Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BSOD] Zelf gebouwde pc geeft na week goed werken probleem?

Pagina: 1
Acties:

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 11:30
Beste tweakers,

Ongeveer een week geleden heb ik mijn zelfgebouwde pc voorzien van Windows 7 Ultimate 64-bits het gaat om een legale versie en heeft mij dus behoorlijk wat geld gekost, na ongeveer een week prima gebruik gemaakt te hebben van het systeem en zonder enkele problemen kreeg ik een raar beeld en stond er opeens een BlueScreen, na het opstarten kreeg ik de volgende informatie van Windows Foutherstel:

"
Windows is onverwacht afgesloten en hersteld.

U kunt online naar een oplossing voor het probleem zoeken.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1e
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 0000000000000000
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\110410-17378-01.dmp
C:\Users\Rob\AppData\Local\Temp\WER-37565-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

"

Voor de extra informatie heb ik ook de systeemconfiguratie hieronder neergezet:

CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,2 Ghz
MOBO: Asus M4A87TD EVO
RAM: 2x 2GB Kingston HyperX 1600Mhz DDR3
GPU: XFX HD4870 256bits 1024MB 3,6 Ghz
HDD: Samsung Spinpoint F3 500 GB
DVD: NEC IDE drive

Zoals ik al eerder had gezegd het systeem heb ik zelf in elkaar gezet en het draaide allemaal perfect, op dit moment schrijf ik dit topic zelfs op de pc waar het om gaat, ik heb echter gegoogled op de BCCode 1e en daarbij kom ik steeds Linksys Wireless adapter tegen dat daar het probleem in zit en ook op systemen met Windows 7 64bits, echter ik heb geen wireless adapter van Linksys.
Nu heb ik bedacht dat het wel is aan mijn wireless adapter kan liggen, ik heb een Siemens Gigaset USB Adapter 108 aan de pc hangen, deze werd alleen niet standaard door Windows ondersteund, nu heb ik via andere fora ontdekt dat het wel mogleijk is deze te gebruiken door simpelweg een Vista driver te installeren en het bijbehorende programma uit te voeren in de compatibiliteitsmodus voor Windows Vista, dat heb ik dus ook gedaan en het werkte, zelf ben ik echter nog niet heel erg tevreden over de snelheid en als het mee zit krijg ik binnen een paar weken een bekabelde verbinding vanwege de snelheid.

Nu vraag ik mij dus af of het aan de Wireless adapter ligt omdat het op zich niet heel veel uitmaakt wat ik aan het doen was voor dat ik het bluescreen kreeg ik heb het bluescreen in totaal 2 keer gekregen maar omdat het snel weg gaat kon ik er niet veel wijzer van worden behalve uit de informatie na het opstarten van Windows. Nu is mijn vraag aan jullie kan het dus in de wireless adapter liggen of is het een ander probleem? Het is mij wel opgevallen dat BitTorrent beide keren aan het downloaden was en daarbij gebruikt het programma natuurlijk internet.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik vind het namelijk raar dat het een hardwarematig probleem zou kunnen zijn omdat de pc nog geen twee week oud is en ik ook nog is een legale versie van Windows draai...

Ik hoop ook dat dit topic in de juiste categorie is terechtgekomen, zo niet wijs mij er dan aub even op dan weet ik dat voor een eventuele volgende keer

Alvast bedankt

rob2911

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 16:45
Eerst even automatisch opnieuw opstarten uitzetten zodat je de info van de BSOD op kan schrijven.
Doe je via configuratiescherm->systeem>geavanceerde systeeminstellingen->advanced tabblad en dan startup and recovery(mijn windows is engels).
Eventueel kan je ook nog in de event-viewer kijken of er iets instaat over de BSOD.

• rob2911
Ok, maar tot nu toe heb ik het bluescreen nog niet weer gezien, maar ik zal het even instellen dat voorals het weer mocht gebeuren ik de informatie wel kan opschrijven, als het iedere keer weer gebeurde zou ik natuurlijk meer er mee bezig zijn dan nu het gaat me er nu meer om dat ik het heel erg vreemd vind en ik er zelfs een beetje van geschrokken ben dat mijn pc van 2 weken oud al bluescreens heeft gehad. Ik dacht van als ik het op tweakers zet dan kan ik als het mee zit eventueel de oorzaak van die BSOD's achterhalen
Bedankt voor de tip van het opnieuw opstarten uitzetten, heb je misschien ook enig idee wat de oorzaak dan zou kunnen zijn?

rob2911

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11 21:41
"Windows is onverwacht afgesloten en hersteld." Opgelost dacht ik zo??!!

BlueScreen lijkt mega eng, maar heb het ook wel eens gehad, en na een extra herstart was er gewoon niks meer aan de hand, en ook nooit meer iets van gemerkt...! Dus geen probleem toch?!

"mompelt iets van een heeeeele rij omgevallen bits.."

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 16:45
Je zou wel in de dump kunnen kijken (C:\Windows\Minidump\110410-17378-01.dmp) met bijvoorbeeld dit programma: http://majorgeeks.com/BlueScreenView_d6200.html (zelf nog nooit gebruikt).

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Voor info over de specifieke BSOD: http://msdn.microsoft.com...f557408%28v=VS.85%29.aspx
Als het een eenmalige BSOD geweest is zou ik me er niet al te druk over maken, als je het vaker gaat zien is het wel de moeite waard om even op onderzoek te gaan. Toevallig de afgelopen dagen updates geinstalleerd? Zal wel aangezien het een schone installatie is. Kans bestaat dat je een drivertje mee hebt gepakt die net niet helemaal lekker werkt. Maar goed kijk eerst maar eens of je vaker BSOD's gaat zien.

Desktop | Server | Laptop

• rob2911
Iedereen bedankt voor de vele reacties! Een bluescreen is inderdaad niet eng heb al zo vaak van die dingen gezien en weet ook dat het bedoeld is om een eventuele beschadiging aan de hardwareconfiguratie te voorkomen, ik heb ondertussen nog geen bluescreen meer gehad, ga hem nog wel even inkijken omdat het natuurlijk mijn nieuwe pc is en ik het niet verwacht had maar veel zal ik verder niet mee doen. Wel wacht ik nog even met downloaden via bittorrent tot ik internet via een kabel heb dat download sowieso een stuk sneller :P Er komen ook elke dag nog steeds enkele updates binnen van Microsoft
Nogmaals bedankt voor jullie mening en hulp!

rob2911

Pagina: 1