Ik probeer via PHP_PDO_OCI te connecten met Oracle, daarvoor heb ik alle juiste .dll's in /ext/ folder van PHP gezet, in php.ini de juiste extension aangezet en in php.ini tevens de extension_dir goed ingesteld. Desondanks blijf ik telkens maar een error krijgen dat hij de driver niet kan vinden.
Nu zag ik in phpinfo() dat bovenaan de configure command fout staat, nml:
Dit klopt niet, want ik heb niet eens een D schijf/partitie! Mijn PHP installatie staat onder C:\wamp\bin\php\php5.3.0.
Ik vermoed zelf dat door het aanpassen van dit path ik de driver wel werkend krijg, echter heb ik met uren googlen echt NIET kunnen vinden hoe je dit instelt... Het enige dat ik kan vinden gaat over het compileren van de sourcecode onder Linux, maar ik draai Windows 7.
Specs:
Windows 7 x64
PHP5.3.0 via WAMP
PHP path: C:\wamp\bin\php\php5.3.0
Wie kan mij helpen?
Oja, het gaat hier dan wel over client software, maar ik denk dat ik hier veel doelgerichtere antwoorden krijg.
Nu zag ik in phpinfo() dat bovenaan de configure command fout staat, nml:
code:
1
| cscript /nologo configure.js [snip] "--with-pdo-oci=D:\php-sdk\oracle\instantclient10\sdk,shared" "--with-oci8=D:\php-sdk\oracle\instantclient10\sdk,shared" "--with-oci8-11g=D:\php-sdk\oracle\instantclient11\sdk,shared" "--with-enchant=shared" |
Dit klopt niet, want ik heb niet eens een D schijf/partitie! Mijn PHP installatie staat onder C:\wamp\bin\php\php5.3.0.
Ik vermoed zelf dat door het aanpassen van dit path ik de driver wel werkend krijg, echter heb ik met uren googlen echt NIET kunnen vinden hoe je dit instelt... Het enige dat ik kan vinden gaat over het compileren van de sourcecode onder Linux, maar ik draai Windows 7.
Specs:
Windows 7 x64
PHP5.3.0 via WAMP
PHP path: C:\wamp\bin\php\php5.3.0
Wie kan mij helpen?
Oja, het gaat hier dan wel over client software, maar ik denk dat ik hier veel doelgerichtere antwoorden krijg.
[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 03-11-2010 16:45 ]