Toon posts:

[iPhone 4] WIFI aan of uit bij standby

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:04
Ik vraag me af op het moment dat ik in de buurt ben van een WIFI bron en ik kan over WIFI het internet op is dat natuurlijk top.

Maar als ik minuut of 10 de iPhone in SLEEP mode wat gebeurd dan met je WIFI verbinding? Valt deze weg of blijft deze toch actief.

Op diverse webpages zie ik verschillende antwoorden.
Ik dacht zelf dat na minuut of 10 de verbinding wegvalt om zo batterij te besparen. En bij het wakker maken van de iPhone deze WIFI weer hersteld.

Iemand een Idee liefst met BRON bij Apple vandaan natuurlijk. Echter ik kan niet veel vinden op de site van Apple over wat de iPhone doe bij SLEEP

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-09 09:59
De iPad blijft in elk geval zijn WiFi verbinding houden...

Dit weet ik omdat ik regelmatig vergeet het volume naar 0 te brengen als ik ga slapen.
Om 00:00 krijg ik dan een mailtje van iBood en dat _hoor_ je...

Soms issie dan al een uur of langer in 'stand-by'

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Zojuist getest met mijn iPhone 3 (iOS 3.1). WIFI verbinding valt vrijwel direct na standby weg. Bij wakker worden (zelfs in slide to unlock scherm) krijgt ie in ongeveer 5 sec weer verbinding.

Er zijn apps die dit beinvloeden, bijv de remote app van apple heeft de optie om de wifi in sleep aan te houden om zo direct de connectie met itunes terug te krijgen.

• whitedrag152
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:53
bij mij blijft die gewoon aanstaan. Ik vergeet hem namelijk wel eens uit te zetten en dan slurpt hij de accu compleet leeg

• pientertje
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
sinds os 4 is er persistent wifi, dat zorgt er voor dat wifi in standby aan blijft. En apple vind dat het de gebruikerservaring beïnvloed als het uit zou kunnen, dus kan dat ook niet uit, waardoor je batterij in een paar dagen leeg is als je vergeet wifi uit te zetten.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:52

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

pientertje schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:00:
sinds os 4 is er persistent wifi, dat zorgt er voor dat wifi in standby aan blijft. En apple vind dat het de gebruikerservaring beïnvloed als het uit zou kunnen, dus kan dat ook niet uit, waardoor je batterij in een paar dagen leeg is als je vergeet wifi uit te zetten.
Ehm, dan mis ik denk wat maar ik heb geen Wi-Fi als ik hem van Standby haal. ALs ik hem op standby zet dan houd hij enkele minuten de verbinding actief, maar dan gaat hij off. Als ik hem dan aanzet en op het slide to unlock scherm laat staan dan duurt het 5 secs voor ik weer Wi-Fi heb.

Getest op 2 iPhones 3G met iOS 4.1

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Plague
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
pientertje schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:00:
Bij mijn 3G gaaf Wifi na een minuutje stand-by ofzo uit. iOS4.1.

• Rubenus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:19
Als je geen pushmeldingen van apps aan hebt staan blijft je wifi aanstaan in standby. Als je geen pushberichten hebt gaat het wel uit dacht ik.

• fly_guy
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
Heb na lang zoeken naar een reden voor de battery drain op mijn iphone 4 het volgende op macrumors gevonden:

Persistent Wi-Fi applies in these scenarios with any version of iOS 4:

-All of the time on an iPod touch
-When an iPhone is plugged in to a power source (and a Wi-Fi network is available)
-When an iPhone has no cellular data connection - either because you've turned it off or there is no cellular signal (and Wi-Fi is available)
-When an application is running and actively using the data connection (e.g. streaming music in the background)

Aangezien mijn mobiel internet 0,5 euro per 5 minuten kost heb ik dit uit gezet met als gevolg dat wifi op de iphone hier thuis altijd aan staat, ook in standby. Gevolg: standby van slechts 8 uur. Nu na jailbreak & sbsettings terug 2 dagen standby.

• To_Tall
Rubenus schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:19:
Als je geen pushmeldingen van apps aan hebt staan blijft je wifi aanstaan in standby. Als je geen pushberichten hebt gaat het wel uit dacht ik.
Moeilijke zin ;-

Als je Push Notification aan hebt staan zal WIFI dus altijd aan blijven?
Als je Push Notification uit hebt staan zal WIFI zich dus uitschakelen?

• To_Tall
Zijn er ook officele verklaringen van Apple hierover te vinden?

Hellaas kan ik zelf hier niets officeels over vinden alleen op fora's diverse uiteenlopende berichten

• MoietyMe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-09 10:12

MoietyMe

zij/haar

Ook met Push aan gaat WiFi gewoon uit als je standby in duikt. Zou anders niet weten waarom mijn Remote app de verbinding met iTunes verbreekt als ik mijn iPhone in stand-by zet.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee