Eigen windows op eSata externe schijf zetten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Hallo iedereen ;)

Ik weet niet of het mogelijk is maar ik wou graag mijn windows 7 installatie van de interne hdd in me computer
overzetten op een eSata externe schijf. Zodat ik op me laptop en op me pc dezelfde prgramma's en bestanden heb.

Met welk programma kan ik dit doen?
Kan ik ook opstarten vanaf USB of moet dit perse vanaf een eSata aansluiting?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij kan dat gewoon als je BIOS het opstarten van eSATA ondersteund. Het grootste probleem is dat de hardware van je PC wezenlijk anders is dan de hardware van je laptop, dus Windows zal niet helemaal lekker opstarten elke keer.

Als het puur om bestanden gaat, kijk dan even naar Live Mesh (onderdeel van Live 2011). Daarmee kan je 5GB online en lokaal syncen, en ook grotere hoeveelheden tussen verschillende pc's als peer to peer.

Programma's blijf je dan toch op beide moeten installeren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
c70070540 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:30:
Volgens mij kan dat gewoon als je BIOS het opstarten van eSATA ondersteund. Het grootste probleem is dat de hardware van je PC wezenlijk anders is dan de hardware van je laptop, dus Windows zal niet helemaal lekker opstarten elke keer.

Als het puur om bestanden gaat, kijk dan even naar Live Mesh (onderdeel van Live 2011). Daarmee kan je 5GB online en lokaal syncen, en ook grotere hoeveelheden tussen verschillende pc's als peer to peer.

Programma's blijf je dan toch op beide moeten installeren.
Dat vind ik juist een nadeel, elke keer weer op internet zetten.
Ik wil juist dat ik alleen op me laptop kan werken of alleen op me pc. niet dat er 1 aan hoeft te staan voor de bestanden die ander nodig heeft.

Maar dit gaat dus met geen mogelijkheid?

Is het wel mogelijk op 2 partities te maken op de externe schijf? Eentje waar Windows 7 op staat en de andere eventueel voor bestanden?
Wanneer ik dan nog iets nodig heb van Windows 7 kan ik dan nog altijd in de mappen kijken waarop windows 7 is geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn ook diverse sync tools die offline werken, 2 folders altijd in balans houden. Dan een USB stick of dergelijke gebruiken als tussenmedium voor je laptop en computer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

c70070540 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:30:
dus Windows zal niet helemaal lekker opstarten elke keer.
Als het uberhaupt opstart. Ik denk dat je op die manier je OS redelijk snel onbruikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:44
Voor wat betreft documenten zou ik kijken naar dropbox, gratis 2 GB opslagruimte, altijd beschikbaar op je pc's. Voor 10 euro per maand wordt het 50 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
SinergyX schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:03:
Er zijn ook diverse sync tools die offline werken, 2 folders altijd in balans houden. Dan een USB stick of dergelijke gebruiken als tussenmedium voor je laptop en computer.
Maar dit is heel inefficiënt, want je gebruikt 2 keer zoveel schijfruimte. Dit is juist wat ik niet wil.
Terw_Dan schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:20:
[...]
Als het uberhaupt opstart. Ik denk dat je op die manier je OS redelijk snel onbruikbaar hebt.
Dus dit gaat niet.. Jammer.
Is het wel mogelijk om 2 keer windows 7 op elk partitie te 1 installeren. Dus voor me computer een windows 7 en voor de laptop de andere windows 7 en dan instellen dat ze allebei dezelfde windows documenten map gebruiken?
jopie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:21:
Voor wat betreft documenten zou ik kijken naar dropbox, gratis 2 GB opslagruimte, altijd beschikbaar op je pc's. Voor 10 euro per maand wordt het 50 GB.
Ik heb al een 640 gig hdd en een behuizing. Weer geld uitgeven is dus niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inefficient is ook 2x een complete windows 7 installatie te gebruiken, 2 keys waarvan je dus maar steeds 1 gebruikt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
SinergyX schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:33:
Inefficient is ook 2x een complete windows 7 installatie te gebruiken, 2 keys waarvan je dus maar steeds 1 gebruikt.
Dat is waar, maar omdat de meeste files in mijn documenten zitten levert dit uiteindelijk wel minder ruimte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 11:38
Ben ook wel benieuwd of dit kan, altijd een gedoe als je pc kapot is en je snel moet overschakelen op een andere. Op een willekeurige mac is het gewoon een kwestie van schijf overzetten en je kan verder werken, zou mooi zijn als windows dat ook zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
straat schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:37:
Ben ook wel benieuwd of dit kan, altijd een gedoe als je pc kapot is en je snel moet overschakelen op een andere. Op een willekeurige mac is het gewoon een kwestie van schijf overzetten en je kan verder werken, zou mooi zijn als windows dat ook zou kunnen.
Zou inderdaad mooi zijn maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gangster93 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:31:

Dus dit gaat niet.. Jammer.
Is het wel mogelijk om 2 keer windows 7 op elk partitie te 1 installeren. Dus voor me computer een windows 7 en voor de laptop de andere windows 7 en dan instellen dat ze allebei dezelfde windows documenten map gebruiken?
Je kunt toch gewoon je documentsfolder veranderen in eentje op de externe disk. Dan hoef je Windows helemaal niet 2x te installeren, dan sla je gewoon je data op die schijf op en klaar.
Meerdere keren Windows installeren en dan op die manier gebruiken is alleen maar omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
[...]

Maar dit is heel inefficiënt, want je gebruikt 2 keer zoveel schijfruimte. Dit is juist wat ik niet wil.
Maar tevens heel veilig, omdat je altijd een backup hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Dickster op 04-11-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gangster93 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:57:
[...]
Dat vind ik juist een nadeel, elke keer weer op internet zetten.
Ik wil juist dat ik alleen op me laptop kan werken of alleen op me pc. niet dat er 1 aan hoeft te staan voor de bestanden die ander nodig heeft.
Dit hoeft ook niet. Live Mesh is een sync tool die je kan laten synchroniseren. Alleen tijdens synchroniseren moeten ze beide aanstaan, als het om de peer to peer optie gaat.
Je gaat mij niet wijsmaken dat je die 640GB allemaal elke dag wijzigt... Ik gebruik heel veel data dagelijks, en haal de 5GB bij lange na niet. Misschien dat je een map kan maken voor recente zaken en een map voor archief. De archief laat je peer to peer repliceren met Live Mesh, en de andere recente zaken map gebruik je de online variant voor. Daar doe je ook helemaal verder niets voor, want Live Mesh synchroniseert zelf, zonder dat je dat elke keer per bestand aan hoeft te geven.
Maar dit gaat dus met geen mogelijkheid?
Jawel, zie boven...
Is het wel mogelijk op 2 partities te maken op de externe schijf? Eentje waar Windows 7 op staat en de andere eventueel voor bestanden?
Wanneer ik dan nog iets nodig heb van Windows 7 kan ik dan nog altijd in de mappen kijken waarop windows 7 is geïnstalleerd?
Deze opmerking snap ik niet helemaal...
Ik heb al een 640 gig hdd en een behuizing. Weer geld uitgeven is dus niet nodig ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
c70070540 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:19:
[...]

Dit hoeft ook niet. Live Mesh is een sync tool die je kan laten synchroniseren. Alleen tijdens synchroniseren moeten ze beide aanstaan, als het om de peer to peer optie gaat.
Je gaat mij niet wijsmaken dat je die 640GB allemaal elke dag wijzigt... Ik gebruik heel veel data dagelijks, en haal de 5GB bij lange na niet. Misschien dat je een map kan maken voor recente zaken en een map voor archief. De archief laat je peer to peer repliceren met Live Mesh, en de andere recente zaken map gebruik je de online variant voor. Daar doe je ook helemaal verder niets voor, want Live Mesh synchroniseert zelf, zonder dat je dat elke keer per bestand aan hoeft te geven.

[...]

Jawel, zie boven...
[...]

Deze opmerking snap ik niet helemaal...

[...]
jopie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:21:
Daarover ging de opmerking van geld uit geven.
Ik ga nog even nadenken over de opties die zijn gegeven, bedankt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gangster93 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:33:
[...]

Daarover ging de opmerking van geld uit geven.
Ik ga nog even nadenken over de opties die zijn gegeven, bedankt iedereen.
Succes. Bedenk dat je voor Live Mesh geen geld hoeft uit te geven tot 5GB en peer to peer is ook gratis natuurlijk. Verder heb je 25GB tot je beschikking voor foto's en documenten online in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Is dit met ubuntu wel mogelijk ? geen gedoe met keys. Maar wel het driver probleem(denk ik),iemand die dit kan bevestigen?

[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 05-11-2010 18:53 ]

Pagina: 1