Ik wil met een oude VCR (dvd recorder is kapot) een opname maken vanaf een digitale tv zender.
Nu heeft deze VCR geen scart ingang, maar enkel tulp ingangen.
Dus ik pak een verloopblokje van de ps2 met die drie stekkertjes en steek deze in de 2e scart uitgang van de decoder.
De tulpkabeltjes steek ik in de VCR.
Alleen nu krijg ik geen beeld, behalve als ik de videokabel in de linker audio uitgang duw, en hard op het blokje druk dan krijg ik donker zwart wit beeld. Sluit ik alles aan zoals het hoort zie ik helemaal niets
Dit werkt wel:
-De 2e uitgang de decoder, als ik die met een gewone scart kabel op de tv aansluit heb ik gewoon beeld
-De ingang van de VCR werkt ook, getest met een bron waar geen verloopblokje nodig voor is
-de decoder staat op CVBS ingesteld
Wat doe ik nu fout?
Zelfde geld voor het blokje van de gameqube
Nu heeft deze VCR geen scart ingang, maar enkel tulp ingangen.
Dus ik pak een verloopblokje van de ps2 met die drie stekkertjes en steek deze in de 2e scart uitgang van de decoder.
De tulpkabeltjes steek ik in de VCR.
Alleen nu krijg ik geen beeld, behalve als ik de videokabel in de linker audio uitgang duw, en hard op het blokje druk dan krijg ik donker zwart wit beeld. Sluit ik alles aan zoals het hoort zie ik helemaal niets
Dit werkt wel:
-De 2e uitgang de decoder, als ik die met een gewone scart kabel op de tv aansluit heb ik gewoon beeld
-De ingang van de VCR werkt ook, getest met een bron waar geen verloopblokje nodig voor is
-de decoder staat op CVBS ingesteld
Wat doe ik nu fout?
Zelfde geld voor het blokje van de gameqube