Toon posts:

[Mac/PC] development & gaming

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik ben me aan het oriënteren op een eventuele vervanging van mijn huidige apparatuur (iMac mid 2007 + 19" externe monitor). Er spelen een aantal factoren mee, waaronder kosten en flexibiliteit van de nieuwe apparatuur.

Doel

Ik wil graag OS X blijven gebruiken op mijn hoofdcomputer. Deze wordt voornamelijk gebruikt voor web development, dagelijkse taken (mail, chat, web browsing) en af en toe wat grafisch werk. Daarnaast mag ik af en toe graag een spelletje spelen. Call of Duty 4 draait nu redelijk goed op mijn Radeon HD2600 Pro, maar ik mis dingen als AA, plus nieuwere games draaien er niet goed op.

Mogelijke oplossingen

Mac Pro
Ik kan mijn iMac verkopen en een Mac Pro met een los scherm aanschaffen. Hier wil ik dan de videokaart van upgraden en zelf los geheugen en een SSD bijkopen.
Voordelen
Één computer voor alles. Een eventuele SSD kan voor de apps in OS X én die van Windows gebruikt worden om snel te booten. Data en hardware (monitoren, audio) zijn in beide besturingssystemen beschikbaar.
Nadelen
Duur. Een basic Mac Pro kost €2400. Daar moet nog een videokaartupgrade bij. Er zijn wat manieren om korting te krijgen bij Apple, maar dan zit ik alsnog op €2100-2200. Daar bovenop komt nog de losse aanschaf van een extern scherm, extra RAM en eventueel een SSD.
iMac & PC
Ik houd mijn iMac voor de dagelijkse taken en web development en koop er een budget gaming PC bij. Voor €1700-1800 kan ik in de toekomst dan een nieuwe iMac kopen.
Voordelen
* Goedkoper. Een losse PC met 24" scherm is volgens de best buy guide voor 800 euro te doen.
* De prestaties zijn dan beter dan die van de Mac Pro, verwacht ik. De Mac Pro heeft een zwaardere CPU, maar ik verwacht niet dat deze opweegt tegen de winst van een goede videokaart in de PC.
* Ik kan mijn 19" nog verkopen voor een klein beetje winst en heb dan twee keer 24" tegenover mijn huidige 19" en een nieuw scherm dat ik koop bij de Mac Pro.
Nadelen
Twee aparte computers om mee te werken. De iMac kan beide schermen gebruiken, middels een KVM-switch, maar de PC kan dat niet. Ik kan de nieuwe, krachtigere hardware ook niet gebruiken voor mijn dagelijkse taken. Ik merk dat ik mijn iMac wat langzamer vind worden (ligt aan verouderde hardware. De software is laatst nog vers geïnstalleerd). Hoewel dit nog niet stoort, voelt het wel als een zonde om te investeren in iets dat ik niet voor mijn voornaamste taken ga gebruiken.
Daarnaast moet ik mijn game-PC met analoge audio op mijn speakers aansluiten, aangezien de twee digitale ingangen al in gebruik zijn. Dit is absoluut geen show stopper voor mij, maar het is wel een nadeel.

Dilemma

Als ik een Mac Pro aanschaf die qua gameprestaties net zo goed presteert als de hierboven vermelde PC, dan ben ik enkele honderden euro's meer kwijt. Zeg zo'n 2700 euro voor de Mac Pro met scherm, extra RAM, Radeon 5870 en een SSD, tegenover 2500 tegenover de optie met een nieuwe iMac (die ik dan voorlopig nog niet aanschaf, maar later pas) en een PC met een zwaardere videokaart, maar beide zonder SSD. De optie iMac+PC levert meer schermruimte op, maar de vraag is of ik twee keer 24" nodig heb.

Wat de keuze ook wordt, ik ga dit voorlopig nog niet aanschaffen. Er moet sowieso eerst nog wat extra geld opzij gezet worden. Tegen die tijd zijn er geheid betere videokaarten voor de Mac Pro beschikbaar (Radeon 6xxx ipv de 5xxx series?), maar dan zal een eventuele PC ook iets goedkoper zijn.

Wat raden jullie aan? Meer kosten, power en flexibiliteit en minder hardware, of goedkoper, minder flexibiliteit en reken-/opslagpower, maar meer videopower?

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-09 02:29

Flappiewappie

Hier nog meer

En je wil perse PC blijven gamen?

Ik denk dat je het beste een iMac (top of the bill met beste videokaart) kan kopen a 1800 euro. En dan een PS3 erbij kopen.

Kan je eventueel PC only games nog wel redelijk spelen, en andere games gewoon op de PS3 (waar je ook nog eens films e.d. mee kan streamen). Overigens kan je die PS3 ook nog eens aansluiten op je iMac -> kan beeldscherm mooi gebruiken.

[Voor 13% gewijzigd door Flappiewappie op 04-11-2010 15:47]

Hier staat wat

• Mei
Ik ben geen fan van consoles. Vind PC-bediening persoonlijk flexibeler en preciezer. De mediafunctionaliteit van een PS3 biedt voor mij ook geen meerwaarde. Ik heb al een Blu-rayspeler bij de TV staan, en het afspelen van gedownloade films is een kwestie van een kabel van de computer naar de TV leggen.

Daarnaast heeft de iMac een HD5750 op een 27" scherm (2560*1440). Zelfs de Mac Pro met zijn 5850 op een 24" (want groter is voor mij niet nodig) presteert dan nog beter.

[Voor 22% gewijzigd door Mei op 04-11-2010 16:03]

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-09 02:29

Flappiewappie

Hier nog meer

Mei schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:01:
Ik ben geen fan van consoles. Vind PC-bediening persoonlijk flexibeler en preciezer. De mediafunctionaliteit van een PS3 biedt voor mij ook geen meerwaarde. Ik heb al een Blu-rayspeler bij de TV staan, en het afspelen van gedownloade films is een kwestie van een kabel van de computer naar de TV leggen.

Daarnaast heeft de iMac een HD5750 op een 27" scherm (2560*1440). Zelfs de Mac Pro met zijn 5850 op een 24" (want groter is voor mij niet nodig) presteert dan nog beter.
Ja oke en wat moeten we dan precies adviseren.

Zoals je in TS al aangeeft is er een praktische maar dure oplossing, en een minder praktische en goedkopere oplossing.

Persoonlijk zie ik niks in gamen op een Mac (zijn ze gewoon niet voor gemaakt) en zou ik gaan voor een iMac (grote e.d. moet je zelf weten) en dan een PC aan de video-in-poort. Die PC kan je dan eenvoudig upgraden. En je hebt niet meer kabels/snoeren dan bij een Mac Pro + beeldscherm.

Hier staat wat

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 26-09 17:29

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

De nieuwe Imac 27inch kan als externe monitor gebruikt worden, die zou je dus dan als tweede monitor kunnen gebruiken op je budget gaming pc. (en vica versa, maar dat kon al). Een KVM switch hoeft er dan niet tussen, want zowel op de PC monitor als op de Imac kun je via een knop switchen.

1. 27inch iMac (met daarbij nog een losse SSD en geheugen + korting die jij aangaf te kunnen krijgen) (Reken eens 1800 incl. kortingen)
2. Budget Gaming PC met een 27inch non-apple Monitor erbij (Reken eens 1100 euro)

Dan zou je voor rond de 3000 euro klaar zijn. Best of both worlds :)

Verkoop je huidige iMac voor een leuk bedrag en dat kun je in mindering brengen op die 3000 euro. Ben je voor rond de 2500 euro klaar. (zonder marktplaats check! ;)).

"You never come second by putting other people first"

• lordMocro
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-09 19:53
Dus je hebt per se OSX hebben voor web development? Kun je dit niet in windows doen?
Persoonlijk vind ik mac osx geen meerwaarde hebben op desktops (macbooks vs laptops is uiteraard een heel ander verhaal), tenzij je bepaalde programma's gebruikt die je alleen op de OS X hebt.

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:17
Het is gewoon een fact dat je een Mac gewoon niet zozeer als game machine moet kopen ;). Wil je blijven gamen zal ik als ik jou was gewoon een extra PC erbij kopen oid. Wat ikzelf heb gedaan is een 27" iMac basismodel gekocht, en hiernaast in een mooie Mac Pro kast een Windows bak gebwouwd met een dikke grafische kaart en goede processor e.d. voor het gamen :) de iMac is perfect als extern scherm te gebruiken in zo'n geval. Voor de rest doe ik al het computerwerk op mijn iMac, alleen af en toe een gamepje zet ik de "Mac Pro" aan ;)

edit;
lordMocro schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:19:
Dus je hebt per se OSX hebben voor web development? Kun je dit niet in windows doen?
Persoonlijk vind ik mac osx geen meerwaarde hebben op desktops (macbooks vs laptops is uiteraard een heel ander verhaal), tenzij je bepaalde programma's gebruikt die je alleen op de OS X hebt.
Once you go Mac you don't go back. Het is natuurlijk onzin om te roepen dat een mac voor desktop geen meerwaarde heeft. Op het moment dat ik bijvoorbeeld even ga interneten op die "Hack Pro" ga ik me meteen al helemaal dood ergeren aan het feit dat de knoppen anders zijn dan je gewend bent. Ik heb meteen weer last van freeze moments ( denk aan 3 seconden "firefox reageert niet" ) en dergelijke. Dit is ronduit frustrerend waardoor ik altijd meteen weer terug ga op de iMac met OSX. dus het heeft blijkbaar zeker voordeel om op OSX te werken als desktop machine, maar dat terzijde want dit is geen windows vs. mac topic. TS wil OSX voor dagelijks en windows voor gamen, en niet anders ! elk besturingssysteem hebt zn voor en nadelen.

[Voor 51% gewijzigd door Bloemstukje op 04-11-2010 16:25]

gewoon nee.

• roy-t
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 19:19
Is een hackintosh geen idee? Er zijn tegenwoordig moederborden met EFI ondersteuning op de markt. Kun je dan niet voor 1500,- een geweldige PC kopen en daar dualboot Windows 7 + Mac OSX op zetten? Gewoon alleen hardware gebruiken die door Apple ook ondersteunt wordt zou de truuk moeten doen toch?

(Ik weet niet of dat zo makkelijk is als ik dat nu doe klinken, maar het zou imho wel de beste optie zijn)

http://www.hackintosh.com/ ?

[Voor 3% gewijzigd door roy-t op 04-11-2010 16:25]

~ Mijn prog blog! ~ @RoyTries

• Bloemstukje
roy-t schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:25:
Is een hackintosh geen idee? Er zijn tegenwoordig moederborden met EFI ondersteuning op de markt. Kun je dan niet voor 1500,- een geweldige PC kopen en daar dualboot Windows 7 + Mac OSX op zetten? Gewoon alleen hardware gebruiken die door Apple ook ondersteunt wordt zou de truuk moeten doen toch?

(Ik weet niet of dat zo makkelijk is als ik dat nu doe klinken, maar het zou imho wel de beste optie zijn)
Goed idee inderdaad, nadeel is alleen dat je met updates nog al eens in de problemen kan komen. Denk straks aan OSX Lion. Niemand weet natuurlijk in hoeverre dat goed gaat werken op Hackintosh machines :o. Dat zou betekenen dat je volgend jaar zomer alweer in de "problemen" zit misschien.

gewoon nee.

• Mei
Falcon schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:17:
De nieuwe Imac 27inch kan als externe monitor gebruikt worden, die zou je dus dan als tweede monitor kunnen gebruiken op je budget gaming pc. (en vica versa, maar dat kon al). Een KVM switch hoeft er dan niet tussen, want zowel op de PC monitor als op de Imac kun je via een knop switchen.

1. 27inch iMac (met daarbij nog een losse SSD en geheugen + korting die jij aangaf te kunnen krijgen) (Reken eens 1800 incl. kortingen)
2. Budget Gaming PC met een 27inch non-apple Monitor erbij (Reken eens 1100 euro)

Dan zou je voor rond de 3000 euro klaar zijn. Best of both worlds :)

Verkoop je huidige iMac voor een leuk bedrag en dat kun je in mindering brengen op die 3000 euro. Ben je voor rond de 2500 euro klaar. (zonder marktplaats check! ;)).
3000 is mij veel te veel. Ik vind 2700 voor de optie van de Mac Pro al een veel (alhoewel daar nog korting van het ADC af gaat, wat zo'n 20% is op de hardware van Apple zelf).
lordMocro schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:19:
Bedankt voor je input, maar dit topic is geen discussie over mijn softwarevoorkeuren. Ik heb aangegeven dat ik OS X wil blijven gebruiken, punt.
SanderPS3 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:20:
Het is gewoon een fact dat je een Mac gewoon niet zozeer als game machine moet kopen ;). Wil je blijven gamen zal ik als ik jou was gewoon een extra PC erbij kopen oid. Wat ikzelf heb gedaan is een 27" iMac basismodel gekocht, en hiernaast in een mooie Mac Pro kast een Windows bak gebwouwd met een dikke grafische kaart en goede processor e.d. voor het gamen :) de iMac is perfect als extern scherm te gebruiken in zo'n geval. Voor de rest doe ik al het computerwerk op mijn iMac, alleen af en toe een gamepje zet ik de "Mac Pro" aan ;)
Macs zijn niet ongeschikt voor gaming omdat het Macs zijn. In mijn ervaring draaien games er juist soepeler dan op PC's met vergelijkbare specs. Het probleem is het beperkte aanbod in games voor OS X en het gigantische gat tussen de iMacs en de Mac Pro's en dat Macs niet samengesteld worden voor gamers, maar voor relatief licht gebruik, óf juist voor veel krachter gebruik dan games.
Wat jij voorstelt (iMac + PC) heb ik dus ook aan zitten denken, maar twee losse computers voelt zonde. Ze kunnen niet beide gebruik maken van een SSD, tenzij je er twee koopt, dat soort dingen.

Als de Apple store weer online is, dan zal ik wat concrete bedragen proberen te vinden.

• Mei
roy-t schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:25:

http://www.hackintosh.com/ ?
Ik wil best prutsen met computers, maar *niet* met de appatuur waar ik voor mijn werk en de uni mee bezig moet. Die moet zonder problemen draaien, punt. Is me in het verleden al iets te vaak misgegaan, hehe ;)

//Edit: Wat ik bedoel is dat ik niet wil hoeven uitvogelen hoe apparatuur werkt, software geïnstalleerd moet worden, en me niet druk wil hoeven maken om eventuele problemen bij updates. Als ik het risico wil lopen dingen te verkloten, dan pak ik mijn thuisserver wel of gebruik ik een virtual machine.

[Voor 16% gewijzigd door Mei op 04-11-2010 16:34]

• lordMocro
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-09 19:53
Once you go Mac you don't go back. Het is natuurlijk onzin om te roepen dat een mac voor desktop geen meerwaarde heeft. Op het moment dat ik bijvoorbeeld even ga interneten op die "Hack Pro" ga ik me meteen al helemaal dood ergeren aan het feit dat de knoppen anders zijn dan je gewend bent. Ik heb meteen weer last van freeze moments ( denk aan 3 seconden "firefox reageert niet" ) en dergelijke. Dit is ronduit frustrerend waardoor ik altijd meteen weer terug ga op de iMac met OSX. dus het heeft blijkbaar zeker voordeel om op OSX te werken als desktop machine, maar dat terzijde want dit is geen windows vs. mac topic. TS wil OSX voor dagelijks en windows voor gamen, en niet anders ! elk besturingssysteem hebt zn voor en nadelen.
Kheb geen idee waar je het over hebt over vastlopende browsers, was win95 het laatste moment met windows? :p En heb zelf vele macbooks en iphones gehad dusja. Windows desktops lopen altijd vlekkeloos, windows op laptops stukken minder, vooral door de hardware die gewoon slecht aansluit.

Maarru even ontopic, je voordelen met de iMac is niet echt goed uitgebeeld, dus vandaar dat ik zei dat het niet veel meerwaarde biedt.

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:17
Ik had ooit het zelfde dilemma, ik gebruik coda (jij vast ook?) op osx voor webdevelopment. Maar speel graag nog een spelletje..

Als jij alleen webdevelopment op je iMac doet, heb je dan uberhaupt een zware nieuwe mac nodig of volstaat het om daar gewoon lekker een ssd in te rammen, even een verse installatie doen (al zal dat niet heel veel uitmaken op osx)?

Mocht je toch iets nieuws willen dan zou je nog voor de optie die ik heb kunnen kiezen, een MacBook Pro (i5 of i7) ben je direct mobiel. Dan koop je een mooie 24 inch 2443bw, die heeft twee aansluitingen (vga en dvi) en kan je de mbp op vga rammen en de pc op dvi (of andersom). Je kan dan simpel met een knopje switchen. Eventueel gebruik je dan voor je tobo+muis nog een kvm switch en een m-stand om je MBP op hoogte te houden.. prima te doen lijkt me, je hebt dan 1 werkplek voor 2 systemen.

Dit is mijn setup:

• Mei
Heb al een laptop voor onderweg. Niet zo'n krachtige, maar die gebruik ik ook alleen voor de dagelijkse taken en lichte development. Heavy lifting gebeurt allemaal op de desktop. iMac haal ik ook liever niet open. Heb wel wat tutorials van het vorige model (die ik dus heb) gezien, maar is beetje tricky. Alleen RAM is een user replacable part.

offtopic:
Textmate hier. Maak ook flink gebruik van de command line voor CVS en Git en heb Ubuntu in een VM voor bijvoorbeeld Kcachegrind, dat met Macports niet volledig stabiel draait

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Ga niet voor de twee-machines oplossing. Dat is geen oplossing maar een compromis.
Stel dat je de Mac Pro neemt, dan heb je RAM met ECC, CPU's die je kan upgraden, PCIe sloten voor al je uitbreidingen, plus je hebt dan de optie om PC videokaarten te gebruiken, mits hun ROM groot genoeg is voor de EFI code (128kb of meer). Er zijn overzichten te vinden over hoe je een PC kaart van een Mac/PC ROM voorziet. Daar mee kan je een high-end PC videokaart in je Mac gebruiken met volledige functionaliteit, zonder software problemen (het is gewoon een software toevoeging op een laag niveau - OS onafhankelijk), en dat voor weinig geld.

Als je twee systemen gebruikt heb je altijd problemen, hoe je het ook regelt. De ene staat nog niet aan, de UI's zijn anders, de software is nieuwer op de een dan op de ander, je wil even wat doen, en je moet meteen switchen, enz enz. Als je een Mac Pro neemt heb je ALLES in een keer :) (behalve het IPS paneel van de iMac - maar dan kan je altijd nog later een cinema display kopen als je dat mooi vind - een samsung 2443 is ook prima). De Xeon CPU's maken gehakt van menig i7-systeem hier op t.net, de ondersteuning van alle componenten is 100% beter dan wat je waar dan ook samen kan stellen - samen stellen is nooit even precies als onderdelen die voor elkaar gemaakt zijn.

Je hebt aangegeven dat je Mac OS X wil gebruiken, neem dan een machine waar Mac OS X goed op draait, dan game je er vanzelf meer op. Tot dat de games die je wil spelen op Mac OS X beschikbaar zijn, kan je Windows dualbooten, en voor sommige spellen net zo makkelijk een windows virtualiseren zonder te veel performance loss.

• Bloemstukje
Mei schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:28:

Macs zijn niet ongeschikt voor gaming omdat het Macs zijn. In mijn ervaring draaien games er juist soepeler dan op PC's met vergelijkbare specs. Het probleem is het beperkte aanbod in games voor OS X en het gigantische gat tussen de iMacs en de Mac Pro's en dat Macs niet samengesteld worden voor gamers, maar voor relatief licht gebruik, óf juist voor veel krachter gebruik dan games.
Wat jij voorstelt (iMac + PC) heb ik dus ook aan zitten denken, maar twee losse computers voelt zonde. Ze kunnen niet beide gebruik maken van een SSD, tenzij je er twee koopt, dat soort dingen.

Als de Apple store weer online is, dan zal ik wat concrete bedragen proberen te vinden.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat je een Mac niet moet kopen speciaal voor gaming. En ik doel hier op gaming op Windows op een Mac, dat is toch hetgeen wat je wilt ? Of begrijp ik je nu verkeerd ?

gewoon nee.

• Mei
johnkeates schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:14:
Ga niet voor de twee-machines oplossing. Dat is geen oplossing maar een compromis.
Stel dat je de Mac Pro neemt, dan heb je RAM met ECC, CPU's die je kan upgraden, PCIe sloten voor al je uitbreidingen, plus je hebt dan de optie om PC videokaarten te gebruiken, mits hun ROM groot genoeg is voor de EFI code (128kb of meer). Er zijn overzichten te vinden over hoe je een PC kaart van een Mac/PC ROM voorziet. Daar mee kan je een high-end PC videokaart in je Mac gebruiken met volledige functionaliteit, zonder software problemen (het is gewoon een software toevoeging op een laag niveau - OS onafhankelijk), en dat voor weinig geld.

Als je twee systemen gebruikt heb je altijd problemen, hoe je het ook regelt. De ene staat nog niet aan, de UI's zijn anders, de software is nieuwer op de een dan op de ander, je wil even wat doen, en je moet meteen switchen, enz enz. Als je een Mac Pro neemt heb je ALLES in een keer :) (behalve het IPS paneel van de iMac - maar dan kan je altijd nog later een cinema display kopen als je dat mooi vind - een samsung 2443 is ook prima). De Xeon CPU's maken gehakt van menig i7-systeem hier op t.net, de ondersteuning van alle componenten is 100% beter dan wat je waar dan ook samen kan stellen - samen stellen is nooit even precies als onderdelen die voor elkaar gemaakt zijn.

Je hebt aangegeven dat je Mac OS X wil gebruiken, neem dan een machine waar Mac OS X goed op draait, dan game je er vanzelf meer op. Tot dat de games die je wil spelen op Mac OS X beschikbaar zijn, kan je Windows dualbooten, en voor sommige spellen net zo makkelijk een windows virtualiseren zonder te veel performance loss.
Voordeel van twee systemen is wel weer dat ik mijn werk in OS X gewoon kan laten draaien, terwijl ik op de andere bak lekker game. Hoef niet naar Windows te rebooten.

Welke videokaart zou jij flashen voor in een Mac dan? Heb bij ATi rondgekeken, maar Apple biedt zelf de 5xxx al aan en de 6xxx is net nieuw en nog door niemand geport. Misschien tegen de tijd dat ik de Mac ga kopen wel, maar nu dus nog niet. Een losse 5870 kopen is duurder dan bij Apple zelf de 5770 naar de 5870 upgraden. Na wat inlezen ben ik tot de conclusie gekomen dat de 5870 nog niet eens zo'n hele slechte keuze is. De 6xxx presteert niet noemenswaardig beter, maar is voornamelijk iets zuiniger (en ook niet veel).
SanderPS3 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:25:
[...]

Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat je een Mac niet moet kopen speciaal voor gaming. En ik doel hier op gaming op Windows op een Mac, dat is toch hetgeen wat je wilt ? Of begrijp ik je nu verkeerd ?
Fair enough. Primaire doel van mijn computer(s) is niet gaming, maar de dagelijkse standaardzaken en web development. Daar heb je geen zware bak voor nodig, maar ik verkies OS X boven Windows. Nou zoek ik een oplossing om ook af en toe te kunnen gamen. Als ik daarbij enkele concessies moet doen (bijvoorebeeld rebooten naar Windows), so be it. Het is niet ideaal (en dat was je punt, toch?), maar daarom is het ook niet het primaire doel.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 26-09 17:29

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Ik denk persoonlijk dat als jij niet meer dan 2000 euro op dit moment wil/kan uitgeven, dat je automatisch op de volgende keuze komt, want een nieuwe iMac + Gaming PC of MacPro + Gaming PC gaan niet in scope vallen:

1. Huidige iMac blijven gebruiken (eventueel uitbreiden met meer ram en een ssd hardeschijf... dan kan hij zeker nog wel even mee.. * Falcon kijkt naar zijn iMac)
2. (Budget?) Gaming Pc met een scherm die 2 DVI ingangen heeft 1 voor de iMac en 1 voor de PC.
3. De grootte van dit scherm zou ik persoonlijk wel naadloos op de in de toekomst komende nieuwe iMac aan willen kunnen sluiten, dus denk eens aan aan 27inch met de zelfde resolutie mogelijkheden als de iMac . In de toekomst kan je dan je gaming pc ook de 27inch iMac als beeldscherm gebruiken. (kost wat maar is de LED Cinema Display niet een leuke?)

:Y)

Ik zie net dat de LED Cinema Display van Apple maar 1 video-ingang ( 8)7 ) heeft, dus kan je dat scherm niet simultaan aansluiten op de Gaming PC.

[Voor 14% gewijzigd door Falcon op 05-11-2010 06:27]

"You never come second by putting other people first"

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee