Toon posts:

Startmenu op externe HDD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met de volgende vraag;
Ik wil een externe hdd gaan gebruiken om films vanaf te draaien. deze films hoeven er niet meer af.
Nu ben ik benieuwd of er programma's of oplossingen bestaan om een visuele interface voor deze schijf te maken. Je kunt het zien als het maken van een bootable menu voor een USB stick.

Wat ik wil maken is dat wanneer je de schijf aanklikt een menu opent waarin je de gewenste film kunt aanklikken zodat deze opent in bijv. powerdvd.

Is dit reeël zonder kennis van programmeren?

Alvast bedankt!
Dennis.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moet hij ook de videospeler starten vanaf de externe schijf of de op de pc geïnstalleerde videospeler? Je kan eens kijken naar wat film beheer software, kijken of daar ook een afspeel functie in zit of een functie die in ieder geval het bestand kan openen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

In principe is het het makkelijkst om de software ook op de externe hdd te zetten zodat hij zegmaar 'stand alone' kan worden gebruikt.
Heb je tips wat betreft video beheer? Ik zal ook eens gaan rondkijken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:32
autorun.inf is denk ik wat je zoekt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ThinkPadd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:45:
autorun.inf is denk ik wat je zoekt.
Maar dat werkt toch niet meer onder Windows Vista en Win7 vanaf HDDs omdat nu alles gebeurd dmv de autoplay van Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik ook achter gekomen. Dat was perfect geweest, als ik dmv een autorun.inf een icoontje op het bureaublad krijg, en met daarop te klikken een media bibliotheek krijg welke dan is geinstalleerd op de schijf..

Ik heb helaas nog niets kunnen vinden..

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan het wel heel makkelijk door middel van bijvoorbeeld Windows Media Center of XBMC..
Dan is het enige wat ik moet zien te maken is dat er een bureaublad icoon verschijnt zodra de HDD wordt aangesloten.. Kan dit dmv een autorun.inf ?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Misschien iets als Portable Apps Suit
Ik gebruik dat zelf voor een encrypyted volume op mijn laptop.

Automatisch opstarten: zoek eens op USB menu... Er zijn vast legio oplossingen voor.

(ik ken dit niet maar ik kan me voorstellen dat het 'werkt': http://www.usb-menu.com/)

DEZE ziet er ook veelbelovend uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik softwarematig MediaPortal ga gebruiken! Dat ziet er behoorlijk netjes uit.
nu nog automatisch een icoontje op het bureaublad laten verschijnen en dan is het best wel in orde..
Pagina: 1