Een vreemd probleem hier met mijn 64-bits Windows 7 Ultimate. Op mijn D-partitie heb ik een map waar ik regelmatig tegen het rare probleem aanloop dat mappen die ik daar uit verwijder, door Windows automatisch terug worden gezet en dan ook op slot worden gezet-- ik mag er dan niet meer in. Met Unlocker kan ik de boel vervolgens wel unlocken en daarna verdwijnt zo'n map dan weer. Het maakt hierbij trouwens niet uit of zo'n verwijderde map nog in de prullenbak zit of meteen compleet wordt verwijderd middels een SHIFT-DELETE zodat het überhaupt niet in de prullenbak komt.
Het proces dat die automagisch herstelde map gekaapt houdt is explorer.exe -- maar ik heb geen idee waarom. Het probleem doet zich ook niet elke keer voor dus testen op het hoe en waarom is nogal lastig.
Ik maak geen gebruik van recovery software of iets dergelijks, dus dat is iig al geen oorzaak van het probleem.
Ik vind via Google wel enkele anderen die dit probleem ook hebben, maar een oorzaak heb ik niet kunnen vinden.
Iemand enig idee?
-- Edit:
Als ik probeer zo'n map te openen komt de volgende melding:

Als ik probeer zo'n map te verwijderen komt de volgende melding (en ja, ik ben dus wel de administrator en hebben wel degelijk admin-rechten):

En als ik Unlocker gebruik om zo'n map te unlocken zie ik het volgende, explorer.exe is het proces dat de boel in het honderd schopt:
Het proces dat die automagisch herstelde map gekaapt houdt is explorer.exe -- maar ik heb geen idee waarom. Het probleem doet zich ook niet elke keer voor dus testen op het hoe en waarom is nogal lastig.
Ik maak geen gebruik van recovery software of iets dergelijks, dus dat is iig al geen oorzaak van het probleem.
Ik vind via Google wel enkele anderen die dit probleem ook hebben, maar een oorzaak heb ik niet kunnen vinden.
Iemand enig idee?
-- Edit:
Als ik probeer zo'n map te openen komt de volgende melding:

Als ik probeer zo'n map te verwijderen komt de volgende melding (en ja, ik ben dus wel de administrator en hebben wel degelijk admin-rechten):

En als ik Unlocker gebruik om zo'n map te unlocken zie ik het volgende, explorer.exe is het proces dat de boel in het honderd schopt:
[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 04-11-2010 13:25 ]