Toon posts:

Telnet: Commando voor nieuwe sessie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist het eerst maar kan het niet meer vinden...Er was een commando (alt-?) om een nieuwe sessie te starten in je telnet-linux sessie...En dan kon je met een ander commando (alt-?) switchen tussen je verschillende sessies...

Start nu elke keer een nieuwe telnet-prompt op, maar dat is niet echt handig...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Bedoel je alt-F1 en verder, om tussen verschillende consoles te switchen?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

man screen

I have usernames older than you.

Verwijderd

Topicstarter
Man screen werkt niet en bij alt-f1 krijg ik het volgende te zien: [11~

Maar hoe krijg je verschillende consoles, dat wil ik dus weten...Als je ze eenmaal hebt kun je dus dmv van F1 ertussen switchen?

• mavink
Als je in X zit moet je control-alt-F1 doen. En dan kom je in de eerste console, met alt-F1 t/m alt-F6 wissel je tussen consoles, en met alt-F7 kom je meestal weer in X.

Verwijderd

Topicstarter
Lukt niet...:'(

Ik log in op de server (Redhat 7) dmv putty

edit:
Bij elke combinatie van [control]alt-FX krijg ik het volgende te zien: [1X~

alt-f1 -> [11~
alt-f2 -> [12~
ctrl-alt-f1 -> [11~

etc..

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je in X zit moet je control-alt-F1 doen. En dan kom je in de eerste console, met alt-F1 t/m alt-F6 wissel je tussen consoles, en met alt-F7 kom je meestal weer in X.
Zulk soort grapjes werken alleen lokaal. Een telnet sessie is voor *nix één terminal, en niet meer. Dus er valt ook weinig te switchen. (tenzij je proggies als screen gebruikt idd, maar dat is toch wel weer wat anders)

Verwijderd

Topicstarter
Zeker weten?; Ik heb het weleens gedaan in een telnet sessie; Je kon dan dmv een bepaald commando gewoon een nieuwe sessie opstarten en met (geloof ik) alt-F2 switchen tussen die sessies

• Bigs
  • Niet online
Als je meerdere virtual terminals bij je telnet sessie wil moet je eens naar het screen commando kijken.

Maar dat stond hierboven ook al zag ik nu

• mavink
En ik maar denken dat je achter die server zat |:( Ik moet eens wat meer slapen geloof ik. Het commando dat je zoekt is alt-tab denk ik >:)

• pjottum
  • Laatst online: 22:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

>:)

heheh .. ik weet een nog beter knopje, het zit op je pc en als je daarop drukt, dan switcht ie vanzelf in een andere console. Helemaal automagisch. Hoewel je hem op sommige pcs 4 seconden vast moet houden.
:)

I have usernames older than you.

Verwijderd

Topicstarter
jajaja grappenmakers :z, ik ben nog niet veel wijzer geworden dus aangezien het screen commando niet bestaat. Maar ik ben er dus bijna zeker van dat ik het toen met een alt-fx commando voor mekaar kreeg..

mrja...
Pagina: 1