Beste mensen, ik zit met een probleem(pje). Ik gebruikte 'vroeger' een MSI 785GTM-e45 met een Athlon 64 X2 5050e. Recent een HD5770 gekocht, en de X2 bottleneckte de GPU ontzettend, dus gisteren een AMD Athlon II X3 440 binnengekregen en erin geprikt. Inderdaad, geen teken van leven. Oude CPU er weer in, deed het prima. BIOS-update gedaan, deed het ook allemaal prima. Ook na de update van de BIOS deed het systeem wat hij doen moest, althans, icm met de oude Athlon X2. Dus ik de X3 er weer instoppen, niks. En het bleef niks, wat ik ook gedaan heb:
-CPU wordt in ieder geval ondersteund door het moederbord
-Koeler er goed opgedaan (voor het geval dat die verkeerd gemonteerd was)
-CPU opnieuw in de socket gedaan, cpu onderzocht op kromme pinnetjes etc.
-CMOS reset (op verschillende manieren)
-HD5770 eruit gehaald en opgestart
Geen van dat alles was dus de oplossing. Alle fans gaan gewoon draaien, de harddisks spinnen netjes, maar het verwachte 'boot-piepje' komt niet.
Heb ik iets verkeerd gedaan/gesloopt, of heb ik een kapotte CPU gekregen? (besteld bij CD-ROM-land trouwens).
Dit alles icm met Bequiet 350w, OCZ GOLD 2x1Gb-DRR2, Samsung 500Gb.
Brandt los!
-CPU wordt in ieder geval ondersteund door het moederbord
-Koeler er goed opgedaan (voor het geval dat die verkeerd gemonteerd was)
-CPU opnieuw in de socket gedaan, cpu onderzocht op kromme pinnetjes etc.
-CMOS reset (op verschillende manieren)
-HD5770 eruit gehaald en opgestart
Geen van dat alles was dus de oplossing. Alle fans gaan gewoon draaien, de harddisks spinnen netjes, maar het verwachte 'boot-piepje' komt niet.
Heb ik iets verkeerd gedaan/gesloopt, of heb ik een kapotte CPU gekregen? (besteld bij CD-ROM-land trouwens).
Dit alles icm met Bequiet 350w, OCZ GOLD 2x1Gb-DRR2, Samsung 500Gb.
Brandt los!