Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win2008] Ownership User Profile Folder terug zetten?*

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goedemorgen allemaal,

Ik zit echt met een probleem. Ik heb hier een Active Directory draaien voor ongeveer 20 gebruikers. Ze hebben allemaal zwevende profielen. Dit ging prima tot ik van de week een nieuwe fileserver moest inrichten en dus alle profielen moest kopieren.
Ik heb dit gedaan door owner te worden van al die mappen en alles te kopieeren. Helaas kan ik nu het ownership niet terugzetten op die mappen!
Als ik de gebruiker kies die owner moet worden en klik op OK, krijg ik gelijk "Acces Denied".

Google gaf me nog een andere oplossing : een mooi scriptje.
REM Recursively assign ownership to Administrators. Answer prompts with "Y".
takeown /R /A /F W:\%2 /D Y
REM Grant Full permissions on folder and subfolders to Administrators, SYSTEM, and the user
cacls W:\%2 /T /E /P "VLD\Administrator":F
cacls W:\%2 /T /E /P SYSTEM:F
cacls W:\%2 /T /E /P %1:F
REM Set owner back to UserName
subinacl.exe /noverbose /subdirectories W:\%2\*.* /setowner=%1
Helaas krijg ik hier hetzelfde bij de laatste stap : Acces Denied.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer ga fixen? Want geen enkel zwevend profiel werkt nu! :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft die gebruiker wel full control voordat je degene weer owner maakt? Ik zie wat artikelen voorbijkomen over dat onderwerlp namelijk :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DennusB
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:51:
Heeft die gebruiker wel full control voordat je degene weer owner maakt? Ik zie wat artikelen voorbijkomen over dat onderwerlp namelijk :)
Thanks voor je antwoord. Ja de gebruikers hebben full control voor ik ze owner probeer te maken.
Helaas werkt dit dus niet :(

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Reset anders even de rechten door vanaf de root folder waar alle profielen onder hangen de administrator full control te geven met 'Replace all excisting inherritable permissions' aan.
Hierna ook even owner worden van de folder met de optie ' replace owner on subfolders' aan.
Nu zou je volgens mij zonder problemen de gebruiker per map toe moeten kunnen voegen en owner maken.

Zie ook dit scriptje: http://blogs.msdn.com/b/a...on-a-folder-vbscript.aspx

• DennusB
  • Niet online
Maikel_PumaCatz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:04:
Reset anders even de rechten door vanaf de root folder waar alle profielen onder hangen de administrator full control te geven met 'Replace all excisting inherritable permissions' aan.
Hierna ook even owner worden van de folder met de optie ' replace owner on subfolders' aan.
Nu zou je volgens mij zonder problemen de gebruiker per map toe moeten kunnen voegen en owner maken.

Zie ook dit scriptje: http://blogs.msdn.com/b/a...on-a-folder-vbscript.aspx
Ook dit werkt niet :( Nogsteeds geen werkende profielen. Ik word knettergek van dit probleem. Nog iemand anders met ideetjes? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je de oude server nog? Of desnoods alleen de disk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DennusB
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:06:
Heb je de oude server nog? Of desnoods alleen de disk?
Ja die heb ik zeker nog! Hij draait zelfs nog. Wat kan ik met die oude server doen dan?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Heb je robocopy gebruikt voor het kopieren?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DennusB
  • Niet online
c70070540 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:25:
Heb je robocopy gebruikt voor het kopieren?
Nee, ik heb Total Commander gebruikt hiervoor. Het ging van een Windows Server 2008 bak naar een nieuwe Synology DS1010+ met 5x 1TB WD black schijven in RAID 6! Even ter info :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet zoiets voortaan nou direct in je topicstart..
Mogen we toch onderhand wel van je verwachten, of niet soms?
Titelfix gratis erbij.
DennusB schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:31:
Nee, ik heb Total Commander gebruikt hiervoor.
Doe je goed, staat gelijk aan ordinair Ctrl+C Ctrl+V doen.

Als je namelijk nog met 2003 had gezeten had ik je om de oren geslagen met NTBackup (daarmee restore je ook alle security+audit settings - geen acties meer nodig).

Hoe zit die NAS aangesloten, netwerk-only of heb je ook een DAS optie of ISCSI?
Anyways: doe het nog maar een keer opnieuw, dit keer met Robocopy, zorg dat je alle benodigde switches meegeeft en laat die job dan een keer onder het SYSTEM account runnen.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 04-11-2010 19:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 23:09
Zomaar even wat opmerkingen/tips/vragen:

1. Je probeert de ownership te zetten vanaf de server zelf (en niet vanaf een andere machine via een share)?
2. Windows 2008? Explorer/CMD.exe/.vbs gestart met 'Run as Administrator'?
3. Backup van nieuwe profilefolders maken en folders opnieuw kopieren vanaf de oude server/disk met robocopy (daarbij ownership meekopieren). Daarna inhoud van de folder terugzetten.
4. Profilefolders moven/hernoemen en via AD opnieuw profile folder instellen (zodat ze weer met de juiste permissies&ownership worden aangemaakt). Daarna inhoud huidige profile folders kopieren.

Suc6 in ieder geval!

• DennusB
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:42:
Zet zoiets voortaan nou direct in je topicstart..
Mogen we toch onderhand wel van je verwachten, of niet soms?
Titelfix gratis erbij.
Sorry, dat mag je inderdaad verwachten :) Excuses!
Doe je goed, staat gelijk aan ordinair Ctrl+C Ctrl+V doen.

Als je namelijk nog met 2003 had gezeten had ik je om de oren geslagen met NTBackup (daarmee restore je ook alle security+audit settings - geen acties meer nodig).

Hoe zit die NAS aangesloten, netwerk-only of heb je ook een DAS optie of ISCSI?
Anyways: doe het nog maar een keer opnieuw, dit keer met Robocopy, zorg dat je alle benodigde switches meegeeft en laat die job dan een keer onder het SYSTEM account runnen.
NAS is network-only aangesloten helaas :( Ik ga morgen even aan de slag met Robocopy.
Probleempje is wel dat ik op de "oude" server ook alle owners heb weggegooid omdat ik anders met Robocopy niks kon kopieeren natuurlijk. Zucht, probleem :P haha

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Restore je toch je backup (mét security) eerst?

Oh, die heb je ook al niet meer. Tja.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Voortaan voordat je gaat beginnen, eerst een backup maken...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DennusB
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:11:
Restore je toch je backup (mét security) eerst?

Oh, die heb je ook al niet meer. Tja.
Nee ik ga niet even 400GB kopieeren omdat Microsoft blijkbaar niet met rechten om kan gaan. Voor volgende keer een leuke tip(Thanks) maar nu heb ik er geen reet aan :P
Er moet toch een manier zijn om die zooi weer goed te krijgen? Anders is het echt een bout OS :/

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

DennusB schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:28:
[...]

Nee ik ga niet even 400GB kopieeren omdat Microsoft blijkbaar niet met rechten om kan gaan. Voor volgende keer een leuke tip(Thanks) maar nu heb ik er geen reet aan :P
Er moet toch een manier zijn om die zooi weer goed te krijgen? Anders is het echt een bout OS :/
De beheerder leest zich niet eerst goed in, en test het niet eerst, en noemt dan het OS maar bout...

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

_Arthur

blub

Je zet een Synology DS1010+ in als fileserver in je Windows netwerk met AD?

Ondersteund dat ding op NTFS niveau wel wat je wilt bereiken?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DennusB schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:32:
Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer ga fixen? Want geen enkel zwevend profiel werkt nu! :(
Voer even een group policy aanpassing door zodat niet meer op ownership van het roaming profiles gecontroleerd wordt. Dan kunnen in ieder geval je gebruikers weer werken:

Windows Server 2003 checks for pre-created roaming profile folders when you make a roaming user profile

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat werkt alleen voor wijzigingen (nieuwe profiles) die je na het toepassen van die policy maakt overigens.
Bestaande profiles werkt dat niet voor.
DennusB schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:28:
Nee ik ga niet even 400GB kopieeren omdat Microsoft blijkbaar niet met rechten om kan gaan.:/
Dit is toch echt jouw eigen foutje geweest hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2010 12:08 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

alt-92 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:06:
Dat werkt alleen voor wijzigingen (nieuwe profiles) die je na het toepassen van die policy maakt overigens.
Bestaande profiles werkt dat niet voor.
Volgens mij niet hoor. De policy aanpassing " Add the Administrators security group to roaming user profiles" geld wél enkel voor nieuwe profielen. Ben je daar niet mee in de war?

Volgens mij wordt de setting om te controleren op ownership per direct "actief" voor elk profiel.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt gelijk ja :) Die twee haal ik af en toe door elkaar :P

• bbbbbb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06-2024
Bestaan de profielen op de workstations nog?
kan je niet alles weggooien op de server, hoofd map daar goed inrichten (rechten),
mensen in/uit laten loggen?
dan wordt het profiel toch weer geupload naar de server?

Verwijderd

Vraag je, je hebt ongeveer 20 gebruikers en je profielen zijn in totaal 400gig groot :?
Is het dan misschien niet verstandig om nieuwe profielen aan te maken en deze gelijk goed in te richten.
Pagina: 1