Toon posts:

3com superstack II switch 1100 Stuk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-09 15:02
Hallo,

Ik heb een 3com superstack II switch 1100 die gebruikte ik op mijn llan die ik wel is organiseerde voor vrienden.
Alleen op de laatste lan deet hij het niet meer.
Als ik hem aan zet dan gaat het zelftest lampje groen knipperen en daarna oranje branden en alle andere lampjes gaan den ook branden behalve de poort 25 lampje die gaat knipperen.

nu dacht ik ik ga hem ff uit lezen wat het probleem is want er zit een console poort achter op

Ik heb zoon kabel.

En deze porten heb ik achter op mijn pc.

Ik dacht dat ik hem het beste in poort E kon doen en dan ff een verloopstukje kopen.
Als dat werkt moet ik dan ook driver hebben of zo.

Of moet ik zoon kabel gebruiken.

Dit is een foto van de lampjes die gaan branden voor de gene die weet wat voor probleem dit is.

iRacing Profiel

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:17
Je hebt een null-modem kabel nodig, welke jij laat zien is om een seriële verlengkabel.
Misschien dat de computerboer op de hoek er nog 1 heeft voor je.

Als je geluk hebt kan je er nog in met je null-modemkabel maar mijn ervaring met dat spul is dat ze wanneer ze niet meer door de self test komen ze alleen rare troep over de port gooien.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• SkullboyNL
maar het rare is als ik de switch aan met pc hang met een utp en dan 100 keer reset en dan handmatig de ip configureer dan doet hij het soms en als ik hem dan weer reset dan kan ik weer van af het begin beginnen.

Maar kan ik dan niet gewoon een verloopstukje kopen voor die seriële kabel.

[Voor 27% gewijzigd door SkullboyNL op 03-11-2010 21:17]

iRacing Profiel

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:17
SkullboyNL schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:14:
maar het rare is als ik de switch aan met pc hang met een utp en dan 100 keer reset en dan handmatig de ip configureer dan doet hij het soms en als ik hem dan weer reset dan kan ik weer van af het begin beginnen.
Schroef 'm eens open en kijk eens of ie er aan de binnenkant nog goed uit ziet. Misschien staan de elco's van de voeding bol of zie je iets anders wat half weggefikt is.
Maar kan ik dan niet gewoon een verloopstukje kopen voor die seriële kabel.
Jouw kabel is "straight" dus pin 1 zit aan de andere kant ook op pin 1 enz.
Bij een null-modemkabel is dat anders:

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als je een managed switch hebt en je weet zelf niet eens hoe je zo'n ding moet managen of wat een nullmodem kabel is, laat staan dat verloopjes voor USB naar een nullmodemkabel vrijwel nooit 100% werken icm het managen van switchen, vraag ik me af of je niet beter gewoon een nieuwe switch kunt kopen :)

De goedkoopste 24 poort 10/100 die ik zie is deze: pricewatch: Asus GigaX 1024X Haal je voor 43 euro zo bij in dit geval Azerty.
De goedkoopste USB naar serieel converter staat voor iets meer als een tientje, maar daarvan is lastig te zeggen of dat ook gaat werken in tweeweg verkeer met je switch.

Ik zou gewoon een nieuwe switch halen - zeker als je aan minder als 24 poorten genoeg hebt, want dan zijn ze zelfs onderhand even duur als een USB converter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Die Asus switch wil je niet, kan je net zogoed een unmanaged switch nemen... realtek hardware met buggy 802.1q support, je kunt alleen portbased VLANs maken, en laat dat nou net knap waardeloos zijn.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

_JGC_ schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:53:
Die Asus switch wil je niet, kan je net zogoed een unmanaged switch nemen... realtek hardware met buggy 802.1q support, je kunt alleen portbased VLANs maken, en laat dat nou net knap waardeloos zijn.
Ehm, volgens de specs IS dat ding unmanaged :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Ah, ik heb de managed versie van dat ding, en so far heb ik dat ding opgedeeld in 2 portbased VLANs met elk hun eigen gigabit uplink. Als je 1x zo'n managed ding koopt gewoon omdat het erop zit, en later dat ook daadwerkelijk wilt gebruiken en je erachter komt dat dot1q hardwarematig niet klopt op dat ding, ben je niet blij zegmaar. Na zo'n teleurstelling denk je wel even na voor je weer Asus in je netwerk stopt.

• SkullboyNL
Ik heb die switch gekregen dus het boeide me niet dat ik dat hij managed was hij werkte eerst goed.
Als ik weer een switch wil wel graag 24 poorts en plug en play als het kan.

iRacing Profiel

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee