Toon posts:

hotfix voor raid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Overal staat dat die hotfix voor ata100 support is. Moet je dit nou ook installeren als je raid ingeschakeld hebt (zijn immers ook ata100 schijven)?

Die via drivers, zijn die trouwens ook nodig voor een raid-configuratie? En waar staan deze dan in devicemanager? Als Via busmaster ide controller? Maar die gebruik je toch niet met raid?

Verwijderd

waar heb je het over :?

Verwijderd

Topicstarter
De pre SP2 windows2000 hotfix. Windows 2000 gebruikt ata100 hd's als ata66 ofzo, en hiermee ziet ie ze wel gewoon als ata100 (correct me if i'm wrong).

Kweet alleen niet of dit gedoe ook geld voor een raid-config?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Volgens mij is dat alleen mij de VIA southbirdge, maar zeker weten doe ik het niet. Zou het nogal vreemd vinden als Windows 2000 een algemeen probleem met ATA100 zou hebben.

BTW... de omweg voor als ATA100 niet gesupport werd (zonder fix) was dat-ie op PIO ging lopen en in ieder geval de promise ondersteund helemaal geen PIO (waarom zouden ze).. highpoint weet ik niet. Wat wel dom is aan de 'fix' is dat het op ATA66 gaat lopen. In plaats van dat ze er even beter naar kijken en er een goeie fix van maken...

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Thanx vlasbaard, dus die hotfix is niet nodig (ging toch al niet sneller ermee).

Dan zijn die ide drivers van via4in1 (v29final) dus ook niet nodig denk?