Toon posts:

[Acer aspire one a110] Laptop start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Goodfellas
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 30-08 08:23
Zoals de titel al aangeeft start mijn aspire one niet. Daarmee bedoel ik niet dat windows/linux niet wil opstarten maar dat de laptop daadwerkelijk niet aan gaat. Het enige dat er gebeurt wanneer ik op de power button druk is dat het lapje dat hieronder zit en het lapje van de hdd gelijktijdig ongeveer 1 seconden gaan branden. Daarna valt de computer weer uit (voor zover dat ie aan is geweest). Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Starten zonder batterij.
- Starten zonder adapter.
- Startknop 60 seconden inhouden zonder batterij (truukje van internet).
- Laptop open gemaakt en gestart met alleen mobo aangeloten.
- Bios gepoogd te restten (batterij eruit en polen verbonden).
- Bios flas met fn+esc+pwr button --> werkt niet want laptop valt te snel uit.

De laptop is buiten de garantie (2+ jaar). Ik weet het echt niet meer iemand tips?

Bedankt!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zelf een AAO en het probleem nog niet gehad maar al wel een paar keer er over gelezen. Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat de fan niet aanslaat en dan doet hij helemaal niks, het geven van een tik (zoals vroeger op oude televisies) zou het probleem moeten verhelpen om de fan aan te laten slaan ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Als hij het niet doet zonder verder iets aangesloten ga je toch al snel aan het mobo denken. Als de suggestie van Marzman niet helpt zou je eens kunnen kijken of je niet ergens een A110 kunt vinden met een defect scherm of iets dergelijks.

Desktop | Server | Laptop

• DrClaw
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 02-09 12:03
probeer dit eens:

1. zet je aa1 uit
2. draai m om
3. geef er een flinke klap op bij de ventilatoropeningen
4. zet m weer aan

klinkt dom, maar misschien dat t werkt. volgens iemand op deze thread is de fan monitor nogal gevoelig voor stroompieken, en wil dan niet door de bios heen.

en lees anders de hele thread door (53 paginas): http://www.aspireoneuser....ee93a2dec5aee45&start=520

• Goodfellas
Bedankt voor jullie meedenken. Heb de laptop op alle mogelijke manieren met veel genoegen geslagen :+. Behalve wat verminderde frustratie heeft het helaas niets opgeleverd. Ook nog de fan+cooler eraf gehaald en er op gezet en kabeltjes gecontroleerd. Weer niets.

In het topic over het "slaan" ging het vaak over laptops die nog wel aan gaan maar na een seconde of 30 weer uitvielen. Die van mij gaat helemaal niet aan. Geen fan, geen beeld, niets. ;(

• Goodfellas
Zojuist even getest nadat de laptop een paar uur van de stroom af was, en wat denk je? Hij deed het weer! Maar... toen ik hem uitzette en daarna weer aan: wederom stuk.

Ik merkte dat wanneer het goed ging het lapje van de hdd heel erg kort flitst, wanneer het niet goed gaat blijft deze net zo lang branden als het lichtje onder de bower button.

Zou het aan de hdd (ssd in dit geval) kunnen liggen?

Edit: toen hij van de stroom af was alles (ssd en wifi module) afgsloten van het mobo.

[Voor 10% gewijzigd door Goodfellas op 05-11-2010 21:17]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee