voordoet. Na een tijd op de Mac surfen stopt de internetverbinding ineens te werken. Hij blijft dan op 'laden' staan. Het is in zowel in Safari als Chrome. Pingen naar Google geeft een time-out, maar volgens mij werkt mijn ipv6 usenet server juist wel weer. Ook kan ik succesvol van draadloos netwerk wisselen, maar het geeft mij geen internet.

Enige wat werkt is een reboot van het hele OS.

Iemand een idee?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:46

Maartenvs

For Sale

Mocht het probleem zich weer voordoen probeer in terminal dan eens "sudo dscacheutil -flushcache". Als alles het daarna weer doet dan is het waarschijnlijk een DNS probleem. Laat de console misschien wat info zien van je netwerk verbinding?

• kikibu
Ok een update. Het heeft zich weer een aantal keer voorgedaan (ongeveer 2x per dag). Een DNS cash flush helpt niet. Op een ander netwerk verbinding maken ook niet.

Zonet was het weer raak. Ik heb toen met Network Utility een ping, lookup and traceroute geprobeerd, allemaal time-out. Wat echter vreemd is, is dat uTorrent gewoon vrolijk door blijft downloaden! Misschien is het poort 80 die het dan alleen niet meer doet?

Het irritante is dat ik een reboot moet doen om het weer aan de praat te krijgen. Is er misschien een tussenoplossing dat ik het gehele netwerkdeel van OSX opnieuw kan opstarten?

Verwijderd

Je macbook dichtklappen, zodat hij in sleep gaat, en daarna weer open doen werkt.

Ik heb een gelijkwaardig probleem. Bij mij gebeurt het echter alleen bij het bekijken van flash video. Na het bekijken van een paar filmpjes (bijvoorbeeld op youtube) of bij veelvuldig skippen in de video gaat eerst het geluid haperen en stotteren, waarna de network connectie wordt verbroken.

De console geeft aan dat dit een yukon error is

code:
1
2
3
4
7/4/10 12:43:24 AM  kernel  AppleYukon2: error - Uncorrectable PCI Express error
7/4/10 12:43:29 AM  kernel  AppleYukon2: 00000000,00000000 skgehw - cppSkDrvEvent - SK_DRV_RX_OVERFLOW: rcv fifo overflow
7/4/10 12:45:01 AM  kernel  AppleYukon2: 00000000,00000000 sk98nif - deadmanCheck - nothing received, soft reset of chip
7/4/10 12:45:01 AM  kernel  AppleYukon2: 00000000,00000000 skgehw - cppSkDrvEvent - SK_DRV_RX_OVERFLOW: rcv fifo overflow

Een paar google searches wijzen erop dat dit een overhittingsprobleem kan zijn, en dat het schoonmaken van de fan kan helpen. Nu heb ik dit nog niet geprobeerd, maar mijn macbook is bijna 4 jaar oud, terwijl die van jou redelijk nieuw is, dus lijkt het me sterk dat die van jou ook stoffig zou zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 00:02 ]

• kikibu
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:00:
Je macbook dichtklappen, zodat hij in sleep gaat, en daarna weer open doen werkt.

Ik heb een gelijkwaardig probleem. Bij mij gebeurt het echter alleen bij het bekijken van flash video. Na het bekijken van een paar filmpjes (bijvoorbeeld op youtube) of bij veelvuldig skippen in de video gaat eerst het geluid haperen en stotteren, waarna de network connectie wordt verbroken.
Stoffig is ie niet, dat kan niet na 2 maanden. Sleep mode (dichtklappen) werkt ook niet.

Moet ik een OS X reinstall overwegen?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09
kikibu schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:28:
[...]

Stoffig is ie niet, dat kan niet na 2 maanden. Sleep mode (dichtklappen) werkt ook niet.

Moet ik een OS X reinstall overwegen?
Als ie maar 2 maanden oud is zou ik zeker even met Apple bellen! (Want je zit dan zowieso binnen de garantie)

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 10-11-2010 09:39 ]

• kikibu
Ok het gebeurde zojuist weer. Ik heb m'n Airport uitgedaan en m'n macbook dichtgeklapt en na standby modus weer opengedaan. Zelfs met de Airport uit blijven de browsers 'hangen' op het laden van een website, hij geeft dus niet eens een melding van 'geen verbinding'.

Het moet dus wel iets zijn in het OS wat voor een oneindige delay zorgt.
Pagina: 1