Toon posts:

Msi k7t Turbo-R ocen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen heb sinds kort dit mobo'tje gekocht en hij bevalt prima op het gebied van stabiliteit , nog geen probleem tegengekomen met de standaard bios . Ik heb een duron 700 die ik zelf heb unlocked met silverlijm

heb het heel nauwkeurig gedaan , dus die streepjes moeten wel goed zitten , als koeler een alpha pal 6035 mfc , maar als ik nu in het bios instel dat de multiplier 7,5x moet zijn dan boot het bord al niet meer , ook als ik hem op 133 mhz zet met de jumper op het mobo , gebeurt er weinig. Ik weet dat je geen lagere multiplier kunt kiezen dan 7x
(duron 700 ) met dit bios. Moet ik het overclockers bios gebruiken hiervoor ? maar goed mijn bord zou dus wel moeten werken op 7.5 x 100 op deze duron. Denken jullie dat de streepjes niet goed zitten of dat het aan het bios te wijten is ?

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
misschien kan je processor niet meer aan!
ik had zelf een 750 en die wilde ook niet hoger....

Verwijderd

Topicstarter
een duron 700 die niet harder kan dan 700 ? daar heb ik nog nooit van gehoord , de slechtste overclock was een duron 600@850
op a7v

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 07-08 21:22
*zucht*
een processor wordt getest en getest en getest en ...etc...
als ie op 700 stabiel blijft lopen dan wordt ie ook als 700 verkocht!
Je KAN het dus treffen dat ie niet hoger wil!
helaas tis waar...... die van mij deed het dus ook niet.
Soms zit het mee, vaak ..........

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar hij kan altijd wel iets hoger , zoewieso als het een socket a proc is.

ik krijg de indruk dat het eerder een mobo restrictie is dan een proc die niet hoger wil maar goed we gaan het zien

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
das lullig :(

hoop dat de duron bak die ik koop wel over te klokken is :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Heb je wel het voltage omhoog gegooid?

Ik bedoel het zou kunnen dat je voeding een enigzins te laag core voltage aanlevert. Dus als je em dan iets overclocked wil ie al niet meer.

Ik heb mijn 800 rustig op 7,5 x 100 gezet en daarna de boel op 133 Mhz gezet. Draait nu fijn op 1 Ghz. Votlage heb ik op 1,8 V.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
hee mensen ik heb hem aan het posten gekregen op 866 6,5x133 dat pakte die gewoon
na eerst allerhande instellingen in de bios en dan saven exiten en dan snel systeem uit en de jumper verwijderen zodat bus ineens op 133 staat met max voltage e.d. maar toen probeerde ik 7x133 en dat wilde niet. ok dacht ik acceptabel toch 866 met 133 mhz fsb
maar toen kreeg ik de duron 700 niet meer op
866 !! haha wat ik ook probeerde , vaag he , nu heb ik mijn duron 700 geruild met een maat van me voor zijn duron 600 hij blij ik blij want de multiplier van duron 600 staat vast op 6dus als je dan alleen je fsb al op 133 zet heb je al 800 mhz 6.5 loopt ie nu stabiel op met 1.7 volt al geeft sandra dan 1.79 aan :? zal wel en de mem scores vallen me niks tegen ( met het overclockers bios )
478/544 en dat voor een msi !!! tja mijn a7v133 is nog stuk sneller maar toch niks fouts aan !!! asus is dan 520/602

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
Kan veel beter ik haal 540/588 op m'n MSI

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat is vast niet met ram op default by spd en een 133 fsb , jij hebt dan je fsb hoger draaien of cas 2 mem vandaar is niet zo'n kunst hoor beetje mem oc-en

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:40
Mijn T-Bird 800 draait ook wel lekker;
Multiplier teruggeschroefd naar 6 x 100;
Jumper omzetten naar 133Mhz FSB.
PC aan en toen:...
1066Mhz !!! Rockstable.
Ik weet niet wat er precies fout ging maar hij vind alleen de 8x multiplier lekker. En ik hoef ook niet de VCore te verhogen :9~
Ik heb wel wel geunlocked ( werkte prima om mijn KT7-RAID 10 x 100 )
MSi KT7-Turbo Rocks!!!!!!!!
Nu alleen nog een definitieve BIOS:D

Seven

//Edit Typo \\Edit

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Mijn duron op 7.5 x 133 haalt ook een score van 536/579 met PC133 op CL3 op MSI.

Dus nix geen FSB overclocking.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Die MSI heeft af en toe wat problemen met multipliers van 7, 7.5 en 8. Gewoon wachten op een biosupdate, 2.5 is net uit, die ga ik even proberen zo. Ik kan mijn t-bird 850 niet op 7x133, maar wel op 6,5x142

Verwijderd

Veel suc6 met die 2.5. Heb hem er hier precies 15 minuten ingehad, en draai nu weer 2.4. Win2k vond het blijkbaar niet zo'n strak plan om een bios-update uit te voeren :)
Inaccessable Bootdevice, over en uit.
Blijkt dat de Promise bios ook een update krijgt en daar schijnt tie een probleem mee te hebben. V-core klopt overigens wel in dit bios en er is een rits multipliers toegevoegd, NAAR BOVEN :(
Mijn TB 1Ghz. begint nu bij 10 en kan tot 16, maar niet lager dan 10.
Bummer.
Pagina: 1