• Peter91
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
beste Tweakers,
Ik heb vandaag mijn HD4890 vervangen voor een gtx460.
De 4890 had svideo uitgang. Dus die kon ik met een svideo -> rca stekker op m'n tv aansluiten.
Nu heeft de 460 echter alleen dvi en mini hdmi.

Is er nu nog een makkelijke en goedkope manier om beeld op m'n crt tv te toveren via het rca(rood/geel/wit) kanaal?

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:40
dvi -> rca of dvi -> scart verloop kopen?

• Peter91
De pc staat nogal ver van de tv. Een kabel voor rca ligt al.
Maar heb je een linkje? Want ik kan ze niet vinden..

• K1pje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
dan heb je google niet echt gebruikt vriend ;)

kijk bijvoorbeeld eens naar artikel PT-VH2KL op http://www.onlinekabelshop.nl/ (denk dat dat ongeveer het goedkoopste is wat jij zoekt. kan helaas niet deeplinken naar het product :S

• Peter91
Alleen heeft mij tv geen component ingang.
Dus zou er een 2de verloop tussen moeten om het weel naar composite te krijgen?

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:59

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

...

• Peter91
Is ook component hè?
Misschien moet ik er maar een simpel videokaartje naast leggen met svideo uit.

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:59

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

op Deze connector zet je deze aansluiting

...

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Dat de kabeltjes bestaan wil niet zeggen dat 't ook werkt. Een normale vga-aansluiting voert geen s-video en/of composiet (en al helemaal geen audio), dus hier schiet ts niks mee op.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Peter91 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:50:
Is er nu nog een makkelijke en goedkope manier om beeld op m'n crt tv te toveren via het rca(rood/geel/wit) kanaal?
Simpel gezegd: Nee

Bovenstaande verloopjes gaan dan ook allemaal niet werken. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
moet dan een converter kopen, van dvi of VGA naar composiet/s-video.

of nog een losse videokaart.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• Peter91
Dan word het maar een los kaartje erbij. Is wel zo makkelijk en het voordeligst denk.

Bedankt voor jullie hulp!

• Peter91
Voor 10euro een gt220 gekocht en in de pc van m'n ouders gepropt.
Daar de ati x300 uitgehaald(met tulp uitgang) en alles loopt nu mooier dan ooit.
De gtx460 speelt ook gewoon reken kracht door naar m'n tv.

• redfuse
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 12:51
Ik zit met exact hetzelfde probleem (heb gtx 460, wil analoge tv aansluiten), en ik heb nog een Ati HD 2600XT liggen. Alleen, kan je in een systeem gewoon een nvidia en ati videokaart naast elkaar laten draaien? Hoe zit dat dan met drivers enzo? En gaat het niet ten koste van de prestatie van de nvidia?
Sorry voor de basisvragen, maar ik wist niet dat je naast SLI/crossfire ook gewoon kaarten van verschillende merken naast elkaar kon draaien...

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Ligt aan je OS, onder XP en 7 kun je twee verschillende merken/drivers naast elkaar draaien, bij Vista niet.

• redfuse
ok, dat is mooi, ik draai 7 (x64). Heb je toevallig een link of iets dergelijks naar hoe je zoiets instelt? Of moet ik 'm er gewoon instoppen en kijken wat er gebeurd? Ik heb gegoogled maar kom niet echt ergens op uit...

• Peter91
Je moet ze er gewoon instoppen en installeren.
Bij mij is er geen prestatie winst of verlies. Het ati kaart dient enkel als aansluiting. Ik heb verder ook niks hoeven instellen =]

• redfuse
Je hebt gelijk, ik heb het geprobeerd en het werkte vrijwel direct. Weer wat geleerd... :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee