HDTV op PC - lelijke balken rondom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 09:32
De titel beschrijft eigenlijk precies wat ik (en vele anderen) meemaak als je een HDTV aansluit op een computer.
Ik heb een opstelling, twee schermen (een 24" met D-sub en een LG 42" TV met HDMI) maar ik zie lelijke balken rondom het beeld op de tv.

Ik zag al antwoorden voor mensen met nVidia-kaarten, maar ik zelf heb een ATi HD5850 en kan daar niet zoveel mee. De TV is een LG 42LD450.

Wat ik al heb geprobeerd is, via de TV een 'label' te geven aan de input: als ik het signaal wat van de PC afkomt instel op PC-modus, worden de balken echter groter, dus schiet ik daar niet veel mee op. Op de rest van de modi (VCR, Blu-ray, Game, etc) heb ik balken, maar iets kleiner.
Ik denk dus dat Windows of ATi Catalyst ergens een instelling heeft staan. Ik las al iets over '1:1 pixel mapping' gelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer van aangezien ik niet weet waar ik dat moet zoeken ;)

Alvast bedankt!

*Overigens, wanneer ik een film kijk op de TV via HDMI dus, merk ik dat het beeld daar niet vloeiend (alsof het maar x fps was ipv 60, bijvoorbeeld) loopt (in elk geval op 1 film) terwijl het op mijn monitor loopt zoals het hoort (ik dupliceer het beeld op het moment, omdat de desktop doortrekken niet handig was :) )
Toen ik het de desktop doortrok naar de tv toe, en vanaf daar de film startte merkte ik geen vertraging op.
Heeft niet veel met het probleem te maken, maar misschien komt het doordat het beeld dus niet 1:1 staat en er daardoor nog iets extra's berekend moet worden voordat het beeld naar de TV gezonden word.

[ Voor 25% gewijzigd door HotFix op 04-11-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 16:55
Je moet overscan op 0% zetten, en dat is een optie die vrij diep in het catalyst menu verborgen zit.
Je kan er alleen komen door op een erg klein knopje te drukken bij je monitor menu.

Dit plaatje laat precies zien waar het zit: Klik

[ Voor 28% gewijzigd door Redblader op 04-11-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Redblader schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:37:
Je moet overscan op 0% zetten, en dat is een optie die vrij diep in het catalyst menu verborgen zit.
Je kan er alleen komen door op een erg klein knopje te drukken bij je monitor menu.

Dit plaatje laat precies zien waar het zit: Klik
Held!
Met de nieuwe Catalyst drivers heb ik me echt wezenloos zitten zoeken naar die overscan. En dat dan onder zo'n knopje. Thanks!

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Wauw :X Dat het zo simpel was! Ontzettend bedankt, dis heeft mijn probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07 23:24
Haha, perfect! Ook ik had dit ''probleem''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 16:55
Het blijft apart dat deze optie zo verborgen in het catalyst menu zit, je ziet nu ook dat er best veel mensen hier problemen mee hebben dan zou je toch denken dat AMD daar iets aan zou doen :P
Dit is toch wel 1 ding wat bij Nvidia iets simpeler is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Inderdaad, ik zag het echt al vaker voorbijkomen. Maar ik zocht de properties altijd door met de rechterknop op nummer 1 of 2 te drukken ofzo. Niet door bij de properties van de tv of het scherm te gaan kijken :')

En laat daar nou net compleet andere informatie staan! Handig, jongens :P
Pagina: 1