Toon posts:

Tuner aansluiten op VCR met enkel RCA-ingang + scartblokje

Pagina: 1
Acties:

• gastje13
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:37
Ik wil met een oude VCR (dvd recorder is kapot) een opname maken vanaf een digitale tv zender.
Nu heeft deze VCR geen scart ingang, maar enkel tulp ingangen.

Dus ik pak een verloopblokje van de ps2 met die drie stekkertjes en steek deze in de 2e scart uitgang van de decoder.
De tulpkabeltjes steek ik in de VCR.

Alleen nu krijg ik geen beeld, behalve als ik de videokabel in de linker audio uitgang duw, en hard op het blokje druk dan krijg ik donker zwart wit beeld. Sluit ik alles aan zoals het hoort zie ik helemaal niets

Dit werkt wel:
-De 2e uitgang de decoder, als ik die met een gewone scart kabel op de tv aansluit heb ik gewoon beeld
-De ingang van de VCR werkt ook, getest met een bron waar geen verloopblokje nodig voor is
-de decoder staat op CVBS ingesteld

Wat doe ik nu fout?
Zelfde geld voor het blokje van de gameqube

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Beetje basic dit ;)

Controleer de output instellingen van je tuner... deze staan op de eerste scart-aansluiting nu waarschijnlijk op RGB/S-VIDEO. Je videorecorder slikt alleen RCA/CVBS/composiet.

Ff instellingen aanpassen dus..

edit; topictitel heb ik voor je aangepast, omdat het scartblokje van je cube/ps2 natuurlijk weinig zegt ;)

[Voor 22% gewijzigd door Michael Knight op 03-11-2010 19:43]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• gastje13
zoals ik al typte in de startpost, de 2e uitgang welke ik met de video wil verbinden staat op CVBS(composiet dus) ;)
En als deze op S-video staat (RGB kan niet op de 2e uitgang) zou ik zwart wit beeld krijgen wanneer ik de gele tulp uitgang met de gele tulp ingang verbind. Nu zie ik niets als ik deze verbinding leg. Alleen de Audio left output geeft iets van vaag beeld als ik deze met de gele video in verbind.

edit:
Ook de 1e uitgang op CVBS zetten en deze doorverbinden naar de VCR werkt niet

[Voor 12% gewijzigd door gastje13 op 03-11-2010 20:05]

• gastje13
Blijkbaar ligt het aan de blokjes. Ik heb voor de test de VCR (composiet only) aansloten deze manieren aan de tv:

manier 1: Tulp geel uit(VCR) -> tulp geel in (TV)
Manier 2: Scart uit(VCR) -> scart in (TV)
Manier 3 Scart uit -> Verloopblokje met geel tulp uitgang -> gele tulp ingang (TV)

Manier 1 en 2 werken perfect, drie werkt totaal niet, met beide blokjes. Ik heb echt geel op geel gedaan, en de VCR stuurt enkel composiet uit dus dat kan het ook niet zijn.

Hele vreemde is, wanneer ik dit doe:

Scart uit(VCR) -> verloopblokje met witte audio uitgang -> Gele tulp ingang (TV)
en ik hard duw op het blokje, ik zwart wit beeld krijg. Toch raar dat er dan uit de audio uitgang iets van beeld lijkt te komen.

Kan het zijn dat het signaal van de PS2 of gamecube, waar deze blokjes vandaan komen, anders is waardoor dit wel werkt met zo'n blokje?

[Voor 21% gewijzigd door gastje13 op 04-11-2010 18:32]

• marcel206
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-05-2019
Die verloopblokjes werken maar 1 kant op ,van scart naar tulp of van tulp naar scart.
Heb je wel de goede?
Zit het verloopje in de decoder dan heb je een uitgang nodig,dus van scart naar tulp.
Of je gebruikt zn blokje met een schakelaartje er op in/uit

• gastje13
marcel206 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:39:
Die verloopblokjes werken maar 1 kant op ,van scart naar tulp of van tulp naar scart.
Heb je wel de goede?
Zit het verloopje in de decoder dan heb je een uitgang nodig,dus van scart naar tulp.
Of je gebruikt zn blokje met een schakelaartje er op in/uit
Ah, dat zal het dan zijn. Deze worden bij de spelcomputers altijd als ingang gebruikt, ik gebruik hem nu als uitgang. Niet verwacht het eenrichtings componenten zijn.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Oh... als uitgang! Daar had ik (ook :P) overheen gelezen... dat gaat inderdaad niet werken. Het is alweer een tijdje geleden dat ik met die blokjes heb gespeeld (PS2 tijdperk, woei!).

Je hebt zo`n scartblokje met knopje erop nodig, zodat hij ook voor output gebruikt kan worden :)
Kun je bij de meeste DHZ-zaakjes al krijgen voor enkele euro`s!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee