Toon posts:

Data zo snel mogelijk overzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• yourservice
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
(jarig!)
Ik hoop dat netwerken het dichtste bij wat ik wil komt.

Ik heb 8TB aan data die ik over wil zetten naar een grotere PC. Via mijn 100,0 Mbps duurt 11.6 GB al 20 minuten.

Kan ik met een crosscable direct met 1GB data overzetten? Beide pc's hebben een 1GB ethernetkaart.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. Overigens doe je op 1gbps ook gewoon een etmaal over 8TB hoor.

[Voor 91% gewijzigd door CyBeR op 03-11-2010 23:24]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The_Greater
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-09 09:42
Als je de kabel nog zelf wilt maken : link

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Moning2
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-09 14:42
Aangezien je schijf niet veel sneller gaat dan 1 gbit zal het inderdaad gewoon even lang wachten zijn :)

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
Gewoon de schijven overzetten is geen optie ? sneller krijg je niet..

• yourservice
(jarig!)
Gaat van Raid 5, 7TB, 8 * 1 TB schijven, naar Raid 6, 24TB

Maar een etmaal is altijd nog een stuk sneller dan dat het nu gaat.

Kabel heb ik al een long time ago gemaakt. Vind het alleen vreemd dat je op 2 * 1Gbps lijntjes machines maar met 100 Mbps werkt. Tis zo snel als de langzaamste verbinding maar dan 1 op 1 met 1Gbps werken is toch vreemd.

[Voor 46% gewijzigd door yourservice op 03-11-2010 23:48]

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Tja, dat hangt toch echt van de switch af die ertussen zit.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

yourservice schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:46:
Gaat van Raid 5, 7TB, 8 * 1 TB schijven, naar Raid 6, 24TB

Maar een etmaal is altijd nog een stuk sneller dan dat het nu gaat.

Kabel heb ik al een long time ago gemaakt. Vind het alleen vreemd dat je op 2 * 1Gbps lijntjes machines maar met 100 Mbps werkt. Tis zo snel als de langzaamste verbinding maar dan 1 op 1 met 1Gbps werken is toch vreemd.
Oh. Dat komt omdat je er een cross kabel tussen hebt zitten, dan. Je hebt een normale nodig.

Excuseer, dat was me eerder ontgaan.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

een cross cable gaat maar tot 100mbps?

* darkstone ziet wel iets in een pci device om snel data over te zetten, jammer dat dat met usb3/lightpeak? niet gaat.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
gbit is standaard MDIX en dus werkt iedere willekeurige kabel gewoon op gbit speeds, ook als je ze tussen 2 machines in hangt. Je kan alleen de dubbele connectie niet gebruiken waarschijnlijk dus je blijft steken op max 110MB/sec.

[Voor 29% gewijzigd door redfoxert op 04-11-2010 00:19]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

darkstone schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:17:
een cross cable gaat maar tot 100mbps?
Een 'standaard' gemaakte wel, ja, omdat je in de volgorde van de aders zit te kutten. Als je een volledige cross-kabel zou maken, dus waarbij je ook blauw en bruin omwisselde, kon 't wel.

Maar Auto-MDIX is onderdeel van de spec bij 1000BASE-T dus dat is eigenlijk nooit nodig.

• The_Greater
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-09 09:42
CyBeR schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:40:
[...]

Een 'standaard' gemaakte wel, ja, omdat je in de volgorde van de aders zit te kutten. Als je een volledige cross-kabel zou maken, dus waarbij je ook blauw en bruin omwisselde, kon 't wel.

Maar Auto-MDIX is onderdeel van de spec bij 1000BASE-T dus dat is eigenlijk nooit nodig.
Stond in mijn linkje :
10/100

10/100/1000

Er zit een verschil in de standaard cross-kabel en de Gigabit cross-kabel.

[Voor 10% gewijzigd door The_Greater op 04-11-2010 10:20]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• yourservice
(jarig!)
OK, thnx, ik ga nu met 10,6 MB per seconde, via mijn Sweex 10/100 switch, daar is dus de bottleneck, dacht dat die ook 1000 was.

• yourservice
(jarig!)
OK, de 2 pc's zijn nu verbonden maar wat nu?

De eerste heeft 2 LAN aansluitingen, 1 naar internet/netwerk/switch, de andere maar 1, direct naar de eerste pc.
Beide Windows 7.
Bij netwerk opzetten komt niets te voorschijn.

Gelukt, 2e ethernet stond nog uit in de bios, gaat nu met 80 MB / seconde! :)

[Voor 15% gewijzigd door yourservice op 04-11-2010 21:57]

• Collie
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:37
Handmatig de ip adressen instellen op die interfaces en op ip connecten?

edit: Snel editten terwijl ik aan t typen ben he :p

[Voor 27% gewijzigd door Collie op 04-11-2010 22:07. Reden: edit van TS]

Battle.net “Don’t act like you’re not impressed.” — Ron 'The Anchorman' Burgundy

• yourservice
(jarig!)
Collie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:05:
Handmatig de ip adressen instellen op die interfaces en op ip connecten?

edit: Snel editten terwijl ik aan t typen ben he :p
Oops, bedankt voor je hulp, Win7 doet ECHT alles zelf zeg, heel erg soms ben ik wel blij met Bill & consorten hoor!

• yourservice
(jarig!)
Na een nacht stampen is ineens de verbinding weer weg. Ik krijg met geen mogelijkheid de connectie weer terug terwijl dat gisteren vanzelf ging. Er is tussendoor niets gewijzigd.

Ik krijg nu Onbekend Netwerk te zien. Beide pc's opnieuw opgestart. Handmatig IP adressen gegeven, niets helpt tnt. Ik gebruik nu een gewone netwerkkabel (net als gisteren overigens) en geen cross.

Nog tips?

(ff reply ipv edit)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste tip: HDD uit PC halen en in de doelpc zetten.
Wat ik zelf laatst gedaan heb is met een USB-SATA converter (zo'n ding om losse HDD's aan te sluiten via USB) een shitload aan data overgezet van de ene HDD naar de andere. Voeding gewoon in de HDD laten zitten, SATA kabeltje aan de USB converter en USB stekkertje in de doelpc. Krijt ie zijn voeding van de bron en hij is leesbar op de doelpc. Schiet lekker op kan ik je melden :)

Maar het snelste is echt nog gewoon de HDD omhangen en onder een dosbox XCOPY gebruiken. Scheelt je ook een hoop ellende met buffering, wat onder een gewone windows filecopy nog wel eens mis wil gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• yourservice
(jarig!)
Thnx The Eagle maar het gaat hier om 8 1TB schijven die in een raid 5 staan. Ze gaan naar 12 2TB schijven in een raid 6 opzet, dus loshalen en kopiëren zal niet gaan.

Inmiddels de netwerkverbinding een eigen ip adres gegeven op een ander subnetmask en dat gaat wederom vloeiend. Vanmiddag een 1000 TLink switch gekocht.

• Moning2
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-09 14:42
The Eagle schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:38:
Makkelijkste tip: HDD uit PC halen en in de doelpc zetten.
Wat ik zelf laatst gedaan heb is met een USB-SATA converter (zo'n ding om losse HDD's aan te sluiten via USB) een shitload aan data overgezet van de ene HDD naar de andere. Voeding gewoon in de HDD laten zitten, SATA kabeltje aan de USB converter en USB stekkertje in de doelpc. Krijt ie zijn voeding van de bron en hij is leesbar op de doelpc. Schiet lekker op kan ik je melden :)

Maar het snelste is echt nog gewoon de HDD omhangen en onder een dosbox XCOPY gebruiken. Scheelt je ook een hoop ellende met buffering, wat onder een gewone windows filecopy nog wel eens mis wil gaan :)
USB is toch echt gelimiteerd op een theoretische 480 mbit (USB 2.0 hispeed that is)
Dan kun je beter een gbit netwerk gebruiken. Daarnaast blijft inderdaad een onboard/PCI(e) sata controller het snelst.

Heeft je doelpc geen (extra) (e)sata aansluitingen?

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:46
Zit niet zo in Raid, maar kun je niet een schijf uit je raid halen en die erin zetten en dan laten mirroren?

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
BV ftp gebruiken ipv "normaal kopieren in windows"? Schijnt nogal te schelen qua overhead.

Afhankelijk van de rekencapaciteit van bijde machines; on-the-fly comprimeren en dan verzenden?

edit:
Paultje3181 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:22:
Zit niet zo in Raid, maar kun je niet een schijf uit je raid halen en die erin zetten en dan laten mirroren?
Alleen bij Raid 1. Hier dus niet van toepassing.

[Voor 43% gewijzigd door Sosabowski op 05-11-2010 18:31]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• yourservice
(jarig!)
Alles bijna over gezet, steeds in fasen.
Bedankt voor de hulp en de tips!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sosabowski schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:30:
BV ftp gebruiken ipv "normaal kopieren in windows"? Schijnt nogal te schelen qua overhead.

Afhankelijk van de rekencapaciteit van bijde machines; on-the-fly comprimeren en dan verzenden?

edit:

[...]

Alleen bij Raid 1. Hier dus niet van toepassing.
FTP zou in dit geval idd het snelste zijn geweest Je hebt dan totaal geen last van Windows rechten die gelezen moeten worden etc :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee