Het systeem dat Casema voor het Basisabbonement gebruikt (DeltaKabel) is niet geschikt om mee te gamen. Pakketjes worden niet per pakketje het internet opgezet, maar worden in de "hold" gezet totdat ze er bijv. 10 bij elkaar hebben, en dan wordt alles in een keer verstuurd. Voor downloaden eigenlijk niet zo'n probleem (bij Casema is alles een probleem eigenlijk) maar voor de pingsnelheid funest.
Tis vervelend, maar als je online wilt gamen zul je echt van Casema Basis af moeten. Ikzelf heb jaren lang een Kabelfoon abbo gehad met hetzelfde type modem (nu gelukkig Terayon) en om te gamen gebruikte ik altijd weer een gewoon modem (dus met telefoonkosten) omdat dat de enige werkbare oplossing is. Nu was dat voor mij niet zo'n probleem, ik speelde hooguit een paar uur per week games online, maar als je meer wilt gaat het dus weer in de kosten lopen.
Games = geen casema basis, punt uit. Nu opgeven, een betere ping krijg je niet tenzij je om 4 uur s'nachts wil spelen. En zelfs dan blijft ie meestal boven de 500 ms.
Oplossing1: ISDN/analoog met telefoonkosten.
Oplossing2: ADSL, en/of Casema Plus/Premium met COm21 modem.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik