Computer niet meer te vinden over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Sinds gisteren kan ik op het lokale netwerk mijn Laptop niet meer vinden vanaf mijn Andere Computer. Ik kan wel folders op sharing zetten, maar de Andere Computer kan de Laptop uberhaupt niet meer vinden, en dus ook niet de gesharede folders. Tot nog toe werkte het altijd wel, dus ik snap niet wat er opeens kapot is gegaan.

De Laptop heeft wel nog internet en wireless staat uit, dus dat internet komt gewoon binnen via de netwerkkabel.

Zowel als ik op mijn Andere Computer de naam van de Laptop in type, als wanneer ik Windows laat zoeken naar computers op het netwerk (door op Network te klikken), kan ik de Laptop niet vinden. De Laptop kan de Andere Computer ook niet vinden, maar dat is nog nooit anders geweest en zolang één richting in elk geval werkte, was dat prima.

De Laptop draait Windows XP en de Andere Computer Windows 7.

Dingen die ik al heb geprobeerd op de Laptop, maar die niet hielpen:
-vast IP en automatisch IP
-wisselen welke port ie in zit in de router
-netwerkkaart deinstalleren en weer installeren
-firewall aan/uit

Het enige dat ik kan bedenken dat veranderd is, is dat ik tussendoor mijn Laptop op een wireless netwerk zonder password (intern bij een groot bedrijf) heb gehad en daar heb geinternet. Misschien heeft Windows er toen voor gekozen stiekum bepaalde settings anders te maken?

Ik weet niks meer te bedenken om nog te proberen. Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt! :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Alle PC's/Laptops zitten in dezelfde werkgroep, en hebben allemaal een unieke computernaam?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ze hebben allebei een unieke naam, maar waar kan ik de werkgroep zien in Windows 7? Ze hadden in het verleden overigens altijd verschillende werkgroepen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Doe 's op beide machines een ipconfig en vergelijk ze met elkaar

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Argh... Al IP bekijkend kwam ik er achter dat ik het IP verkeerd had ingetypt. Als ik het IP nu direct goed in type, wordt de Laptop wel gevonden. Dus ik heb deze uit de FAQ gedaan en nu werkt ie wel. Doh, en daar zit ik dan al twee dagen op te zoeken! 8)7

Bedankt voor de snelle hulp! :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress