Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366564

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu een tijdje een Samsung LEDtv C6000.
Nu wil ik deze televisie al een tijdje op mijn draadloos netwerk toevoegen maar heb nog even geen idee hoe.
En in het boekje spreken ze over de Samsung Wireless LAN Adapter (WIS09ABGN) of een draadloze router.

Nu staat mijn router in de meterkast dus deze komt niet echt in de buurt van mijn televisie.

Nu heb ik een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie een antwoord weten.

1. Wat is de meerwaarde van de Samsung Wireless LAN Adapter (WIS09ABGN) die iets van 80 euro kost (via tweakers heb ik gezien dat ie maar 55 euro kan kosten --> nog vrij prijzig)

2. Zijn er alternatieven voor die adapter (zou een wireless bridge misschien werken)?

3. Heeft iemand enig idee wat Allshare precies inhoud en hoe dit werkt?

4. En kan iemand mij uitleggen wat Anynet + inhoud en hoe dit werkt.

Waarschijnlijk zijn hier vast al meer vragen over geweest maar kon niet echt iets duidelijks vinden hierover.

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen!

Groeten
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhveldhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-04 10:53
Ben hier zelf ook benieuwd naar, heb ook een LED 6000 van Samsung. Momenteel gebruik ik nog mijn USB van 4 gig om films af te spelen, maar ik zou ook graag mijn muziek (> 64 gig) etc op de TV willen hebben.

- Samsung heeft een dongle, draadloos (allshare) verbinden. Kosten zijn hoog (ding kost al 55 EUR) en vertrouw het draadloze niet qua verbinding (heb KPN ADSL lite).

- TV verbinden met LAN naar router, computer is ook verbonden met de router via LAN. Hier heeft samsung een speciaal programma voor te lezen op: http://www.samsung.com/us/pdf/dlna_guide.pdf
Nadeel is dat de computer dan wel moet aanstaan.

Verder zit ik te overwegen gewoon een stille kleine externe HD te kopen om de data (muziek) van mijn compu op te zetten. Deze kan ik dan achter de TV plaatsen en verbinding laten maken via USB. Nadeel: loskoppelen en naar compu lopen (nieuwe films etc).

Suggesties? Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04 16:09
ik gebruik de Samsung Dongle voor mijn LED 6740. Ik weet niet of andere dongles werken, maar ik geloof het niet. Ik gebruik wireless N (300Mbs) en dat werkt goed. Via het menu van de TV kun je zelf een IP adres instellen of het kan automatisch (DHCP). De PC 'ziet' de multimedia DLNA servers van het netwerk. (bij mij op een NAS), waarmee je geluid, foto's en video kan streamen. Tevens kun je het internet op via APPS van Samsung (waaronder buienradar, NU.nl, moviemax, funda.nl etc). Is wel mi erg beperkt maar voor die zaken wel handig.

Essentieel is dus wel een snelle draadloze netwerk verbinding (zeker met video).
De TV kan in plaats van het draadloze netwerk via de Dongle ook bedraad worden aangesloten (netwerk aansluiting). Zou mijn voorkeur hebben (goedkoper) maar kon in mijn geval niet (ik wil geen netwerk kabel dwars door de woonkamer en plafond).

Daarnaast heb ik zelf nog een mediaplayer (PlayOnHD) met 2TB aangesloten (HDMI ingang van de TV). Dat gebruik ik eigenlijk om films te bekijken. Deze is overigens ook weer draadloos in het netwerk opgehangen. Dan kan ik de films die ik op de PC heb staan kopieeren naar de HD van de PlayOnHD. Deze speelt vrijwel alles goed af op de TV. Koop er een zonder harddisk, deze zijn nl heel eenvoudig zelf in te bouwen en dat is aanzienlijk goedkoper..