Toon posts:

[Testcase] Zollverein (Essen Duitsland)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Davy1982
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-10-2019
Afgelopen weekend ben ik naar het Zollverein terein in Essen Duitsland geweest. Dit is een oude kolenmijn wat gedeeltelijk is opgeknapt en nu het Rurh museum en Red Dot museum te vinden zijn.

Graag hoor ik jullie reacties en of de bewerking geslaagd is.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:30
Ik ben daar ook geweest en heb hele andere dingen op de foto gezet... Maar het idee is leuk. De bewerking vind ik alleen te ver doorgeschoten, waardoor heel veel detail wegvalt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Davy1982
universal creations schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:27:
Ik ben daar ook geweest en heb hele andere dingen op de foto gezet... Maar het idee is leuk. De bewerking vind ik alleen te ver doorgeschoten, waardoor heel veel detail wegvalt.
Zit zelf ook te twijfelen over de bewerking. Weet nog niet echt hoe ik dit an moet pakken. Waar kan ik jou foto's van Zollverein bekijken?

• natasdiamon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 28-04 11:01
Sommige foto's zijn heel vet, maar als serie is het mij wat te druk.
Bijvvoorbeeld foto 6, 4 en 2, zeggen mij heel weinig.

Foto 1, 7 en 10 vind ik echt heel gaaf :)

foto 12, kun je misschien de RAW eens door DMen? da kan ik daar het orgineel van zien, het lijkt me een heel gave foto namelijk, alleen schiet de bewerking echt heel erg door.

• Davy1982
natasdiamon schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:15:
Sommige foto's zijn heel vet, maar als serie is het mij wat te druk.
Bijvvoorbeeld foto 6, 4 en 2, zeggen mij heel weinig.

Foto 1, 7 en 10 vind ik echt heel gaaf :)

foto 12, kun je misschien de RAW eens door DMen? da kan ik daar het orgineel van zien, het lijkt me een heel gave foto namelijk, alleen schiet de bewerking echt heel erg door.
Je kunt de raw van foto 12 hier vinden.
Echter vindt ik de orginele foto niet echt mooi :)

Overige foto's die ik bij Zollverein gemaakt heb zijn hier te vinden

[Voor 10% gewijzigd door Davy1982 op 03-11-2010 22:26]

• Universal Creations
Handig zo'n facebook-link, waarbij je moet inloggen..... ;)
Mijn versie. Was van een personeelsuitstapje en we zijn eerst naar de Gasometer geweest (zie de eerste foto's).

• Davy1982
universal creations schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:29:
Handig zo'n facebook-link, waarbij je moet inloggen..... ;)
Mijn versie. Was van een personeelsuitstapje en we zijn eerst naar de Gasometer geweest (zie de eerste foto's).
Ohw dat is niet erg handig van mij inderdaad :-) dacht dat de foto's in een publiek album stonden. Mooie foto's! :-)

• Moby
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Ik ben even aan het stoeien met je raw bestand, als je dit niet goed vindt haal ik hem weer weg
http://tweakers.net/ext/f/eUELSBBR4nzZzJLupbdhkPWS/thumb.jpg

Klikbaar

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Universal Creations
Moby schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:46:
Ik ben even aan het stoeien met je raw bestand, als je dit niet goed vindt haal ik hem weer weg
[afbeelding]

Klikbaar
Toffe bewerking!
d-illusion schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:39:
Ohw dat is niet erg handig van mij inderdaad :-) dacht dat de foto's in een publiek album stonden. Mooie foto's! :-)
dank je

[Voor 27% gewijzigd door Universal Creations op 03-11-2010 23:06]

• Davy1982
Moby schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:46:
[afbeelding]

Klikbaar
Die bewerking van jouw ziet er stukken beter uit. Begin me al een beetje te schamen :-) hahaha.
Mag ik vragen hoe je tot deze bewerking bent gekomen. (via Lightroom? En dan een staandaard filter. Of echt helemaal handmatig?)

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Schamen? Dat is natuurlijk grote onzin, nergens voor nodig.

De bewerking is inderdaad gewoon een actie in lightroom. Hier kan je hem vinden: http://dl.dropbox.com/u/14463469/Moby.lrtemplate

Deze foto's: klik zijn bewerkt met deze preset. Uiteraard niet klakkeloos over genomen, je moet altijd even kijken of het er goed uit komt, niet elke foto is even geschikt en komt er mooier uit.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:06

franssie

Save the albatross

Ik vind de bewerkingen wel mooi mits je vooropgezet zo een enorm hard effect neer wilde zetten, het heeft wel wat (ik hou zelf erg van industrieel icm hard, gebruikte in de doka tijd ook bijna alleen hard papier en filters).
Echter de bewerking van Moby laat zo veel meer sfeer en detail zien (wat dus in je foto zit) dat ik daar wel voor zou gaan, is uiteindelijk veel warmer - maar dat moet je willen. Diezelfde foto in je eigen harde stijl zou ik ook wel aan de muur willen hangen maar heeft een erg lage WAF ;)

super locatie overigens!

edit:// bij #3 (het klokkenspel :+ ) ben je wel te ver gegaan imho, die is gewoon uitgebeten wit in een zwarte/rode wijzer. #8 is gewoon goed vind ik, denk niet dat je die lamp nog iets meer achter de deur had kunnen laten vallen, zou evt een optie zijn.

[Voor 16% gewijzigd door franssie op 04-11-2010 21:48]

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• DickCAH
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2013

DickCAH

Het antwoord is 42

Je bewerking vind ik echt helemaal niets.

Bij vrijwel iedere foto zit ik me af te vragen waar ik naar zit te kijken. Overal uitgebeten wit en dichtgelopen zwart. Het is echt mijn smaak niet. Als ik dan kijk naar de versie die Moby van je laatste foto heeft gemaakt, dan zie ik een foto waar je heel mooi een zwart-wit conversie van kan doen. (zwart-wit voor dit soort oude meuk kan ik juist wel heel erg waarderen.)

Kortom op basis van de foto's is er heel veel mogelijk (waarschijnlijk) maar voor mij persoonlijk heb je de foto's op deze manier inderdaad gewoon verpest.
Sorry, en nee ik kan het niet beter. Maar ik gok dat Moby je heel wat tips kan geven die je een heel eind verder moeten kunnen helpen.

• marteltor
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-09 13:57
DickCAH schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:01:
Je bewerking vind ik echt helemaal niets.

Bij vrijwel iedere foto zit ik me af te vragen waar ik naar zit te kijken. Overal uitgebeten wit en dichtgelopen zwart. Het is echt mijn smaak niet. Als ik dan kijk naar de versie die Moby van je laatste foto heeft gemaakt, dan zie ik een foto waar je heel mooi een zwart-wit conversie van kan doen. (zwart-wit voor dit soort oude meuk kan ik juist wel heel erg waarderen.)

Kortom op basis van de foto's is er heel veel mogelijk (waarschijnlijk) maar voor mij persoonlijk heb je de foto's op deze manier inderdaad gewoon verpest.
Sorry, en nee ik kan het niet beter. Maar ik gok dat Moby je heel wat tips kan geven die je een heel eind verder moeten kunnen helpen.
(Helaas) ben ik het hier mee eens. Ik zit ook vaak te kijken: waar kijk ik naar?!
Misschien dat met een andere bewerking de foto's wel top zijn :) Ik ga in ieder geval binnenkort zelf eens een kijkje nemen in Zollverein, puur uit interesse.

• Davy1982
Moby schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:29:
Schamen? Dat is natuurlijk grote onzin, nergens voor nodig.

De bewerking is inderdaad gewoon een actie in lightroom. Hier kan je hem vinden: http://dl.dropbox.com/u/14463469/Moby.lrtemplate

Deze foto's: klik zijn bewerkt met deze preset. Uiteraard niet klakkeloos over genomen, je moet altijd even kijken of het er goed uit komt, niet elke foto is even geschikt en komt er mooier uit.
Bedankt voor je tip heb ik zeker wat aan. Ga nog even een paar foto's bewerken en zal ze dan opnieuw posten. Thanks

• Davy1982
Bevalt het zo beter? (Weet niet of ik deze nog mag posten van de moderator? :? )
Overige foto's zijn hier te vinden

13

14

15

16

17

18

[Voor 5% gewijzigd door Davy1982 op 05-11-2010 21:04]

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-09 12:36

TheBorg

Resistance is futile.

Niet beter maar anders. Iedereen heeft een andere smaak.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Tuurlijk mag je een update posten. Ik vind ze veel beter geworden zo, erg mooi. De details zijn veel beter zo, mooi contrast.

Wat vind je er zelf van?

• Davy1982
Moby schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:01:
Tuurlijk mag je een update posten. Ik vind ze veel beter geworden zo, erg mooi. De details zijn veel beter zo, mooi contrast.

Wat vind je er zelf van?
ik vindt ze zo inderdaad wat meer uitstraling hebben. ik denk wel dat de laatste foto in de update mooier is met de eerste bewerking. de rest is mooier met de nieuwe bewsrking.

bedankt voor de hulp.

• mjtdevries
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 14:21
Grappig, ik vind juist de laatste foto de grootste verbetering hebben tov de oude bewerking.

Zo zie je maar, smaken verschillen

• Universal Creations
Precies 18 is nu echt de beste foto van de serie. Wat een diepte zit er in die foto!

• MathijsJH
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:05
Mooi om de verschillen in bewerking te zien.

Maar wat toevallig, ik was er afgelopen weekend ook. Was ik jullie toevallig tegengekomen bij dat apparaat boven het water waar je naar boven kon klimmen ?

• Davy1982
MathijsJH schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:09:
Mooi om de verschillen in bewerking te zien.

Maar wat toevallig, ik was er afgelopen weekend ook. Was ik jullie toevallig tegengekomen bij dat apparaat boven het water waar je naar boven kon klimmen ?
Kan het met zo niet herinneren :-) Welk apparaat bedoel je. Dat reuzenrad?

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Je eerste bewerking is echt heel erg lelijk, sorry kan het niet anders zeggen. Je bent wat doorgeschoten probeer eerst een mooie z/w omzetting te doen en ga er vervolgens een duotone van maken maar pas op dat je niet te ver doorschiet in je contrast. Nu zie je grote witte uitgebeten vlakken die alles overheersen en dat wil je net niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• floriske.nl
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 26-03 20:32

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Smaak is inderdaad iets om over te twisten gelukkig!

Ook ik vind de 2e bewerkingen stukken beter, alleen foto 14 doet me niet zo veel, voor de rest mooie platen!

Ook de eerste versie vond ik wel iets hebben, maar toch wel wat overdone.

Tweakblog - www.floriske.nl

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
1
18
Qua sfeer vind ik de eerste toch wat meer hebben, maar bij de tweede is het detail in de diepte ook wel weer cool. Op deze manier zijn het totaal verschillende foto's, maar allebei hebben ze zeker wat :)

The devil is in the details.

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:43

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Ik ben het helemaal niet eens met de opmerkingen over de eerste bewerking. Op een aantal foto's werkt het inderdaad totaal niet, maar ik denk dat die foto's sowieso 'minder' zijn.

Bij 2,7,8,11 vind ik de eerste bewerking hardstikke mooi. Het is misschien afgezegd maar het werkt voor mij heel goed.

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee