Toon posts:

Opstarten via toetsenbord i.v.m. kruipruimte PC

Pagina: 1
Acties:

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 31-08 20:02
He mensen,

Ik had een mooi plan, pc weg uit de kamer in de kruippruimte met die zooi....
Alles goed uitgedacht met verlengde DVI,optische kabeles en USB-kabels

Alleen nu wil me PC niet opstarten via me toetsenbord (G110).
in Bios (Asrock Extreme3) PS/2 keyboard power: enable (weet ik zit via USB aangesloten)
USB: Keyboard power on
USB: Mouse Power on

Maar geen effect!

Google/tweakers: Hier de oplossing: Als het goed is zitten er op je moederbord veel jumpers. 2 setjes daarvan zijn om tussen 5v en 5VSB te switchen wat over je PS2 of USB loopt. Om dus via usb te kunnen opstarten zul je een jumper om moeten zetten, zodat het toetsenbord stroom krijgt van de standby lijn.

Zou dit het kunnen zijn?

Heb verschillende USB poorten, misschien de gene naast de PS/2 poort?
W7 wil nu ook PC niet uitschakelen (enkel "reboot")

Dus wat is jullie advies?

My life is in 2D, How about yours?

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Niet in de kruipruimte zetten,

Deze ruimte is zeer slecht geventileerd en behoorlijk vochtig. Dit is allemaal niet goed voor een systeem.

/ontopic

Op het moederbord zit waarschijnlijk nog een jumper die je om moet zetten zoals je zelf aangeeft.

En dit zou het kunnen zijn dus, waarom probeer je het niet gewoon? Zit een beetje bovenin bij de PS/2 poorten

• hupie679
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:47
Het zit niet via een USB-hub aangesloten?
Je kan nog proberen om "USB Legacy" aan te zetten in je bios.
En anders laat je windows altijd naar standby gaan ofzo, dan kan je hem altijd weer wakker maken met je toetsenbord.

Off topic:
Niet alle kruipruimtes zijn vochtig, de onze is kurkdroog.

[Voor 14% gewijzigd door hupie679 op 03-11-2010 22:22]

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Daarnaast ligt er vaak zand in kruipruimtes. Dat is wel goed voor de ventilators.

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
kan je geen PS2 muis eraan hangen alleen maar om op te starten?

~

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Kan je niet gewoon je PC wegdoen en een iMac kopen? Scheelt je een hoop gezeur.
Verder kan je natuurlijk ook gewoon standby gebruiken en de BIOS een S3 Wake Up timer geven om 7AM o.i.d.

• BroederM
Zo blij met iedereen zijn positieve reacties op mijn kruipruimte idee...

Ik hoop maar dat ik ongelijk krijg.
Er zijn vochtigere plaatsen in de wereld waar PC's draaien.
En er zijn slechter geventileerde ruimtes dan mijn "matig" geventileerde kruipruimte

Veel mensen raden het af maar niemand heeft er ervaring mee.

ontopic.

Jumper plan word het.
word vervolgt.

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

BroederM schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:40:
Zo blij met iedereen zijn positieve reacties op mijn kruipruimte idee...

Ik hoop maar dat ik ongelijk krijg.
Er zijn vochtigere plaatsen in de wereld waar PC's draaien.
En er zijn slechter geventileerde ruimtes dan mijn "matig" geventileerde kruipruimte

Veel mensen raden het af maar niemand heeft er ervaring mee.

ontopic.

Jumper plan word het.
word vervolgt.
We horen het wel op het moment dat je moederbord doodgaat en je jezelf maar afvraagt hoe dat in godsnaam nou kon gebeuren..

Overigens eet jouw PC vaker zand? ;)

Trackers of betalen.

• GoVegan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-09 19:08
kruipruimtes kunnen behoorlijk verschillen ja, bij ons thuis is hij ook kurk droog, er ligt wel zand maar als je de kast niet direct op het zand zet zal je daar denk ik geen last van hebben.

en wat je aan/uit probleem treft, ik zou de aan/uit aansluiting op het mobo doortrekken naar je boven en daar een schakelaar maken.

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

gewoon deze verlengen, naar boven werken en hierin maken

mooier kan echt niet! :*)

...

• Wmm
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-09 22:51
pricewatch: Sharkoon PC Jump Start Silver
pricewatch: Sharkoon PC Jump Start Black

Dat zou je ook kunnen gebruiken (geen ervaringen mee though).

DHTML Tetris

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:35

NeoMe

#Addict

Ik vind het wel een tof idee, buiten de vochtigheid/zand om. Als je je kast gewoon netjes op een plaat zet, en zorgt dat je kruipruimte er fatsoenlijk bijstaat kan er in mijn ogen weinig gebeuren.

Maak je constructie desnoods op piepschuim en wat kranten, om het ergste vocht tegen te gaan. Kunt dit na een week / maand even controleren en dan weet je of het kwaad kan ja / nee.

Je kunt je kruipruimte natuurlijk ook opnieuw inrichten, ik moest meteen denken aan:
Hornbach, Ajajaja-jippie-jippie-jee / Yippiejajayippieyippiejeeeej !
Dan hebben ze de kruipruimte voorzien van sfeerlampjes, laminaat en behang :)

* Ik weet niet wat je allemaal op je pc doet, maar als het alleen maar beetje surfen is kun je ook een goedkope android tablet aanschaffen bijvoorbeeld.

[Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 03-11-2010 23:23]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Zolang de vochtigheid onder de 90% blijft is er geen enkel probleem.
Hygrometertje er neerzetten en af en toe even kijken.

Zoekt parttime Front-end development ZZP opdracht

• born2tweak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-09 09:21
Ik ga iets soortgelijks doen, maar dan met m'n zolder. Hoe ik het ga oplossen: wake-on-power.

Zodra er stroom op het stopcontact komt (geschakeld in de woonkamer) start de pc op. Daarna gewoon normaal werken en als ik klaar ben gewoon afsluiten. Daarna de schakelaar omzetten zodat het stopcontact zonder stroom zit. Als ik de pc weer aan wil zetten, zet ik de schakelaar om, die het stopcontact van stroom voorziet. De pc start dan vanzelf weer op.

Zou dat niet véél makkelijker zijn dan jumpertjes e.d.?

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Wake on power is een BIOS setting die de meeste mobo's wel hebben.

Anders kan je je voeding tweaken, om altijd een power-good te geven om pin 14 en 15 met elkaar te verbinden.

• BroederM
Kruipruimte is droog ja
Staat op tafel van 10 cm hoog.

90% vochtigheid.... euh... geen flauw idee.

Het idee van de switch doortrekken is plan B (ik kan zelfs makkelijk aan z'n mega knop komen :+ )

Boot on AC-power werkte ook niet (blijkt ook jumper voor te zijn)

Jumper plan: Go!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Boot on AC power kan soms op meedere manieren ingesteld worden. Vaak heb je een Power Loss setting, die kan op: ON, OFF en Restore state. Standaard staat die op restore, en dat helpt niet als je hem altijd aan wil hebben zodra de stroom terug komt.

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

hopelijk lukt die jumper plan niet :)

dan komt mijn idee bij jou in de kamer :) altijd leuk natuurlijk!

sterkte met uitvechten!

...

• pietaz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-07-2013
Succes met het afspelen van dvd'tjes:)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Paddestoelen kweken in je PC 8) :D

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
NeoMe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:14:
Je kunt je kruipruimte natuurlijk ook opnieuw inrichten, ik moest meteen denken aan:
Hornbach, Ajajaja-jippie-jippie-jee / Yippiejajayippieyippiejeeeej !
Dan hebben ze de kruipruimte voorzien van sfeerlampjes, laminaat en behang :)
Bij ons noemen ze zoiets gewoon een hobby kelder :P

• BroederM
Keyboard wake-up werkt, jumper omgezet maar werkte niet gelijk.

Onduidelijk wat het nu is geweest ik denk dat USB kabel keyboard in USB 3.0 poort heeft gezeten en dat deze niet automatisch power krijgt.

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:35

NeoMe

#Addict

redfoxert schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:11:
[...]
Bij ons noemen ze zoiets gewoon een hobby kelder :P
Ik doel specifiek op de reclame van Hornbach, als je die bijvoorbeeld niet hebt gezien is mijn post onbegrijpbaar :P

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• BroederM
Zo iets meer dan 4 jaar later komt er een einde aan deze opstelling.

Niet omdat water of condens mijn PC heeft opgevreten maar simpelweg omdat we verhuizen.

Ervaring na 4 jaar een PC in kruipruimte:
Positief:
- Ik heb nog nooit een schonere PC van binnen gehad, echt schoon. ook de filters zijn niet vuil.
- stampende hitte in de zomer? PC bleef heerlijk koel met gewenst effect op OC op lucht.
- Stilte! Fans op maximaal dan hoorde je wel gezoem maar dat komt niet boven achtergrond muziek uit in een "stille" film.

Negatief:
- Ondanks een USB-hub die extra voeding moest toevoegen aan de verlengde USB-kabels (5meter) accepteerde sommige rand-apparatuur dit niet. Vreemd genoeg wel de usb-hub in de voet Samsung monitor waardoor ik vermoed dat het aan de kwaliteit van de 5 meter USB kabels ligt. (weet niet meer wat ik betaald heb ervoor)
- Ondanks dat alles was verlengt was het opvallend hoe vaak ik toch nog bij mijn PC moest zijn. Kabeltje hier. jumpertje zo, nieuw kaartje erin enzovoorts. Ik zal niet zeggen dat ik het nooit meer wil doen (nieuwe woning heeft geen kruipruimte) maar zou meer aandacht geven aan easy acces. PC kast bijvoorbeeld platleggen zodat je makkelijker erin kan i.p.v. rechtop.

Op naar volgende ontspoorde idee, maar eerst maar eens een snellere verbinding fixen ipv 11mbit *zucht* (4G iemand?)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee