• BvDorp
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-08 01:04
Heren,

Via Marktplaats heb ik een 19" Ilyama scherm gekocht, dat identiek is aan een eerder scherm dat ik gebruik. Een mooie opstelling samen dus. De adapter van dit scherm was onbetrouwbaar (dat was vermeld) maar omdat ik dit eerder meegemaakt had, dacht ik dit wel te kunnen verhelpen met een andere adapter. Helaas, daarmee krijg ik de boel nog niet aan de gang. Toen de originele adapter werkte, meette ik een spanning van 19.3 Volt. Toen ik een eigen adapter, met uitgangsspanning 18.5V aansloot, ging dit ding heel hard 'schakelen' (soort klikgeluid?) maar kwam het scherm niet tot leven. De tweede voeding zou qua vermogen het wel aan moeten kunnen.

Vragen:
1. Is het echt zo dat deze schermen zo gevoelig zijn voor hun input?
2. Zo ja, is er een makkelijke (lees: goedkope) manier om aan een vervangende adapter te komen, die met een hoge waarschijnlijkheid gaat werken?

Ik heb een tijdje zitten zoeken naar specifieke informatie, maar kom niet verder. Ook niet op GoT. Het lijkt me dat dit niet heel ingewikkelde vragen zijn, en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast dank! :>

PS: mocht dit topic niet op de goede plek staan of niet aan andere voorwaarden voldoen; bij voorbaat excuus.

• real[B]art
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:27

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Wat staat er op de adapter vermeld? Of op het scherm? Op één of beide van de twee zou je moeten kunnen vinden welke spanning en stroom er geleverd moet kunnen worden. Meten aan een adapter levert niet altijd betrouwbare resultaten als de adapter in kwestie niet aangesloten is aan een belasting (in dit geval het scherm).

Via Google kun je legio monitor- / laptopvoedingen vinden, zowel origineel als universeel. Je kunt ook op zoek naar een geschikte voeding bij Conrad, of je kunt zelfs iets in elkaar zetten (dit is EL tenslotte ;))

Maar het begint allemaal met het antwoord op de vraag 'wat heb je nodig? welke spanning en welke stroom?'

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
En vooral: Werkt de oude adapter op het nieuwe scherm? Zo ja: Je weet precies wat je nodig hebt: Nog zo'n adapter. Zo nee: Misschien is het scherm wel stuk.

• BvDorp
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-08 01:04
Foto van het scherm zelf:

Foto van de voeding die werkt:

Hoe hoog is de kans dat een willekeurige adapter, die aangeeft 19V te maken, hierop gaat werken?

Trouwens, even getest inderdaad en met de voeding van het eerste scherm functioneert het tweede scherm top!

[Voor 7% gewijzigd door BvDorp op 04-11-2010 23:07]

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
Heb je al kans gezien om het voltage te meten met de beide voedingen onder belasting?
Verder zou ik proberen om een extra elco over de uitgang te zetten (100uF ofzo) die het signaal wat mooier afvlakt. Kijken of dat helpt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee