Toon posts:

Cross domain Global adress book sharen?

Pagina: 1
Acties:

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018
Men heeft 2 domeinen en beide domeinen draaien een exchange server 2003.

Ik ben gevraagd om beide adress boeken te delen in beide omgevingen (zichtbaar als mail user in de andere domein.)

Is dit alleen mogelijk als beide Domeinen zich in dezelfde forest bevinden? en waar moet ik op letten bij de dns settings van beide exchange servers? cross-forest sharing is mogelijk in exchange 2010 maar ook voor 2003?

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:12
Niet mogelijk in 2003, ik vrees dat je "contacts" moet gaan aanmaken in AD, alleen dat kost je een hoop meer werk qua administratie

no animals were harmed during the production of this message

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:35
Lees dit eens door: http://www.msexchange.org...on-Feature-Pack-IIFP.html
Gaat over cross forest GAL synchronisatie dmv. IIFP.

Pvouput live

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018
Dat zou enorm balen zijn!

Ik had al wat informatie gevonden over een Interorg Replication utility. Maar naast dat deze solution al wat jaartjes oud was, is het ook een enorme omweg om simpel weg de Global adress books tussen beide exchange servers met elkaar te delen.

@

Krypt

Dank voor deze link! ik heb net door genomen. En ga van het weekend maar eens spelen met wat virtual machines om te kijken of het lukt met de "tutorial" Maar ik ga ervanuit dat het een dns ellende gaat worden :+

[Voor 29% gewijzigd door Spunker op 04-11-2010 09:58]

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Dank voor deze link! ik heb net door genomen. En ga van het weekend maar eens spelen met wat virtual machines om te kijken of het lukt met de "tutorial" Maar ik ga ervanuit dat het een dns ellende gaat worden :+
DNS valt wel mee hoor. Implementatie valt ook mee. Zolang alle firewalls het maar toelaten, en je de rechten hebt in de AD. Zit me alleen af te vragen of je een trust moet hebben.
Eventeel een free busy sync kan er ook tussen gezet worden.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee