Toon posts:

Meest kansrijke Wifi oplossing in Brazillië

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-09 15:28

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Ik werk nu als docent/pedagoogje/ manusje van alles op een woonboerderij voor straatkinderen.

Deze boerderij ligt in Brazillië (dorpje Pequeri) en is dus enigzins afgelegen. De kinderen worden hier met paard en wagen naar school gebracht en ze vragen mij of mijn kinderen bij geboorte ook Portugees konden spreken. Hetgeen enigzins aangeeft hoe wereldwijs ze zijn.

Nu is het zo dat de bazin het mooi vindt als ik ervoor kan zorgen dat het internetsignaal cq de verbinding beschikbaar komt voor het hele terrein. Dat kan natuurlijk want ik zou via Google wel kunnen achterhalen hoe ik met een koekepan over het hele terrein kom maar , al zou dat goedkoop zijn, toch vergt dat enige technische kennis om te onderhouden en ik denk dathet vanzelf kapot gaat als ik er niet meer ben.

Het geval wil dat ze het tot dusver doen met een speedtouch DSL modempje dat ea verdeelt over 2 pc's in een kantoor en een WIFI routertje. Routertje werkt goed maar komt dus nergens omdat het kantoor gelegen is aan de andere kant van een heuvel dan de boerderij.

Het signaal moet dus over een heuvel en een terrein bestrijken met een aantal centerpark achtige huisjes.

Nu heb je van die campingversterkers die ik kan kopen cq laten overkomen maar dat kost nog wat geld. 240 per stuk dacht ik bij wifishop.nl

Iemand een praktisch idee? Onderhouds en vooral kennisarm en voor een totaalbedrag dat lager ligt dan 1500,- incl eventuele verzending.

1500 is nml het bedrag dat ze hier zouden moeten neerleggen voor een mast met schotel.

Of wil tweakers wel wat sponsoren?

Het zou nml mogelijk maken dat kinderen niet van 18.00 tot 22.30 naar school hoeven omdat de ICT docent dan pas aanwezig is. Ze zouden dan huiswerk op de Sitio (boerderij) kunnen maken en wat eerder op bed liggen.