Jawel, ook ik ben eindelijk toegetreden tot de wereld van HD-TV, wat is dat mooi (Philips 32PFL9705H/12).
En nu ik toch enthousiast aan het vernieuwen ben, wil ik ook het geluid een (kleine) upgrade geven.
Wat zou ik graag willen:
- Home Cinemaset 2.1, met zo klein mogelijke subwoofer en satelietspeakers;
- Blu-Rayspeler erin;
- het liefst met HDMI ARC (oftewel v1.4) zodat geluid van de TV via dezelfde HDMI-kabel naar de Home Cinema gaat; Kan dit niet, dan moet er tenminste coaxiaal digital audio IN op zitten (Philips TV heeft nl. geen optische audio OUT, helaas);
- radio tuner erin;
- USB
- vermogen hoeft niet zo groot te zijn;
- enigszins betaalbaar (max. € 450);
- géén soundbar.
Tot nu toe heb ik nog geen 2.1 sets met Blu-Ray gevonden die ook HDMI-ARC hebben.
Dus is die coaxiale audio IN een beperking. Ik zag dat er converters zijn voor omzetten optisch naar coaxiaal, maar heb geen idee of dat wel storingsvrij verloopt...
Wie kan met wat tips geven voor een leuke set?
Bij voorbaat dank voor je bijdrage
En nu ik toch enthousiast aan het vernieuwen ben, wil ik ook het geluid een (kleine) upgrade geven.
Wat zou ik graag willen:
- Home Cinemaset 2.1, met zo klein mogelijke subwoofer en satelietspeakers;
- Blu-Rayspeler erin;
- het liefst met HDMI ARC (oftewel v1.4) zodat geluid van de TV via dezelfde HDMI-kabel naar de Home Cinema gaat; Kan dit niet, dan moet er tenminste coaxiaal digital audio IN op zitten (Philips TV heeft nl. geen optische audio OUT, helaas);
- radio tuner erin;
- USB
- vermogen hoeft niet zo groot te zijn;
- enigszins betaalbaar (max. € 450);
- géén soundbar.
Tot nu toe heb ik nog geen 2.1 sets met Blu-Ray gevonden die ook HDMI-ARC hebben.
Dus is die coaxiale audio IN een beperking. Ik zag dat er converters zijn voor omzetten optisch naar coaxiaal, maar heb geen idee of dat wel storingsvrij verloopt...
Wie kan met wat tips geven voor een leuke set?
Bij voorbaat dank voor je bijdrage
Samsung S23 Ultra 256GB