Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shd
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-07 22:57
Beste mensen,

Ik heb een vraagje die ik hier op tweakers vast wel kan stellen.

Windows desktop search heb ik nu op mijn xp destop staan. Na het indexeren van de netwerk share werkt dit prima naar behoren. Het probleem is nu als ik dit op 15 pc's op het netwerk ga zetten en die gaan allemaal indexeren word het netwerk heel erg traag.

Nu weet ik dat Windows Destop Search ook voor Windows server 2003 beschikbaar is. De vraag is nu:

"Is het mogelijk om Windows desktop search op de server te installeren en de index van de server te gebruiken op de desktops?"

Graag hoor ik van jullie.

mvg,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 01:49
Dit vind ik een erg goede vraag van meer dan 12 jaar oud. Jammer dat hij niet is beantwoord tot nu toe.
Beetje laat antwoord misschien, maar het probleem kan wellicht worden opgelost door een webpagina op de server te hosten waarin de Windows Desktop Search 2.6.5 is geintegreerd.
Op de client machines (waarop géén Windows Search is geinstalleerd) dient men dan deze (lokale) zoekpagina te raadplegen.
Nog een andere oplossing zou kunnen zijn om via Terminal Services de Windows Search functionaliteit op de server beschikbaar te stellen op de clients.
Of gewoon via Remote Desktop in een omgeving waarbij (maximaal 2) clients op de server mogen.

[ Voor 85% gewijzigd door soedesh op 22-04-2023 17:04 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
soedesh schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:23:
Dit vind ik een erg goede vraag van meer dan 12 jaar oud. Jammer dat hij niet is beantwoord tot nu toe.
Beetje laat antwoord misschien, maar het probleem kan wellicht worden opgelost door een webpagina op de server te hosten waarin de Windows Desktop Search 2.6.5 is geintegreerd.
Op de client machines (waarop géén Windows Search is geinstalleerd) dient men dan deze (lokale) zoekpagina te raadplegen.
Nog een andere oplossing zou kunnen zijn om via Terminal Services de Windows Search functionaliteit op de server beschikbaar te stellen op de clients.
Of gewoon via Remote Desktop in een omgeving waarbij (maximaal 2) clients op de server mogen.
Of gewoon geen on-premise fileservers meer gebruikten met netwerk shares… die oplossing is namelijk net zo oud als het topic van TS :P

SharePoint, Teams, OneDrive zijn de way to go als je een moderne werkplek wilt hebben.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
nextcloud met elastic <3 (nog gratis ook) maar wat ik me nou wel afvraag... waarom in godsnaam die topic bump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
@HKLM_ @i-chat Uiteraard kan je (tig gigabyte) aan data uploaden naar een cloudboer om vervolgens (tot in lengte van dagen) te betalen voor zowel de storage- als zoek-functionaliteit. Maar wat als je buiten hen om (of zelfs buiten het internet om), ofwel On Premise je data wilt indexeren/doorzoeken? Als iemand een brief wil typen kan je ook adviseren om een Microsoft 365 subscription te nemen of Google docs te gebruiken (en zelfs dat is niet nodig, want je kan tegenwoordig ook aan ChatGTP vragen om een brief voor je te typen), maar denk niet dat een Tweaker op dat soort antwoorden zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@soedesh ...

waarom wordt ik in jouw bericht getagged,

het lijkt me niet heel onterecht dat ik me oprecht afvraag waarom iemand een topic bounced van zo'n jaartje of 10 geleden in plaats daarvan had men ook gewoon een nieuw topic kunnen starten.

A. met een degelijke uitleg wat er gevraagd of gezocht werd, cq of waar input nodig was.. (use case),
B. met een overweging van de rest geprobeerde (of tenminste overwogen opties),

vervolgens komt HKLM (door dat totaal gebrek aan use-case met, kies cloud want dat werkt out of the box) en daarop reageer ik notabene met een lokaal te hosten alternatief... en dan krijg ik zo'n reactie over me heen?

ligt het soms aan de naam dat je nextcloud niet herkent? en dat je daarom denkt mij zo aan te moeten spreken...

in ieder geval hier even een google hit om aan te geven hoe het ongeveer zit... kun je gewoon lekker op je eigen server draaien .. of als je even verder zoekt naar een andere howto dan lukt het ook met een aantal dockers wat dan weer handig is als je het op een nas/server wilt draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door i-chat op 23-04-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
i-chat schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:45:
@soedesh ...waarom iemand een topic bounced van zo'n jaartje of 10 geleden in plaats daarvan had men ook gewoon een nieuw topic kunnen starten...
Voorzover ik weet heb ik gewoon een compliment (alsook een Thumbs-up) aan de TS gegeven en een mogelijk antwoord op zijn/haar vraag. Dat dit een oud Topic is zie ik ook wel, maar maakt dat wat uit? Een nieuwe vraag stellen deed ik niet, dus een nieuw topic starten lijkt me overbodig.
Dat Nextcloud een Linux oplossing is die niet in de cloud draait is iets wat ik niet had verwacht, maar dat is dan zeker een alternatief voor de oude WDS. Geen idee of de TS bereid is om zich in Linux te verdiepen. Ikzelf wil dat al een jaar of 25 doen, maar het komt er niet echt van. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door soedesh op 23-04-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

soedesh schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:29:
[...]
Dat dit een oud Topic is zie ik ook wel, maar maakt dat wat uit?
Punt is een beetje dat je een heel oud topic kickt, waarbij je een oplossing aandraagt die momenteel al sterk afgeraden wordt.
The use of and development for the 2.x versions of Microsoft Windows Desktop Search (WDS) is strongly discouraged in favor of Windows Search.
Alhoewel misschien goed bedoeld, heeft het beantwoorden van dit soort vragen geen enkele zin. Ik sluit het topic dan ook maar. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.