Compacte USB Keyboard [zonder Numpad] gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98895

Topicstarter
Geachte Tweakers-community, hello!

Ik ben opzoek naar een toetsenbord die aan de volgende eisen moet voldoen.

* Wired usb toetsenbord;

* Het keyboard mag géén numpad en overbodige andere lege ruimte hebben.
((Niet: pricewatch: Ideazon Zboard Merc Stealth Illuminated Gaming Keyboard

* Het keyboard mag geen buitenste rand hebben die extra ruimte in neemt.
((Niet: pricewatch: Keysonic KSK-3200 RF

* Liever géén FN knopje want dan heb je het over een laptop toetsenbord. Ik ben opzoek naar een desktop toetsenbord.

* Arrowkeys mogen erop zitten.

Het is nogal een waslijst maar het is gewoon het meest basic wat je je kunt voorstellen met een leuk Ctrl knopje links onderin en daarboven de Shift.

Waarom heb ik dit nu toch nodig?

Ik merk dat tijdens mijn intensieve gebruik van de toetsen asdw met m'n grote toetsenbord, ik continu met m'n mx518 tegen de numpad aanbots. Mijn lichaam, armen willen zo dicht mogelijk bij elkaar zitten en dan zit er zo'n #*($&()#&$(#&-numpad waar ik niets aan heb, waar ik letterlijk mijn handen mee kneus omdat ik af en toe met een zwaai keihard tegen m'n keyboard bash.
Ik ben een low sens speler dus heb alle ruimte nodig : )

Nu heb ik al wat rondgezocht en zag ik dat de Keysonic ACK-3400 precies is wat ik zocht, behalve dat er dan toch nog een buitenste rand aan zit die echt nutteloos is. (( pricewatch: Keysonic ACK-3400 U

Ook zag ik een mooi apple toetsenbordje (( pricewatch: Apple Wired Keyboard )) maar sinds dit toch allemaal behoorlijk prijzig is en ik ook niet helemaal weet of het nu verstandig is een apple-tb te kopen voor een pc met windows, weet ik toch niet helemaal wat te doen.

Misschien heeft een tweaker hier ervaring of zelf ook deze struggle gehad en heeft een geweldig idee of geweldige kennis over dit onderwerp!

Met vriendelijke groeten,

Thom <+:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 98895 op 03-11-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Happy Hacking keyboard? Wikipedia: Happy Hacking Keyboard

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Even zomaar tussendoor hoor is het geen optie om de toetsen aan de rechterkant van je toetsenbord in te stellen voor je games?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem gezien en deze is echt super interessant, behalve dan de 60€ die je er voor neer moet leggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271622

ik raad een logitech g19 aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
warhamstr schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:19:
Even zomaar tussendoor hoor is het geen optie om de toetsen aan de rechterkant van je toetsenbord in te stellen voor je games?
Dat zou een optie zijn, ik heb ook gekeken naar toetsenborden voor lefties (waarbij het numpad links zit).

Het probleem bij het instellen voor keys aan de rechter kant (bv. j.k.l.i) ligt dan bij de spatiebalk. Normaliter heb je daar een Ctrl, een Alt en een Spatiebalk zitten, maar deze heb je niet als je bv. j.k.l.i gebruikt. Dan heb je gewoon 1 grote toets, namelijk de spatiebalk en wat random windowstekens die daar rechts van hangen.

Edit: Ook wordt de rechter Ctrl niet vaak herkend trouwens, maar dit terzijde.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 98895 op 03-11-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ok, ja had het een keer gezien bij een andere gamer die zwoer erbij.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja mooi verhaal, wtf moet je toch met zo'n ultra grote unit op je tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pricewatch: Microsoft Sidewinder X6 Keyboard

Welliswaar loze ruimte aanwezig... Maar de numpad is los te koppelen ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh thanks, had ik nog niet gezien, maar toch niet wat ik zoek door al de poespas en de prijs. : ) Op het moment loop ik nogal warm voor het Happy Hacking Keyboard : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zou naar de ErgoTight compact kunnen kijken. Is een compact toetsenbord met eventueel een los aan te sluiten numeric keypad.
Ik heb die set zowel thuis als op mijn werk omdat ik links een muis bedien en rechts een penpointer. Daarmee liep ik ook tegen het probleem aan dat dan ik vrijwel alle toetsenborden te breed vond. De rand links en rechts van de toetsen is ongeveer 3 millimeter breed.

Zo te zien voldoet ie precies aan je eisen, maar echt heel goedkoop is ie natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ACM schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:36:
Je zou naar de ErgoTight compact kunnen kijken. Is een compact toetsenbord met eventueel een los aan te sluiten numeric keypad.
Ik heb die set zowel thuis als op mijn werk omdat ik links een muis bedien en rechts een penpointer. Daarmee liep ik ook tegen het probleem aan dat dan ik vrijwel alle toetsenborden te breed vond. De rand links en rechts van de toetsen is ongeveer 3 millimeter breed.

Zo te zien voldoet ie precies aan je eisen, maar echt heel goedkoop is ie natuurlijk niet :)
WauW geweldig ding zeg, ik ga ff verder kijken. Amazing stuff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ACM schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:36:

Hey ACM, geweldig ding.

Ik vroeg me af, hoe breed is hij zonder de numpad? Is dat 303mm mm? Of is dat inclusief numpad?

Mvg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 08:24
Ik heb deze nog kunnen vinden voor je op DX:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11933
Er staan nog veel meer daar, maar vrijwel allemaal met FN knop.
Over de kwaliteit kan ik geen uitspraken doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 14:54
Is dit anders niet wat? pricewatch: Roccat Arvo

Zit nog wel een Numpad op maar door hem te combineren met de pijltjes-toetsen valt het toetsenbord een stuk kleiner uit als normale toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:25:
Ik heb deze nog kunnen vinden voor je op DX:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11933
Er staan nog veel meer daar, maar vrijwel allemaal met FN knop.
Over de kwaliteit kan ik geen uitspraken doen :+
Wajo, superb echt waar. Dit is exact waar ik naar opzoek ben. Letterlijk exact. En ook voor maar 19$?!

Dat is zo'n 15€ ofzo, voor die prijs kan ik dit niet laten liggen. Ik ga ff rondkijken nog op die site en dan bestel ik em gewoon! Wauw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 08:24
Anoniem: 98895 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:46:
[...]
Wajo, superb echt waar. Dit is exact waar ik naar opzoek ben. Letterlijk exact. En ook voor maar 19$?!

Dat is zo'n 15€ ofzo, voor die prijs kan ik dit niet laten liggen. Ik ga ff rondkijken nog op die site en dan bestel ik em gewoon! Wauw :D
Levertijd bij DX kan wel een maand zijn. A kwaliteit kan je ook niet verwachten, maar daar is de prijs er ook naar. Desondanks een geweldige webshop O+ Heb veel spul daar gekocht.

Toetsenbord heeft overigens geen rechter CTRL knop, weet niet of dat een probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 03-11-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 98895 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:14:
Ik vroeg me af, hoe breed is hij zonder de numpad? Is dat 303mm mm? Of is dat inclusief numpad?
Het normale toetsendeel is idd 303mm. De numpad zou er nog 81mm aan toevoegen; maar die hoef je dus niet per se er tegenaan te plaatsen of zelfs maar erbij te kopen. Bij mij ligt het iig zo:
muispad+muis, toetsenbord, tekentablet, wat ruimte, numpad :)
Anoniem: 98895 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:46:

Ik heb zelf zo'n soort keyboard van Cherry gehad, op een gegeven moment kan het zijn dat de layout van de krap tegen elkaar geplaatste, kleine toetsjes je wat tegen gaat staan... Maar voor dat geld is dat zeker het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah now ik heb m'n keuze gemaakt hoor.

Door jullie geweldige tips / feedback ben ik een stuk verder gekomen.

Ik heb deze gekocht: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44378
en als hij niet bevalt, dan heb ik ook gewoon ff deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11933 gekocht voor het geval de eerste zou tegenvallen.

En ik ken zat mensen die 'm voor een tientje willen overkopen :'D

Groet en hartelijk bedankt!

Thom

Ps. Mijn uiteindelijke setup is dus [toetsenbordje] -> [QcK+ 30cm muismat] -> [Steelseries Kinzu], ik zie er nu al naar uit voor de troep via de mail binnenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 10:51

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Die ziet er erg goed uit! Ik denk dat ik die ook maar bestel. :)
En ik ken zat mensen die 'm voor een tientje willen overkopen :'D
Ik ook wel. :+

Ik ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn met beide toetsenborden, want ik vind m'n muis vaak ook te ver weg staan danwel mijn armen te wijd uit elkaar staan.
Nu typ ik op een erg prettige Logitech diNovo Keyboard for Notebooks (gekocht in de aanbieding voor €25 - ik had er gewoon 2 of 3 moeten kopen, zeker gezien de eigenlijke prijs van €75 :+), maar een klein en licht toetsenbordje is nooit weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 04-11-2010 15:10 . Reden: Verkeerde deel van quote ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn met beide toetsenborden, want ik vind m'n muis vaak ook te ver weg staan danwel mijn armen te wijd uit elkaar staan.
Als ze binnen zijn (ik hoorde dat het wel 1 maand kan duren :S), dan laat ik wel even weten of ze bevallen en wat m'n ervaringen zijn. Want voor een tientje kan je dat toch niet laten liggen. ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De 2 toesenborden zijn binnen en ik ben helemaal happy!

1 toetsenbordje is precies het zelfde als die van Apple-keyboards maar werkt gewoon via USB 2.0
de andere is iets robuuster maar ook super compact een echt geweldig.

Het duurde 1 maand, maar dit was echt het wachten waard.

Een aanrader voor iedereen die geduld heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb ook deze binnen, tot volle tevredenheid!
Het is een lekker typend chiclet-toetsenbord, vrijwel hetzelfe als op de Vaio van m'n vriendin, en voor een desktoptoetsenbord superklein. 8)
Inderdaad een maand wachten, maar het geld waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ghost Dog schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:48:
Ik heb ook deze binnen, tot volle tevredenheid!
Het is een lekker typend chiclet-toetsenbord, vrijwel hetzelfe als op de Vaio van m'n vriendin, en voor een desktoptoetsenbord superklein. 8)
Inderdaad een maand wachten, maar het geld waard. :)
Ik heb hem ook binnen. Maar mijn spatiebalk werkt niet helemaal goed. Zo doet m'n linker kant het niet helemaal en moet ik hem op het midden aanslaan. Heb jij dat ook?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb nergens last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm jammer, ik weet niet wat het is dan :< ..
Pagina: 1