[Win7 64bit] Gadgets funtioneren niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 15:24
Zoals in de titel is weergegeven functioneren mijn gadgets niet meer zoals ze normaal gesproken behoren te werken. In de onderstaande screenshot is het goed te zien wat er verkeerd gaat:

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/6761/screenief.th.jpg

Zoals te zien is gaan er meerdere dingen fout:
- Klok gadget is een zwart vierkant geworden;
- Processorcontrole gadget is een wit blokje geworden;
- Everest gadget wordt maar voor een klein gedeelte weergegeven;
- Rssfeeds gadget is zelfs helemaal verdwenen.

Na wat onderzoek met google zijn er verschillende oplossingen voorgedragen bij mensen die hetzelfde probleem hadden, helaas helpt geen van allen:
- Registeren van een aantal .dlls, dit is de meest genoemde oplossing ao hier;
- Internet explorer instelling herstellen naar default waardes, kan zo de link niet meer vinden waar dit als oplossing werd gegeven;
- Gadgetfunctionaliteit via configuratiescherm uitschakelen, computer opnieuw opstarten, en functionaliteit weer inschakelen;
- Videokaart drivers opnieuw geïnstalleerd (ati catalyst 10.10).

Om te testen heb ik ook een schoon nieuw windows account aangemaakt om te kijken of het probleem zich daar ook voordoet. Binnen dit account functioneren ze gewoon zoals het hoord. Het probleem zit dus ergens in de software, instellingen of drivers van deze account. Het enigste wat is gewijzigd in de laatste 2 weken is dat ik de nieuwe medal of honor heb geïnstalleerd (erg tegenvallende game trouwens |:( ). Maar na de installatie van dit spel werkten de gadgets nog gewoon naar behoren, het probleem deed zich pas na een paar dagen voor. Toch medal of honor even gedeinstalleerd maar dat mocht ook niet baten.

De vraag is dus nu, heeft iemand van jullie dit probleem ook (gehad), of nog belangrijker heeft iemand dit probleem op kunnen oplossen?

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gok op de drivers van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
Haaglander schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:21:
Ik gok op de drivers van je videokaart.
Dan gokken wij in eerste instantie dus hetzelfde, dat was één van de eerste zaken die ik heb geprobeerd (stond trouwens ook al in mijn post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Bad_Boy schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:13:
[...]
Dan gokken wij in eerste instantie dus hetzelfde, dat was één van de eerste zaken die ik heb geprobeerd (stond trouwens ook al in mijn post)
Had ik gelezen. Probeer eens Catalyst 10.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
Haaglander schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:14:
[...]

Had ik gelezen. Probeer eens Catalyst 10.9
Oke net even uninstall, driver sweeper er over heen gehaald en 10.9 geinstalleerd. Helpt helaas ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Tja, ik ben een ouderwetse back-up man. Zodra er troubles zijn ga ik niet uren laat staan dagen prutsen aan mijn PC om de fout te achterhalen. Gewoon een restore met een image van Acronis True Image en binnen 10 minuten ben ik weer back in business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
Haaglander schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:59:
Tja, ik ben een ouderwetse back-up man. Zodra er troubles zijn ga ik niet uren laat staan dagen prutsen aan mijn PC om de fout te achterhalen. Gewoon een restore met een image van Acronis True Image en binnen 10 minuten ben ik weer back in business.
Ondanks herhaalde voornemens om ook regelmatig back-ups te gaan maken ben ik hier nooit mee begonnen. Het is verder ook geen ernstig probleem, reinstall van windows is zo gepiept (heb wel altijd een back-up van alle installatiebestanden van drivers en programmas). En anders zetten we de gadgets gewoon voorlopig helemaal uit, was in principe toch niet meer dan beeldvulling ;) Maar had de hoop dat een van de vele tweakers hier misschien een soortgelijk probleem heeft gehad en mischien had opgelost.

Pagina: 1