Ruime maand zonder sms door storing, Geld terug?

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 20:50

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, Een maand terug kon ik ineens geen smsjes meer ontvangen vanaf het KPN netwerk (dus, telfort, hi kpn, rabomobiel). Dit heb ik gemeld bij T-Mobile en na wat testen is dit doorgestuurd naar de technische dienst.

Destijds was mij verteld dat dit zo'n 14 dagen zou duren maximaal, uiteindelijk heeft het een ruime maand geduurt voordat het opgelost was waarin ik meermaals heb gebeld hoe de status was. Bij het laatste telefoontje heb ik boos verteld dat ze het snel moesten oplossen of ik zou gaan kijken naar andere stappen. Toen is mijn probleem doorgestuurd naar de hoofd van deze technische dienst waarna het probleem binnen enkele dagen ineens opgelost was.

Nu het opgelost is belde ik naar t-mobile om na te vragen of ik restitutie kon krijgen voor mijn maandbedrag aangezien een deel van de dienst die ze leveren (SMS ontvangen lijkt mij daar een deel van) mij niet geleverd is.

Ten tijde van het probleem toen ik belde over de status had ik hier ook al eens naar gevraagd, toen vertelde de medewerker aan de telefoon dat dat nadat het probleem opgelost was bekeken moest worden. Hij vertelde echter wel toen ik er naar vroeg dat ik moest denken aan 1 a 2 maand restitutie van mn abonnementskosten. Toen ik vandaag dus belde vroeg een medewerkster mij wat ik zelf in gedachten had.

Ik zei dat ik er vanuit ging dat ze daar wel procedures voor hadden, en ik zelf zat te denken aan 1 maand restitutie bijvoorbeeld. Na een lang welles nietes verhaal waarbij zij het probeerde af te schuiven op de fout van KPN (wat heb ik met kpn te maken, ik ben klant bij t-mobile, niet bij kpn...) wou ze me echter niet meer geven dan een luttele 2 euro restitutie, belachelijk wat mij betreft. Ze wou me bovendien niet doorverbinden met haar superieur, dus ik heb haar verteld dat ik zelf de zaken is langs zou lopen en hierop terug zou komen.

Het lijkt mij toch dat ik recht heb op meer dan 2 euro, goed, sms ontvangen is slechts een deel van de dienst die ik van hun ontvang, maar na een ruime maand geen sms van het KPN netwerk te kunnen ontvangen, en veel inspanning (nieuwe sim kaart proberen, bellen met hun e.d.) lijkt het mij toch dat ik wel recht heb op meer dan 2 euro?

Ten voorbeeld, toen er destijds 2 weken storing was met het mobiel internet van t-mobile kreeg iedereen (en ik dus ook) 2 maand 50% korting op hun abbo geld. Wat maakt dat nou anders dan dit?

Volgens de vrouw aan de lijn was het tevens zo dat sms ontvangen gratis was, maar dat lijkt mij niet te betekenen dat het daarom niet van belang is of niet deel uit maakt van de dienst die ze mij leveren.

Graag jullie mening hierover zodat ik hier stappen tegen kan ondernemen, ik ben hier niet echt blij mee :(

Samenvatting: 1 maand geen sms kunnen ontvangen van KPN netwerk, T-Mobile wil hier niet voor compenseren in de vorm van geld, terwijl ze wat mij betreft een deel van hun dienstverlening niet na zijn gekomen de afgelopen maand. Heb ik hier recht op?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik denk dat je wel degelijk recht hebt op een hogere compensatie. Het versturen van sms-berichten is vrijwel alleen zinvol als je zelf ook berichten kunt ontvangen. Maar met dit soort dingen kun je vaak beter naar een winkel of een ander fysiek contactpunt gaan.

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

KoudeAardbei

Moderator

Persoonlijk zou ik 1 maand 50% korting bijvoorbeeld een netto compensatie vinden.

Ik werk zelf bij een onafhankelijke telecom winkel, en ik denk dat je het beste contact kan opnemen met de winkel waar je hem afsloot, die kunnen rechtstreeks de dealerhelpdesk bellen en meer voor elkaar krijgen!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Heb je er recht op? Nee.
Andere vragen: Zou je een dergelijk recht op t-mobile kunnen verhalen? Misschien.
Is het netjes je financieel te compenseren voor iets wat jij zelf niet kan oplossen? Ja.

Uitleg op het korte antwoord: je hebt een aanbod gekregen van een resistutie van 2 euro. Dat is geld en heb je geweigerd. Je hebt afgezien van een financiele resistutie, wat voor mij maakt dat je niet alsnog recht hebt op de resistutie. Daarnaast is het simpel: je had t-mobile 14 dagen de tijd moeten geven om het probleem op te lossen. Daarna had je mogen opzeggen door een aangetekende brief met omschrijving van de gebrekkige dienstverlening te sturen. Dat is je recht. Een recht op compensatie zit in jouw geval niet echt in de voorwaarden.

Daarnaast is jouw inspanning vrijwillig. De kosten voor de aangetekende brief zouden ook voor jou zijn geweest. Dus voor je eigen inspanningen wordt je standaard niet gecompenseerd. Tenzij natuurlijk iets anders is overeengekomen. En dan graag op papier of tenminste in e-mail.

edit: Er zit een groot verschil tussen waar je recht op hebt en wat 'netjes' zou zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door wheez50 op 04-11-2010 16:04 ]

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 14:51
Samenvatting: 1 maand geen sms kunnen ontvangen van KPN netwerk, T-Mobile wil hier niet voor compenseren in de vorm van geld, terwijl ze wat mij betreft een deel van hun dienstverlening niet na zijn gekomen de afgelopen maand. Heb ik hier recht op?
Nee.

Even wat aanvullen, anders is mijn antwoord zo kort. ;)

Het is inderdaad heel goed mogelijk, maar daar ben je niet verder op in gegaan, dat de fout bij KPN ligt. Waarom zou in dat geval T-mobile schade aan jou moeten vergoeden? Zij hebben eerst uit moeten zoeken of er in hun eigen netwerk een fout zat waardoor je geen SMS kon ontvangen, daarna contact op moeten nemen met Network Operations van KPN, aan KPN aan moeten geven waar het fout gaat en moeten wachten tot KPN de boel hersteld heeft, alvorens zij dat aan jou terug konden koppelen.

Juridisch gezien heb jij aangegeven dat de service aan jou niet voldaan heeft, je hebt T-Mobile aangegeven dat niet acceptabel te vinden en dat ze een oplossing moesten vinden hiervoor. T-mobile heeft dit opgepakt en inderdaad een oplossing voor je gevonden.

Als jij stelt dat je "recht heb op compensatie", zit je er in mijn optiek naast. Het zou T-mobile wel sieren als ze uit coulance iets voor je doen, maar ik denk dat je al blij zou moeten zijn met bijvoorbeeld een SMS-bundeltje van 50 stuks.

Pas ervoor op dat jij vanuit jouw principes, niet van een mug een olifant gaat maken. De negatieve energie die jij daar insteekt, is de moeite eigenlijk nauwelijks waard (en het is al zeker geen 1 of 2 maanden abonnementsgeld waard, zoals je eerder aanhaalde in je post).

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DivxLover schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:07:
[...]

Nee.

Even wat aanvullen, anders is mijn antwoord zo kort. ;)

Het is inderdaad heel goed mogelijk, maar daar ben je niet verder op in gegaan, dat de fout bij KPN ligt. Waarom zou in dat geval T-mobile schade aan jou moeten vergoeden? Zij hebben eerst uit moeten zoeken of er in hun eigen netwerk een fout zat waardoor je geen SMS kon ontvangen, daarna contact op moeten nemen met Network Operations van KPN, aan KPN aan moeten geven waar het fout gaat en moeten wachten tot KPN de boel hersteld heeft, alvorens zij dat aan jou terug konden koppelen.
Voor zover mij bekend is is er iets mis gegaan met de nummerportatie vanaf KPN (telfort had ik hiervoor) naar T-Mobile. Opzich vreemd, want ik heb dit abbo met dit nummer al sinds begin februari, en het heeft goed gewerkt tot Oktober... Hoe dan ook, ik heb een contract met T-Mobile en niet met KPN. Anders kan iedereen wel gaan wijzen van het kastje naar de muur. Ik betaal geen geld aan KPN, maar aan T-Mobile, en ik heb ook alle contact betreffende dit probleem gehad met T-Mobile, dus zij moeten het lijkt mij oplossen, en dus moeten zij ook opdraaien voor de consequenties.
Juridisch gezien heb jij aangegeven dat de service aan jou niet voldaan heeft, je hebt T-Mobile aangegeven dat niet acceptabel te vinden en dat ze een oplossing moesten vinden hiervoor. T-mobile heeft dit opgepakt en inderdaad een oplossing voor je gevonden.

Als jij stelt dat je "recht heb op compensatie", zit je er in mijn optiek naast. Het zou T-mobile wel sieren als ze uit coulance iets voor je doen, maar ik denk dat je al blij zou moeten zijn met bijvoorbeeld een SMS-bundeltje van 50 stuks.
Ik moet mijn contract nog eens even goed doorpluizen, maar met een iPhone abonnementje heb je natuurlijk geen uptime garantie en dergelijke nee. Echter is de dienst die mij afgelopen maand is geleverd niet hetzelfde als de afgesproken dienst waar ik voor betaal (ik betaal toch immers voor de diensten: bellen/gebeld worden, sms sturen/ontvangen & internet data ontvangen/versturen ?)
Nu was er volgens de helpdesk medewerkster geen sprake van 'schade' omdat sms ontvangen gratis is. Echter is sms versturen nogal zinloos als je geen reacties kunt ontvangen, en ik zit al maanden aan het maximum smsjes wat ik mee kan nemen per maand (dat stapelt zich langzaam op tot een maximum), dus het is ook niet zo dat ik dit smsoverschot weer mee kan nemen ofzo. Bovendien heb ik hierdoor alternatieve manieren moeten zoeken om contact te leggen met diegenen die ik anders zou smssen, zoals gebruik van mijn thuisinternetverbinding, mijn telefoonlijn, smssen met een andere telefoon e.d.
Pas ervoor op dat jij vanuit jouw principes, niet van een mug een olifant gaat maken. De negatieve energie die jij daar insteekt, is de moeite eigenlijk nauwelijks waard (en het is al zeker geen 1 of 2 maanden abonnementsgeld waard, zoals je eerder aanhaalde in je post).
Ik vind het gewoon onterecht, vooral als me ten tijde van het probleem mij verteld is dat ik wel degelijk geld kan terugkrijgen, en nu het puntje bij paaltje komt dit niet zo blijkt te zijn. Als mij ten tijde van het probleem gemeld was dat ik op het eind 2 euro max. terug kon krijgen had ik destijds wel meer mijn best gedaan om contractontbinding aan te gaan. Dat scheelt mij immers nogal veel geld!

Daarnaast, als je kijkt naar de internetstoring destijds waar iedereen 1 maand abbogeld terugkreeg voor 2 weken internetstoring vind ik dat haaks staan op de 'service' die ze me nu verlenen.

Ik hoop dus dat iemand mij 'een stok om mee te slaan' kan toereiken, oftewel harde data, wellicht rechts-jurispredentie uit het verleden of andere consumentenrecht dingen waarmee ik wat druk kan uitoefenen bij mijn volgende gesprek en/of een aangetekende brief, ik was namelijk niet van plan om het hierbij te laten. :(

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
KoudeAardbei schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:58:
Persoonlijk zou ik 1 maand 50% korting bijvoorbeeld een netto compensatie vinden.

Ik werk zelf bij een onafhankelijke telecom winkel, en ik denk dat je het beste contact kan opnemen met de winkel waar je hem afsloot, die kunnen rechtstreeks de dealerhelpdesk bellen en meer voor elkaar krijgen!
Dat is niet gek, dat kan ik proberen en ik bedenk me nu dat bij de zaak waar ik werk (elektronicaketen) ze wellicht ook wel een dealertelefoonnummer hebben waar ik ook heen zou kunnen bellen als dealer namens 'een klant' :P
Ik weet alleen niet waarmee ik daardoor meer druk kan uitoefenen, wellicht dat de dealermedewerkers wat coulanter zijn, maar mijn verbazing en ongenoegen als winkelfiliaal uiten of dat we hier rekening mee zullen houden bij toekomstige adviezen naar klanten zal denk ik niet veel veranderen aan de situatie denk ik...

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Is het voor mij nog een optie om gebruik te maken van de geschillencommissie? Of desnoods puur druk uitoefenen op T-Mobile door te beginnen over contact met de geschillencommissie?

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Heb je T-Mobile schriftelijk ingebreke gesteld + een redelijk termijn gegeven om jouw probleem op te lossen?

Zo ja:
-Is die termijn verstreken? (Dan valt er misschien te regelen voor compensatie)
-Heb je kopieen van verkeer tussen jouw en T-Mobile? (Deze moet je kunnen overhandigen aan de geschillencommissie)
-Heb je er 50euro voor over? (Deze moet je eerst zelf betalen, geen restitutie van dit bedrag mogelijk. Anders wordt je niet behandeld)

Zo ergens nee:
Dan gaat de geschillencommisie niks voor je doen/betekenen. Wel zou ik de klachtafhandeling bewaren als een referentie van eerdere problemen, indien je later nog eens een keer aan de haal moet met T-Mobile.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:08

DataGhost

iPL dev

wheez50 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:02:
Uitleg op het korte antwoord: je hebt een aanbod gekregen van een resistutie van 2 euro. Dat is geld en heb je geweigerd. Je hebt afgezien van een financiele resistutie, wat voor mij maakt dat je niet alsnog recht hebt op de resistutie.
Oeh, oeh! Ik begin ook een telefoonprovider, lever geen dienst en als mensen restitutie vragen bied ik ze 1 eurocent aan. Als ze dat accepteren kunnen ze geen aanspraak maken op een hogere vergoeding, ze zijn immers akkoord gegaan. Volgens jouw redenering geldt het de andere kant op ook dus kan niemand klagen over die 1 cent vergoeding :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Ik vind 2 euro ook wat krap... Zeker als je bedenkt dat ze zelf waarschijnlijk meer verdiend hebben aan SMSjes die de shredder in gingen.

Ik kom het vaker tegen, ook op het vaste net, dat bepaalde telefoons geen connectie kunnen krijgen met een bepaald ander toestel van een ander netwerk. Blijkbaar laten de providers daar enorme steken vallen, en blijkbaar kan het ze niets schelen ook! Vooral na nummerbehoud naar een concurrent gaat het fout...

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Phoenix_the_II schreef op zondag 07 november 2010 @ 07:29:
Heb je T-Mobile schriftelijk ingebreke gesteld + een redelijk termijn gegeven om jouw probleem op te lossen?

Zo ja:
-Is die termijn verstreken? (Dan valt er misschien te regelen voor compensatie)
-Heb je kopieen van verkeer tussen jouw en T-Mobile? (Deze moet je kunnen overhandigen aan de geschillencommissie)
-Heb je er 50euro voor over? (Deze moet je eerst zelf betalen, geen restitutie van dit bedrag mogelijk. Anders wordt je niet behandeld)

Zo ergens nee:
Dan gaat de geschillencommisie niks voor je doen/betekenen. Wel zou ik de klachtafhandeling bewaren als een referentie van eerdere problemen, indien je later nog eens een keer aan de haal moet met T-Mobile.
Het is puur telefonisch contact geweest. Het lijkt me ook raar dat dat verplicht via telefoon zou moeten, behalve dan dat ik nu niet echt iets zwart op wit heb.

Er zijn desondanks wel termijnen afgesproken destijds in welke het opgelost zou worden, wat tevens niet is gebeurd.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zijn die gesprekekn niet opgenomen voor educatieve doeleinden?

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
(edit: De kop van de OP is misleidend. Hij kon prima smsen en ontvangen. Alleen niet naar/vanaf het kpnnetwerk.)

Ik vermoed dat het probleem bij KPN lag en dat T-mobile daarin afhankelijk was om het op te lossen. Het is heel moeilijk om als consument tussen zo'n conflict klem te raken. In dit soort gevallen zal T-mobile niet heel snel ontzettend coulant zijn omdat ze er zelf ook niets aan konden veranderen. Ze zullen al blij zijn dat het probleem is opgelost.
DataGhost schreef op zondag 07 november 2010 @ 07:56:
[...]

Oeh, oeh! Ik begin ook een telefoonprovider, lever geen dienst en als mensen restitutie vragen bied ik ze 1 eurocent aan. Als ze dat accepteren kunnen ze geen aanspraak maken op een hogere vergoeding, ze zijn immers akkoord gegaan. Volgens jouw redenering geldt het de andere kant op ook dus kan niemand klagen over die 1 cent vergoeding :)
Ik vermoed dat de geboden twee euro de compensatie is voor verzonden smsjes. Voor ontvangen smsjes hoef je niet te betalen. En daar kan je ook niet voor gecompenseerd worden. Smsjes hebben *niet* de garantie om afgeleverd te worden. Zie het als aloude briefpost. TNT (ooit pttpost) is niet aansprakelijk te stellen voor kwijtraken generieke post. Ook al heb je er een postzegel op geplakt. En zeker niet als de oorzaak van kwijtraken buiten de reikwijdte van tnt ligt. Zo ook hier. T-mobile kreeg de smsjes nooit en kon ze ook niet kwijtraken. Sterker nog: Als T-mobile kan aantonen dat de smsjes op een reguliere manier zijn aangeboden aan de server van KPN en daar zijn aangenomen, is T-mobile verder niet meer verantwoordelijk voor de bezorging. In Nederland is dat wettelijk geregeld (aanbieders dienen alle smsjes te bezorgen door nederlandse aanbieder geloof ik. Kan veranderd zijn na de opkomst van het internet-smsen. Mijn kennis is nog van een decennium terug :) )

Al met al geloof ik dat in dit geval T-mobile een best-effort heeft gedaan om een probleem bij KPN opgelost te krijgen. En net als alle andere grote aanbieders in Nederland zal T-mobile geen rechtzaken gaan aanspannen voor zoiets onbenulligs. En daarom is het mijn mening dat de OP gewoon zijn agressie wil loslaten op T-mobile en een vrijwel willekeurige stok zoekt om te slaan. Mijn advies: Loop een blokje om en zoek iets zinnigers in het leven.

En als je een telecomprovider opricht, bewust problemen veroorzaakt om dan 1 cent vergoeding aan te bieden, heb je in no time meer problemen dan heleboel losse centen kunnen oplossen ;)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in Shopping Forum, ik verplaats het voor je. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

DIt wordt zeer waarschijnlijk een enorm welles-nietus verhaal. Ik heb geen idee wat jouw abo kosten zijn per maand, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit om meer dan een paar tientjes gaat. De volgende vraag is dan hoeveel energie je erin wilt steken om restitutie te krijgen.

Mocht je bereid zijn om er energie in te steken, dan zou ik eerst een beginnen met een brief schrijven met daarin een opsomming van al jouw gemaakte kosten (SMS naar anderen op een andere wijze en tijden en kosten van bellen met de helpdesk). Stel ze aansprakelijk voor die gemaakte kosten en stel voor om bijvoorbeeld een korting ter waarde van een maand abo te geven, zodat je gecompenseerd wordt voor de overlast. Mocht men daar niet in meegaan, dan zou ik het lekker laten rusten. 20 euro (oid) is niet veel van mijn tijd waard.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43
Dit gaat je moeite kosten als je een hogere compensatie wil. Een aantal jaren geleden had mijn vriendin een probleem met het niet kunnen ontvangen van gesprekken afkomend van Telfort en smsverkeer afkomen van Vodafone toen ze bij T-Mobile zat. Al met al duurde het probleem bijna 10 weken. Keer of keer werd beloofd dat er een oplossing/terugkoppeling zou komen maar helaas bleek dat niet het geval.

Het kwam zelfs zo ver dat T-Mobile met het vingertje wees naar Telfort. Uiteindelijk bij heb ik (omdat ik Telfort had) een x aantal malen bij Telfort nagevraagd en die wisten precies waar het zat, namelijk bij T-Mobile.

Notabene de technische dienst van Telfort ging contact opnemen met de technische dienst van T-Mobile. Nadat het probleem was opgelost belden ze wel netjes om te melden dat het probleem opgelost was :+

Ondertussen een x aantal maal om financiele compensatie gevraagd middels de telefonische klantenservice en na herhaaldelijk aandringen konden ze een maand abokosten vergoeden.
Pagina: 1