[ Terratec DMX 6fire 24/96] windows 7 driver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:15
Hallo,
ik zit met een oude geluidskaart ( die verder uitermate goed werkt) die niet onder windows 7 wil werken, er zijn wel aangepaste versies van maar het werkt gewoon voor geen meter, nu heb ik dus een andere computer ernaast staan waar deze kaart in zit en via optische kabel verbinding maakt met eigen computer.

je raad het wel, die andere pc maakt een ***-herrie van jewelste. is er ook een mogelijkheid dat ik die die kaart toch in mijn eigen computer kan doen en dat de kaart toch zijn xp omgeving krijgt en ik mijn windows 7 ? een soort VM dus speciaal voor die kaart, met vmware kan je volgens mij namelijk niet direct hardware doorlussen..

betreft dus een
Terratec DMX 6fire 24/96 kaart.
AMD phenom x4 960 BE
8GB DDR2
gigabyte moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
of weet iemand een manier om deze geluidskaart te laten werken onder windows 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Heb je deze geprobeerd? http://ftp.terratec.de/Audio/DMX6fire2496/Update/Beta/

Het product is al even EOL dus op drivers moet je niet hopen.Het was een goeie soundcard zoveel jaar geleden, maar nu mag die toch wel eens vervangen worden imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
ik zie niet in waarom ik een nieuwe geluidskaart moet kopen, deze doet perfect zijn best en heb al veel geluidskaarten getest maar niets klonk zo mooi als deze ( en ja dat kan ik horen, heb 2 actieve tannoy's staan).
verder die driver had ik inderdaad al geprobeerd, deed alles het wel maar kreeg ik onverwachte ruis of deed de kaart het niet meer of kreeg ik een bsod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Geen bestaande ondersteuning meer is een goeie reden, hoe goed die kaart ook klinkt. Zoals gezegd is ze technisch trouwens achterhaald. Je zal heus wel een kaart op de markt vinden die beter is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Je zou deze nog kunnen proberen, driver versie 5.54.3.145 (64bit) / 5.55.3.146 (32bit).

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 07-11-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
bedankt nielson, die driver zal ik nog even proberen.
ik vind het gewoon zonde om de kaart weg te pleuren puur omdat het niet meer ondersteund word in windows 7, dan zal ik nog eerder zoals ik nu heb een andere pc ernaast zetten met windows xp erop.
er is dus verder geen mogelijkheid om een virtuele machine ernaast te draaien op windows 7 waarop de terratec rechtstreeks door gestuurd wordt naar die vm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
mistermerlijn schreef op maandag 08 november 2010 @ 03:25:
er is dus verder geen mogelijkheid om een virtuele machine ernaast te draaien op windows 7 waarop de terratec rechtstreeks door gestuurd wordt naar die vm ?
Lang niet alle vm's ondersteunen pci pass through, en zelfs als je het aan de praat krijgt dan heb je toch alleen geluid in de vm en niet vanuit windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
dat maakt opzich niet uit, maar maakt het wel lastiger inderdaad, ik zal gewoon nog een keer proberen de kaart in windows 7 aan de praat te krijgen.
Pagina: 1