Goedemorgen allemaal,
Ik zit echt met een probleem. Ik heb hier een Active Directory draaien voor ongeveer 20 gebruikers. Ze hebben allemaal zwevende profielen. Dit ging prima tot ik van de week een nieuwe fileserver moest inrichten en dus alle profielen moest kopieren.
Ik heb dit gedaan door owner te worden van al die mappen en alles te kopieeren. Helaas kan ik nu het ownership niet terugzetten op die mappen!
Als ik de gebruiker kies die owner moet worden en klik op OK, krijg ik gelijk "Acces Denied".
Google gaf me nog een andere oplossing : een mooi scriptje.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer ga fixen? Want geen enkel zwevend profiel werkt nu!
Ik zit echt met een probleem. Ik heb hier een Active Directory draaien voor ongeveer 20 gebruikers. Ze hebben allemaal zwevende profielen. Dit ging prima tot ik van de week een nieuwe fileserver moest inrichten en dus alle profielen moest kopieren.
Ik heb dit gedaan door owner te worden van al die mappen en alles te kopieeren. Helaas kan ik nu het ownership niet terugzetten op die mappen!
Als ik de gebruiker kies die owner moet worden en klik op OK, krijg ik gelijk "Acces Denied".
Google gaf me nog een andere oplossing : een mooi scriptje.
Helaas krijg ik hier hetzelfde bij de laatste stap : Acces Denied.REM Recursively assign ownership to Administrators. Answer prompts with "Y".
takeown /R /A /F W:\%2 /D Y
REM Grant Full permissions on folder and subfolders to Administrators, SYSTEM, and the user
cacls W:\%2 /T /E /P "VLD\Administrator":F
cacls W:\%2 /T /E /P SYSTEM:F
cacls W:\%2 /T /E /P %1:F
REM Set owner back to UserName
subinacl.exe /noverbose /subdirectories W:\%2\*.* /setowner=%1
Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer ga fixen? Want geen enkel zwevend profiel werkt nu!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer