Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Goedemiddag allen,

Ik heb een heel raar probleem met office 2007 op een terminalserver farm. Als de gebruiker via "Nieuw" een template wil downloaden vanaf Microsoft Office Online dan krijgen ze de melding:

Er kan geen verbinding met Microsoft Office Online worden gemaakt
- Opnieuw proberen
- Problemen met de internetverbinding oplossen.

In de eerste instantie dacht ik dat hier veel over te vinden zou zijn op internet. Veelvuldig wordt er gesuggereerd SP2 te installeren, dat hebben we al op alle servers.

Ook heb ik er voor gezorgd dat alle Active-X elementen worden toegestaan. Het wil echter allemaal niet baten.

Op onze firewall (Watchguard X1200e cluster) zie ik als ik filter op verkeer van de server waar ik mee test dat er verkeer gestuurd wordt naar 65.55.228.140 en naar 64.4.9.190. Dit zijn allebei ip's van Microsoft en verwijzen allebei naar sharepoint en office sites. Al dit verkeer wordt overigens gewoon toegestaan, het probleem lijkt dus ook niet in de firewall te zitten.

Ik heb in de afgelopen 3 weken al heel wat webpagina's gelezen over dit onderwerp en heel veel zeggen hetzelfde. Geen van deze sites bieden echter een oplossing.

Heeft een van jullie een suggestie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Anyone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat nou als je naar dit adres gaat; http://office.microsoft.com/en-us/templates/
En handmatig via Internet Explorer wat templates download? Of is dat niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:25:
En wat nou als je naar dit adres gaat; http://office.microsoft.com/en-us/templates/
En handmatig via Internet Explorer wat templates download? Of is dat niet wat je zoekt?
Nee, onze klanten willen dat via het office pakket kunnen doen. Gebruikers... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik snap sowieso niet helemaal waarom je in een bedrijfsmatige omgeving templates van buiten je bedrijf wil gebruiken. Volgens mij zijn ze alleen nuttig als bijvoorbeeld mensen hun persoonlijke CV aan het opstellen zijn, maar dat moeten ze maar prive doen.. ;)

Helaas kunnen we dit natuurlijk niet reproduceren... Maar het lijkt iets met landinstellingen te maken te hebben.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
pedorus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:35:
Ik snap sowieso niet helemaal waarom je in een bedrijfsmatige omgeving templates van buiten je bedrijf wil gebruiken. Volgens mij zijn ze alleen nuttig als bijvoorbeeld mensen hun persoonlijke CV aan het opstellen zijn, maar dat moeten ze maar prive doen.. ;)

Helaas kunnen we dit natuurlijk niet reproduceren... Maar het lijkt iets met landinstellingen te maken te hebben.
Normaal zou ik het helemaal met je eens zijn. Echter hosten wij een online werkplek en willen een aantal van onze klanten deze functionaliteit. Wat ze er mee gaan doen zal mij wat bommen. Maar ik krijg het op mijn bord.

Ik geloof dat ik de landinstellingen al gecontroleerd had. Maar ik zal er morgen nog eens naar kijken.

De landinstellingen heb ik gecontroleerd. Het rare is dat we ook een dedicated omgeving draaien voor een andere klant. Daar hebben we dit issue niet. Er moet dus iets te vinden zijn waardoor dit te verklaren is. (Die website ben ik in mijn zoektocht op het internet ook tegengekomen overigens.)

[ Voor 13% gewijzigd door OK13 op 10-11-2010 17:46 ]

Pagina: 1