Beste mede-Tweakers,
Aangezien ik meerdere methodes van programmeren probeer te beheersen, ben ik een beetje gaan spelen met objectgeoriënteerd programmeren. Of tenminste, voor zover het me alukt.
Nu heb ik:
** De code is opgesteld voor de vraag. Daadwerkelijke code is een stuk langer, maar volgt hetzelfde systeem.
Ik heb zo'n gevoel dat ik misschien verkeerd bezig ben... **
Het eerste wat ik krijg en waar ik natuurlijk niet vrolijk van word, is:
Dit kon ik opgelost krijgen, door er self.func1() van te maken.
Daarna krijg ik weer een NameError, ditmaal dat global name B not defined is. Dit heb ik opgelost door nogmaals een self ervoor te zetten en weer puntnotatie te gebruiken.
Echter heb ik gevoel dat het niet zo zou moeten. Ik geloof dat ik ergens iets van self, parent had gelezen, maar ik heb het helaas niet meer terug kunnen vinden...
Hulp wordt gewaardaard.
Aangezien ik meerdere methodes van programmeren probeer te beheersen, ben ik een beetje gaan spelen met objectgeoriënteerd programmeren. Of tenminste, voor zover het me alukt.
Nu heb ik:
Python: vraag.py
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| class A(object): class B(object): def __init__(self, foo): self.foo = foo def __init__(self, bar): self.bar = bar def func1(self, param): return param + 1 def func2(self, param): return func1(B(param)) |
** De code is opgesteld voor de vraag. Daadwerkelijke code is een stuk langer, maar volgt hetzelfde systeem.
Ik heb zo'n gevoel dat ik misschien verkeerd bezig ben... **
Het eerste wat ik krijg en waar ik natuurlijk niet vrolijk van word, is:
code:
1
| NameError: global name 'func1' is not defined |
Dit kon ik opgelost krijgen, door er self.func1() van te maken.
Daarna krijg ik weer een NameError, ditmaal dat global name B not defined is. Dit heb ik opgelost door nogmaals een self ervoor te zetten en weer puntnotatie te gebruiken.
Echter heb ik gevoel dat het niet zo zou moeten. Ik geloof dat ik ergens iets van self, parent had gelezen, maar ik heb het helaas niet meer terug kunnen vinden...
Hulp wordt gewaardaard.