Toon posts:

Queeste der mobiele telecommunicatie apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

• Odinos
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-08 17:42
Beste tweakers,

ik wordt er nu dus een beetje moe van. Mn mobiel heeft de verschrikkelijkste kuren en muziek moet via mn iPod omdat ik het geheugen op mn telefoon maar tot 16gb(?) kan uitbreiden. Voor tevens veel te veel geld. Ik heb dus besloten om ze beide maar op marktplaats te kiepen en iets aan te schaffen waar ik een tijdje mee vooruit kan. Nu heb ik weinig ervaring met mobiele telefoons (android, WM, iOS bladibla etc..) dat ik maar bij de vertrouwde tweakers aanklop voor hulp (jullie wisten me tevens ook te helpen met de upgrade van mn pc vorig jaar, thx!).

Nu ter zaken!
de eisen bedragen:
- WiFi + 3G (voor 1 van die twee moet ik wrs een internet abbonement afsluiten?)
- Music playback (duh)
- intern geheugen 16gb liefste 32gb of meer, of goedkoop uitbreidbaargeheugen (die SD-kaartjes zijn me toch zo verschrikkelijk overgeprijst)
- qwerty en touch kan me werkelijk een worst wezen, ik wen overal wel aan op den duur
- prijsklasse van rond de 350~500 nieuw (zodat ik 'm voor ong de helft van marktplaats kan halen)

Zelf dacht ik aan een iPhone, maar ik vroeg me af met wat voor andere geweldige ideeën tweakers kan komen.

Vielen malen dank,
Odin

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-09 16:09
Kan aan mij liggen hoor, maar heb je überhaupt al gekeken naar bepaalde modellen waar je in geïnteresseerd bent? Maak voor jezelf eens een keuze. Wij kunnen je ondersteunen met argumenten welke duidelijk beter is voor je. Een compleet uitgelegde GSM-store zal je hier niet vinden :).

• Odinos
on it.

• Ghost Dog
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 13:27

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Zo ongeveer elke willekeurige moderne smartphone voldoet aan allebovengenoemde eisen, en verder hebben we hiervoor natuurlijk de Pricewatch.
Welke modellen, naast de iPhone, heb je zelf al gevonden?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor 3G heb je een abo nodig, inderdaad.

WiFi is iets wat je jezelf dient aan te bieden door middel van een accesspoint (al dan niet in een router), of door middel van het gebruik van hotspots.

Je wensen klinken als een Samsung Galaxy S: reviews: Samsung Galaxy S: Android met iPhone-sausje. Inmiddels mét Android 2.2 en de snelste telefoon die er is, en voor dat geld een koopje. Standaard zit er 16GB in, en je kunt er MicroSD kaartjes bij steken. 16GB daarvan is al vanaf zo'n €20 te krijgen: pricewatch: Sandisk microSDHC 16GB Class 2

Het ding is touch, android, makkelijk, snel, en heeft een mooi scherm.

Hij is ongeveer even groot als de iPhone 4, maar qua gemak vind ik de android phones (heb zelf een Desire) een stuk hoger en flexibeler. Daarnaast heb je het voordeel: muziek hoeft niet via iTunes er op te komen (het kan wel): hij kan ook als gewoon USB Mass Storage apparaat werken. MP3-tjes (of OGGjes, AAC-tjes, wat je ook hebt) er op knallen en het werkt. En er zijn zat apps die bijvoorbeeld album art voor je kunnen downloaden. Omdat ik persoonlijk iTunes onder Windows een gedrocht vind en een fan ben van standaarden kan ik je deze telefoon dubbel aanraden (en ja, ik heb hier óók een iPhone 4 voor werk, ik heb gewoon veel meer lol met mijn Desire, de openheid en vriendelijkheid is een genot, en voor muziek is het nog wel een tandje hoger in gemak).

Overigens heb ik geen idee hoe Samsung's interface is qua muziek, maar voor de HTC Desire die ook op Android 2.2 draait durf ik mijn hand in het vuur te steken (sense is geweldig). Er zijn echter zó veel 3rd party spelers en muziektools te vinden (zoals Soundhound: herken muziek aan de hand van geneurie of een paar seconden voor de autoradio hangen) dat je nooit iets anders wilt. De HTC Desire heeft echter géén intern geheugen (hoewel er meestal standaard een 8GB MicroSD kaartje bij zit en hij tot 32GB slikt (~€80, 16GB is dus rond de €24) en is dus wat beperkter dan de Galaxy S als in het feit dat de Galaxy S dus met intern en SD gecombineerd tot 48GB kan gaan.

En dan heb je nog Internet om vanaf te streamen en een FM radio ook.

• Odinos
Apple.
iPhone 4g ~ 3gs

Nokia.
5800
N97
E5

Samsung
Galaxy S
Wave

Sony Ericsson
X10

Blackberrie
(Zijn die niet allemaal hetzelfde?)

HTC (ookal hoor ik dat alles van HTC *zuigt*?)
Nexus
Desire
Wildfire

• Ghost Dog
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 13:27

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Odinos schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:45:
HTC (ookal hoor ik dat alles van HTC *zuigt*?)
Want?
* Ghost Dog is zeer tevreden eigenaar van een HTC Desire ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Odinos
Blijkt erg onhandige UI te hebben, maar wrs komt het gewoon omdat de kakkertjes bij mij op school allemaal iOS gemak zijn gewend. Zoals ik al zei: ik wen overal aan, dus trek ik me er niks van aan.

*EDIT.

voordat ik het vergeet. Ik wil (alweer) alle actieve tweakers bedanken voor hun supersnelle dienst in mijn topic. Er is geen winkelbediende of online service die hier tegenop kan.

[Voor 32% gewijzigd door Odinos op 03-11-2010 23:57]

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Via onze mooie Pricewatch kan je eenvoudig zelf een lijstje met toestellen maken die aan jou eisen voldoen. Daarna is het een kwestie van reviews lezen over de verschillende platformen/toestellen en dan uiteindelijk die telefoon kiezen die jou persoonlijk het beste lijkt.

Een toestel kopen is uiteindelijk een persoonlijke keuze en -je raad het al- die is voor iedereen uniek. Hier er naar vragen schiet in dat geval niet op omdat iedereen je een ander toestel zal aanraden, dit topic gaat nu dan ook op slot :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee